Odzyskiwanie po porodzie

Odzyskiwanie po porodziePoród – to kulminacja ciąży, a także stresująca sytuacja dla kobiecego ciała, gdy szaleją hormony, mięśnie i wszystkie systemy. Oczywiście, zachować atrakcyjny wygląd po porodzie kosztuje pracy i zwykle sporo. Wiele zależy od genetyki i danych źródłowych, ale i to nie jest panaceum na wszystkie bolączki po ciąży. O tym, jak szybko odzyskać siły po porodzie, nie krzywdząc siebie i dziecko, powiemy po kolei nieco poniżej.

Dwa etapy odzyskiwania

Okres odzyskiwania emocjonalnej i fizycznej równowagi u kobiety po porodzie zazwyczaj trwa 42 dni. Termin ten jest podzielony na wczesne przywrócenie: dwa pierwsze tygodnie po urodzeniu dziecka, i późniejszym okresie: od 15-go 42-gi dzień.

  • Wcześniej przywracanie

W pierwszych dwóch tygodniach nową mamie należy rozpieszczać i cieszyć się. Jej główne koncerny idealnie nie powinny wychodzić poza przewijak, troski za sobą i dzieckiem. Jeśli mąż i bliscy ludzie, lepiej sprawy, w tym sprzątanie i gotowania, tymczasowo na nich. W takim przypadku przywrócenie po stresu będzie najbardziej komfortowy.

A oto spotkania z przyjaciółmi i zabawy na temat narodzin nowego dziecka warto odłożyć przynajmniej na miesiąc. Dla innych takie spotkania – wielka radość, a dla mamy i dziecka – prawdziwy test. Najlepiej jeśli spotkania połączone z czymś pożytecznym dla rodziny. Na przykład, nie warto młodej mamie rezygnować z pomocy w domu od koleżanki.

  • Później przywrócić

Przez 2 tygodnie po porodzie ciało kobiety zaczyna się przyzwyczaić do nowego stanu, który miał do stwarzania nowego życia. Zaczynają się zmieniać narządów płciowych, wydzielina po porodzie są zredukowane do minimum. Pod koniec późnego okresu, można stopniowo wprowadzać w swoje życie gimnastyczne ćwiczenia, aby przywrócić po porodzie. Najlepiej nadają się joga, pilates, stretching. A to z siłowe i cardio mnóstwem lepiej trzymać.

Odzyskanie figury po porodzie

Każda niedawno urodziła kobieta chce jak najszybciej odzyskać tę formę, którą miała przed ciążą. Oczywiste jest, że maksymalny efekt można osiągnąć, tylko stosowanie kompleksowego podejścia.

  1. Wyżywienie pełne

Młoda mamo, zwłaszcza jeśli karmi piersią, powinna jeść wyważone. Pożądane jest, aby przełamać posiłki na 5-6 razy, przy tym jest w małych porcjach. Po porodzie zaleca się pić więcej płynów: wody, kompoty, soki świeże wirowania, napoje itp. Aby utrzymać sylwetkę w dobrej kondycji, należy ograniczyć spożywanie mąki i tłustych produktów. Ale gwałcić swój organizm zakazami i wytycznymi, oczywiście, też nie warto. Tu obowiązuje zasada: jeśli nie wolno, ale bardzo się chce, to można. Więcej o diecie karmiącej matki czytaj w artykule «Co można i nie można po porodzie podczas karmienia piersią».

  1. Po porodzie bandaż

I choć bandaż nie zastąpi ci ćwiczenia po porodzie, jego noszenie może w dużym stopniu ułatwić ci zadanie. Po porodzie bandaż utrzymuje skórę w dobrej kondycji i zapobiega jej obwisania, istnieje również bandaż, który ubiera się na nogi i ostrzega żylaki.

Bandaż należy nosić codziennie przez 2 miesiące po 10 godzin dziennie. W nocy można go zdejmować, bo skóra jest szczególnie droops dzień, podczas aktywności. Tak jak po porodzie bandaż stanie się twoim długim towarzyszem, wybierać należy go dokładnie. Bardzo ważne jest, aby bandaż był odpowiedni rozmiar, został wykonany z hipoalergicznych i komfortowych materiałów, był niewidoczny pod ubraniem i nie przynosił dyskomfortu dziewczynie.

