Przyrost masy ciała w czasie ciąży

stopa przyrostu masy ciała podczas ciążyKiedy kobieta dowiaduje się o radosnym wydarzeniu w swoim życiu, o swojej ciąży, każdy wybrany kilogram przynosi tylko radość. Jeśli w pierwszym trymestrze, waga matki nie rośnie tak wyraźnie, to w drugiej połowie ciąży zaczyna aktywnie rozwijać dziecko, i w związku z tym wraz z nim i brzuch.

Przyrost wagi w ciąży jest absolutnie normalnym i nieuniknionym zjawiskiem, które jest jednym z głównych ocenianych wskaźników. Chciałbym również, aby pamiętać, że przyrost masy ciała w czasie ciąży — proces bardzo indywidualny i zależy od wielu fizjologicznych, genetycznych i innych funkcji organizmu.

Dlaczego wciąż jedna kobieta zyskuje ciąża za dużo, a innych trochę? W ten radosny okres nie wychodzić poza dopuszczalnym zakresem» lub odwrotnie, co oznacza, że mały przyrost masy ciała w czasie ciąży i jak utrzymać normalny tempo zestawu kilogramów? O wszystkim zastraszającym porozmawiamy dziś.

Kiedy i jak trzeba ważyć?

Jak tylko dowiedzieli się o swoim położeniu, usiąść na skale. Tak, w przyszłości będzie łatwiej ocenić przyrost wagi. Przy załączaniu rachunkowości, lekarz również zapisze «pierwotną» punkt na twoją wizytówkę.

Również, przy każdej kolejnej wyprawie do ginekologa, procedura ważenia będzie koniecznością i niezbędnym rytuałem, tak jak za tym wskaźnikiem, w dużej mierze można sądzić o sytuacji zdrowotnych i prawidłowy rozwój dziecka.

Jednak w domu można również kontrolować swoją wagę, regularnie wstając na wagę, a najlepiej założyć dzienniczek, aby nie zapominać dane wstępne. Aby wyeliminować wszelkie błędy, najlepiej korzystać z tych samych sprawne wagi i wstawać na nich raz w tygodniu, w tym samym czasie, najlepiej przed śniadaniem i wstępnie wybierz się przed tym toaleta dla wszystkich potrzeb. Również zobaczyć najbardziej dokładne wartości można, jeśli podczas ważenia nie zmieniać ubrania.

Porównanie wskaźników lepiej przez tydzień, więc można w porę zauważyć jakąkolwiek niekorzystną tendencję, i poinformować o tym lekarza.

Stopa przyrostu masy ciała podczas ciąży

Najlepiej, normalny przyrost masy ciała w ciąży przyjmuje od 9-ciu do 14 kg, a w czasie oczekiwania na bliźnięta od 15 do 21 kg. Ale, te wskaźniki są dość względne i stworzone na podstawie średniej danych.

Norma wagi w ciąży obliczana jest na podstawie opracowanej formule, gdzie jednym z głównych czynników będzie oryginalny waga kobiety. Jeśli do swojego położenia, u kobiet odnotowano niedobór masy, jest to dopuszczalne do porodu zdobyć 16 kg. Jeśli do poczęcia, jej własny ciężar była bardzo wysoka, to przybranie na wadze podczas ciąży nie powinna być większa niż 11-ciu kg, a wyrażonych otyłości i nie więcej niż 8 kg

Aby zrozumieć było łatwiejsze, można obliczyć współczynnik BMI (wskaźnik masy ciała). Aby go obliczyć, trzeba znać swój wzrost i oryginalny ciężar.

Tak więc, IMP= waga / (wzrost*wzrost). Na przykład, 55/ (160*160)= 21,48

Jeśli indeks mniej niż 18,5, to znaczy, że masz niedowagę przed ciążą

Od 18,5 do 25, to jest to twoja norma.

Od 25 i powyżej — masz nadwagę, a po 30 — otyłość.

Poza tym, nie można zapominać predyspozycje genetyczne i fizjologiczne cechy. Nawet przy równych źródłowych wskaźnikach, jedna kobieta może być podatne na худощавости lub kompletności. Ponadto, należy zauważyć, że tendencja do nadwagi wzrasta z wiekiem.

