Zdrowy sen. Jak dobrze się wyspać.

Zdrowy sen. Jak dobrze się wyspać.Chyba każdy z nas ma do czynienia z takim stanem, jak zmęczenie po przebudzeniu. Bardzo ważne jest, aby wiedzieć jak dobrze się wyspać i mieć zdrowy sen. W naszym współczesnym świecie życie stało się trudniejsze, powodem tego jest stale zmieniający się przepływ informacji, częste stresy i nasze niewłaściwe odżywianie. Ciągle się gdzieś spieszymy i nóż na gardle, starając się wszędzie zdążyć i nic nie pominąć, w końcu padamy ze zmęczenia i z nią nie śpimy, od czego cały dzień nas towarzyszy letarg i złe samopoczucie. Dlatego warto dziś mówić o tym, jak sprawić, by nasz sen jest zdrowy.

Wystrój i czystość sypialnie

Nasza sypialnia to miejsce spokoju i samotności. Co należy zrobić, aby rano wstać wypoczęty i pełen sił?

Pierwsza rada. Warto być ostrożnym z roślin w sypialni. Rośliny dla człowieka bardzo pomocne. Są one dobrze вбирают kurz, mają zdolność zneutralizować szkodliwe mikroorganizmy, toksyny, toksyny, oczyszczają powietrze. Ale są takie rośliny, które lepiej nie trzymać w sypialni. Żonkile, hiacynty, lilie w okresie kwitnienia wydzielają silny zapach, który może stać się przyczyną złego snu. Niektóre rośliny, takie jak paprocie, może powodować kaszel i powodować choroby dróg oddechowych. Dracena jest w stanie zwiększyć energię człowieka, dlatego w takim miejscu, gdzie musimy się zrelaksować jej nie najlepsze miejsce. Jeśli nie możesz obejść się bez roślin w sypialni, to warto wybrać rośliny z prostych spokojni formami. W zagłówkiem lepiej ich nie stawiać, bo rośliny w nocy pochłaniają tlen, a wydzielają dwutlenek węgla. Ale, roślin w sypialni nie powinno być wcale.

Druga wskazówka. Zrezygnuj z prześcieradeł z syntetyków. Przyczyną różnych chorób skóry i alergii może stać się pościel, które wyprodukowano z tkanin z różnymi barwnikami. Swoje preferencje lepiej zatrzymać na pościel w jasnych kolorach. Nowoczesna bielizna, która się nie gniecie, z tkaniny z dodatkiem poliestru nie przepuszcza powietrze i nie wchłania wilgoci. Bo osoba za noc podkreśla pół litra potu, a wilgotna skóra – jest to idealne miejsce dla różnych bakterii. Предпочтенье oddaj naturalnych tkanek, najlepiej sprawdzi się pościel z włókna bambusowego. Ta tkanina ma właściwości antybakteryjne, pochłania wilgoć, jest cienka i delikatna w dotyku. Pościel po wielu praniach nie traci swoich właściwości. Dlatego warto raz zainwestować i kupić sobie doskonała pościel dla dobrego snu.

Trzecia rada. Wszystko na walkę z kurzem!

W łóżku stale zbiera się wiele różnych kurzu — włosy suche kawałki skóry, włókna od tapicerki i ubrań. Dlatego warto korzystać z odkurzacza, gdy zmieniasz bieliznę. Trzeba dokładnie odkurzyć poduszki, koc i materac. Wtedy kurz nie przeszkodzi ci się dobrze wyspać.

Wskazówka czwarta. Просушивайте na słońce pościel. Nie zapomnij o naszych sąsiadów, domowych roztoczy, które żyją w każdym domu. Te kleszcze nie rozprzestrzeniać infekcję i nie gryzą człowieka. Głównym pożywieniem dla nich są komórki warstwy rogowej skóry, a miejsce ich zamieszkania jest pościel i łóżka. Dla ich rozwoju i życia konieczne jest ciepło, wilgotność i cząstki ludzkiej skóry. W jednym gramie kurzu z pościeli zawiera od 200 do 15000 kleszczy!

Sposoby radzenia sobie z kleszczy:

  • Zdejmij pokoju i pościel dobrym mocnym odkurzaczem, najlepiej zaopatrzonym filtrem, który utrzyma alergeny.
  • Zmieniaj częściej pościel.
  • Należy stale wietrzyć pokój. Wysoka wilgotność — przyjazne środowisko dla rozwoju i życia roztoczy.
  • Pościel należy prać w temperaturze poniżej 60 stopni.
  • Staraj się zawsze prasować bieliznę gorącym żelazkiem.
  • Prać poduszki i koce lub просушивайте na słońce. Promienie słoneczne prowadzą do ruiny roztoczy.