  1. Samodzielnego masażu

U nowo upieczony matki po porodzie nie jest tak dużo czasu pozostaje na siebie. Ale jeśli jest mąż lub bliskich, którzy będą mogli obserwować dziecko dodatkowe pół godziny-godzinę, zaleca się przeprowadzać pull-up pielęgnacyjne zabiegi. To przyczynia się do emocjonalnej i fizycznej regeneracji organizmu po porodzie.

Na przykład, podczas brania prysznica lub kąpieli kilka minut chodził masażu антицеллюлитной szczotką problematycznych miejscach, nanosić na skórę oczyszczanie lub peelingi, po kąpieli smarować ciało i obszary problemowe tłustym kremem, oliwą z oliwek lub specjalnymi środkami po porodzie.

  1. Gimnastyka po porodzie

Oczywiście, najbardziej znaczący silnik odchudzanie po urodzeniu dziecka i nie tylko – to jest sport. Jednak po urodzeniu dziecka kobieta ma wiele czynników ryzyka, które należy wziąć pod uwagę przy wykonywaniu ćwiczeń fizycznych. Przed tym, jak odzyskać formę po porodzie, należy skonsultować się z lekarzem, ponieważ tylko on może nam podpowiedzieć, jak stan twoich szwów (jeśli urodzenia odbywało się za pomocą cesarskiego cięcia) lub narządów (przy naturalnym pojawieniu się dziecka na świat.

Ćwiczenia po porodzie

Nadmierne obciążenia po porodzie są wykluczone. Po pierwsze, organizm jest jeszcze zbyt słaby dla nich.

Po drugie, jeżeli zastosujemy się do karmienia piersią, dziecko może zrezygnować z mleka, bo ćwiczenia siłowe przyczyniają się do wydzielania w organizmie kwasu mlekowego, który wpływa na smak mleka.

Po trzecie, непривыкшее do sportu za 9 miesięcy ciało należy stopniowo przygotować się do obciążenia, bo inaczej można się rozczarować w ćwiczenia i pluć na wszystko lub «dorobić» sobie kontuzji.

I w końcu, dziecko musi mieć pierwszeństwo przed piękną postacią, przynajmniej w pierwszych miesiącach życia, a изнуряя się ćwiczeniami, trudno znaleźć siły na cokolwiek innego.

Polecam przeczytać:

Jak usunąć rozstępy po porodzie

Tak, przez ile organizm dochodzi do siebie po porodzie dla gotowość do pracy fizycznej? Zazwyczaj okres ten mieści się w 2 miesiące po urodzeniu dziecka. Ale i do 2 miesiąca życia masz wygrana-wygrana po porodzie odzyskiwania: spacery na świeżym powietrzu z wózkiem. Jeśli się chodzić codziennie po godzinie, będziesz tracić więcej energii, niż od pół godziny wyczerpującym treningu.

Regeneracja macicy po porodzie

Szczególnie ciężko po porodzie trzeba macicy. Raz po porodzie ma duże rozmiary i ciężar, przez 6 tygodni zmniejsza się kilka razy, ale dla tego, aby macicy zmniejszyła się jeszcze bardziej jej potrzebuje pomocy.

Przyspiesza proces redukcji macicy w rozmiarach masaż, realizowany przez przednią ścianę jamy brzusznej.

Również po samego procesu narodzin jest zimna termofor na brzuch, ale przed tym, jak zmniejszyć macicy po porodzie, z jej pomocą, należy koniecznie skonsultować się z lekarzem.

Czasami skurcze macicy są ludowymi porad i przepisów. Na przykład, zaleca się pić wywar z pokrzywy w ilości pół szklanki trzy razy dziennie. Również cenne są uważane za kwiaty яснотки białej, które również trzeba parzyć i pić дробно w ciągu dnia.

Ćwiczenia dla skurcze macicy powinny być zbyt ciężkie i długie. Kompleksy można przeprowadzić już dzień po narodzinach dziecka i kontynuować aż do zakończenia rekonwalescencji procesu lub do 12 tygodni. Ćwiczenia dla skurcze macicy po porodzie można wykonywać w pozycji siedzącej, jak i leżącej i stojącej.