Żeby było bardziej obrazowo przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo jaka jest norma przyrostu masy ciała podczas ciąży tydzień po tygodniu i średni wzrost w триместрам:

  • W I wykończenia. (pierwsze 13 tygodni.), w wadze możesz dodać do 300-400 g na tydzień, za trymestr 1,5-2 kg;
  • W II trim. ( od 14 do 26 tygodnia) waga wzrasta 500 g na tydzień, za cały trymestr około 5-6 kg;
  • W ostatnim III trim. (z 27 do 40 tyg.) ogólny przyrost wynosi około 4-5 kg, a dopuszczalna premia 500 g za 7 dni.

O tym, jak jeść w pierwszym trymestrze czytaj w linku /zasilanie-beremennyih-v-pierwszym-trimestre/

Zobacz również artykuł z poradami na różne trymestrze ciąży tutaj.

Z czego składa się waga w ciąży?

Za oczekiwanie dziecka kilogramy u kobiety są kupowane nie przypadkowo. Średnio, większość do momentu porodu, jest podzielona w następujący sposób:

  • masa dziecka około 3-4 kg;
  • łożysko waży średnio 700г;
  • wody płodowe (płyn owodniowy) około 800 ml, przy многоводии pojemność może sięgać 2l;
  • powiększona macica około 1 kg;
  • wzrost gruczołów sutkowych ~ 400 g;
  • na wzrost krwi i zatrzymywanie wody w organizmie kobiety stanowiły około 2,4 kg;
  • złogi tłuszczu, które zawsze gromadzą się w celu dodatkowego zapasu energii i wynoszą od 2 do 4 kg.

W ten sposób mamy 10-12 kg. Więc na pytanie, ile kg można zdobyć za ciąża, odpowiedź jest oczywista , średnio można zdobyć do pierwotnej swojej masie około 12 kg i nie martwić się o swoich wymiarach. Ale należy także pamiętać, że stopa przyrostu masy ciała w czasie ciąży jest ustalana indywidualnie i każda kobieta może reagować na swoje położenie nie jest jednolite.

Niedobór masy ciała

Emocje matek często nie uzasadnione, i na planowym wizycie u lekarza często brzmi niepokojące zdanie: jestem w ciąży nie typ wagi. Afaktycznie, w większości przypadków jest to zjawisko jest wariantem normy, a przyczyny są bardzo różne: fizjologiczna funkcja, nt, niewłaściwe odżywianie. Ponadto, niektóre kobiety zaczynają nabierać kg округляться i dopiero po 15-20 tygodnia. Jeśli brak masa zauważona w późniejszych terminach, przyczyną może być niewłaściwy zaburzenia syntezy, niedożywienia, mały ciężar dziecka lub nawet opóźnienie rozwoju płodu. Ale w każdym przypadku należy zasięgnąć porady lekarza, może on cię uspokoi lub daje pewne wskazówki, jak przytyć w ciąży.

Za dużo masy

Nadmierny przyrost masy ciała może być przyczyną złego samopoczucia matki: wzrost ciśnienia, wygląd osłabienie i zmęczenie, ból pleców, obrzęki obwodowe. Jeśli lekarz wydawało się, że twoja waga jest zbyt szybko rośnie, może doradzić, jak nie przytyć w czasie ciąży. Jednak, podczas inkubacyjny dziecka wszelkie diety i głodówki są zabronione, jedyne, co można zmniejszyć spożycie tłuszczu, cukru i mąki, i więcej, należy opierać się na owoce i produkty mleczne. Nie można wykluczyć w tym przypadku i «lekkie», rozładunku dni na яблочках lub kefir. Czytaj więcej na link /dieta-dlya-beremennyih/. Pamiętaj, że podczas inkubacyjny dziecka nie powinno się jeść «za dwoje», wystarczy trochę zwiększyć dzienną kaloryczność posiłków o około 100-200 kcal.

Забеременев, nie warto kładzie się na kanapie i boją się poruszy, wręcz przeciwnie, ty i twoje dziecko bardzo przydatne spacer na świeżym powietrzu, chodzić na basen, uprawiać jogę i prowadzić zdrowy i aktywny tryb życia.

Gdy w organizmie rozwija się i rośnie mały człowiek, bardzo ciekawe obserwować cały proces, patrzeć, jak przy tym sobą. Waga może stać się twoim pomocnikiem w «badaniu» siebie i jednocześnie pomogą ci kontrolować swoją wagę, zgodnie z przepisami.

W czasie ciąży, kobieta piękna, w każdym razie!