Piąta wskazówka. Nie warto przynosić rzeczy z pralni w sypialni, wcześniej należy je przewietrzyć.

Szósty wskazówka. Okres ważności pylących poduszek 2 lata. Z dnia użytkowania i w ciągu dwóch lat trzecią część masy poduszki stanowią żywe i martwe roztocza, bakterie i produkty ich przemiany materii. Stąd i różne choroby, a o zdrowym i pełnym śnie trzeba tylko pomarzyć.

Siódmy wskazówka. Polerowanie mebli rób olejem. Do sprzątania sypialni używać zwykłej wody, tak jak różne środki chemiczne unoszą się w powietrzu i osiadają na przedmiotach. Różne narzędzia do polerowania, tak samo mogą zawierać różne toksyny. Dlatego полируйте swoje meble zwykłym olejem roślinnym. Jeśli masz chęć to olej można dodać kilka kropli dowolnego olejku eterycznego z pomarańczy, mięty, jałowca).

Ósmy wskazówka. Książki w sypialni – to na próżno. Książki świetne miejsce do zbierania różnych kurzu. Może gromadzić się w różnych dekoracji twojego wnętrza (w ramach zdjęć, obrazów, wszelkiej rzeczy). Umieść je pod szkło. Co można powiedzieć o dywany i wykładziny, oto miejsce, gdzie można wędrować kurzu. W sypialni lepiej ich nie mieć.

Dziewiąty wskazówka. Nie warto zasypiać przy włączonym telewizorem. Jeśli masz nawyk zasypiania po przejrzeniu różnych programów telewizyjnych i filmów, to od razu można powiedzieć, że to prowadzi do rozwoju różnych chorób przewlekłych, do obniżenia odporności i bezsenność. Aktywna praca mózgu i prowadzi do zaburzeń snu. Dla zdrowego i pełnowartościowego snu zabrać telewizor z sypialni.

Dziesiąty wskazówka. Pranie pościeli środek proszek do prania. Różne substancje chemiczne mogą dostać się na swoje łóżko z pralki. Nie kosztuje dużo, wsypać proszek i dodawać różne wybielacze. Warto przeczytać instrukcję do pralki na temat zużycia proszku, pobrać i cieszyć się specjalnym grubym stakanchikom. Предпочтенье oddaj płynnym detergentów i antyalergiczne proszków i dodatkowo płukać bieliznę.

Jedenasty wskazówka. Zdrowy sen zależy od prawidłowo wybranego materaca. Bardzo wiele zależy od wyboru materaca. Najlepiej sprawdzi się materac ortopedyczny. Idealnie będzie się powtarzać kontury ciała. Materac dobieramy według własnego wzrostu i wielkości łóżka. W wyspecjalizowanych sklepach przy zakupie materaca zwrócić się do specjalistów, ich porady pomogą ci we właściwym wyborze.

Co przeszkadza dobrze się wyspać

Jaka jest długość dobrego, zdrowego snu? Z tego powodu u każdego człowieka indywidualnie, od sześciu do dziewięciu godzin.

Dwunasty wskazówka. Nie warto наедаться na noc. Ostatni posiłek powinien być za trzy, cztery godziny. Obiad zawsze musi być łatwe. Na noc weź szklankę ciepłego mleka z miodem lub jogurt, herbata z miętą.

Trzynasty wskazówka. Przed snem nie zapomnij wietrzyć sypialnię. I będziesz szybciej zasnąć.

Czternasty wskazówka. Przed snem warto powstrzymać się od kawy i alkoholu, w przeciwnym razie dobrze się wyspać się nie uda.

Piętnastego wskazówka. Przed snem staraj się nie myśleć o problemach. Zrelaksować się, poczytać, tylko nie warto rozwiązywać jakieś problemy przed snem z gospodarstwa domowego.

Szesnasty wskazówka. W sypialni warto powiesić zasłony zaciemniające, a światło powinno być miękkie i delikatne.

Xvii wskazówka. Nie dać się ponieść аромозапахами. W sumie to wszystko indywidualnie.

Pamiętaj, że twój sen to najlepszy wskaźnik zdrowia. Ważne jest, aby dobrze się wyspać, aby witalność był w normie.