  1. Leżąc na plecach, połóż stopy na podłodze, a ręce opuść na dół brzucha. Powoli wdychając, надувайте brzuch, wydechu i wymawiając dźwięk «x-a», rozluźnić i opuścić brzuch, trochę pomaga rękami. Przy tym ręce nie powinny naciskać na brzuch, поглаживайте się w kierunku od wzgórek łonowy do pępka. Powtórz cykl oddychania 10 razy.
  2. Następnie odwróć się na bok tak, aby głowa, klatka piersiowa i biodra leżały na jednej linii. Pod głowę można podłożyć poduszkę lub wałek. Powtarzaj gimnastykę oddechową z punktu dwa 10 razy, towarzyszy jej ruchami rąk od wzgórek łonowy do pępka.
  3. Połóż się na brzuchu, opierając się na łokciach. Pod klatkę piersiową i brzuch można coś podłożyć, aby uniknąć nadmiaru ciśnienia na te części ciała. Zrób powolny wdech – wydech z dźwiękiem «puchatek», zwróć uwagę, jak miednica trochę posuwa się do przodu. Powtórz 10 razy.

Poza tym, jak zmniejszyć macicy po porodzie, nadal ważne jest, aby wiedzieć, że po porodzie u kobiet obserwuje się wydzielina – to odchody – ługi macierzyste tajemnicą, bogaty bakteriami i w pierwszych dniach krwią, to nie to samo, co miesiączkowe zaznaczenia. W te dni bardzo ważne jest, aby dbać o higienę i zapobiec każdy kontakt dziecka lub piersi z лохиями. Przywracanie miesiączki po porodzie jest zwykle 6-7 tygodniu po urodzeniu dziecka, u karmiących matek te terminy jeszcze bardziej wzrasta. Pełne przywracanie cyklu po porodzie świadczy o tym, że organizm kobiety powraca do poprzedniego trybu, i dzieje się to zwykle przez 3-4 miesiące po urodzeniu dziecka.

Przywracanie piersi po porodzie

Na kształt piersi po ciąży wpływa wiele czynników: genetyka, żywienie, wybór biustonosza itp. zalecamy ładowanie do tego, aby zmniejszyć ilość problemów z figurą w pierwszym miesiącu po porodzie.

  1. Zwykłe pompki

Uklęknij przed niskim oparciem (np. krawędzi kanapy), zanurzyć w niej dłonie rozstawione na szerokość ramion. Zegnij ręce, starając się piersią do powierzchni podparcia, i выпрямляйте, nie прогибаясь w plecach. Górna część tułowia powinna być maksymalnie prosta. Powtórz 8 razy.

  1. Gra w piłkę

Stań równo rozłożonymi nogami na szerokość ramion. Weź piłkę na wysokości klatki piersiowej i rzuć go partnerowi lub o ścianę. Przy tym łokcie zgięte i разгибаются, ale nie wznoszą się powyżej poziomu klatki piersiowej.

  1. Lekcja zen

Ćwiczenie można wykonywać w pozycji siedzącej lub stojącej. Połącz dłonie ze sobą na wysokości klatki piersiowej, łokcie rozstawione w różnych kierunkach. Naciskać dłońmi na siebie przez kilka sekund (do 30), przy tym nie смещаясь do środka piersi. Powinieneś czuć napięcie ze strony mięśni klatki piersiowej i rąk.

Poza tym, jak odzyskać figurę po porodzie ćwiczeń sportowych, nie można pominąć maskami, masażami, пилингами itp.

Przywracanie pochwy po porodzie

Mięśnie narządów płciowych można zacząć trenować jeszcze leżąc w izbie pokój oddziału. Do tego są znani (w wąskich kręgach) ćwiczenia Kegla. One polegają na ściskaniu i rozluźnienie narządów płciowych. Jeśli słabo sobie wyobrazić, jak można to zrobić, pomyśl odruch, że dziewczyny używają, aby powstrzymać oddawanie moczu.

Takie ćwiczenia można wykonywać na przemian przez 5 sekund chwile napięcia lub rozluźnienia, lub skrócić czas do 1 sekundy. Istnieją metody, które mięśnie należy spinać «piętrami» z dołu do góry, i w odwrotnej kolejności zrelaksować.

Muszę powiedzieć, że narządy płciowe po porodzie łatwiej regenerują, jeśli to w porządku macicy i prasy.

Czas, ile organizm dochodzi do siebie po porodzie, bardzo indywidualnie i może się różnić w zależności od wieku, kondycji fizycznej i dziedziczności kobiety. Ale w twojej mocy, aby skrócić ten czas do minimum i odzyskać swoją byłą lub jeszcze lepszą sylwetkę w krótkim czasie.

Zostawiajcie komentarze i podziel poradę, od czego zacząć odzyskiwanie po porodzie, twoim zdaniem?

Bądź piękna!