Odżywianie karmiącej matki po porodzie

Odżywianie karmiącej matki po porodzieNawet po urodzeniu dziecka, więź dziecka z matką pozostaje nie mniej ścisły, niż w ciąży, tylko teraz łączy ich nie miał, a karmienie mleczko, które jest tak potrzebne i przydatne dla dziecka. Wszyscy wiedzą, to w mleku zawiera dużą ilość składników odżywczych, białek, węglowodanów, składników mineralnych i witamin. Oczywiście, obfitość wszystkich niezbędnych substancji, będzie zależeć od diety mamy. Jeśli chodzi o zasilanie nową mamusie, u wielu ludzi pojawiają się skojarzenia o surowe ograniczenia, ścisłą dietę, aby nie wywołać u dziecka reakcję alergiczną i edukacja gazów i wzdęcia. Ale, rzecz w tym, że stworzyć jednolite zasady niemożliwe, ponieważ czułość животиков i indywidualne cechy u dzieci są różne i trzeba tworzyć własną dietę po porodzie dla karmiącej mamy, metodą prób i błędów. Jednak istnieją pewne wskazówki i porady, które pomogą mamusi nie dopuścić do niektórych błędów.

Podstawowe wymagania dotyczące odżywiania karmiącej matki

  1. Dieta nie musi być skromne i monotonne.

Zasilanie kobiety, po pojawieniu się dziecka, musi być bogaty, zrównoważony i bardzo zróżnicowane. Jeśli w menu ciągle będzie brakować jakiś przydatny produkt, u matki lub u dziecka może wystąpić niedobór witaminy lub niedobór pewnych elementów. Właśnie z tego powodu nie jest zalecane trzymać mono-diety karmiącej mamy, które sugerują spożywanie jakiegoś jednego rodzaju produktu. Prowadzi to do znacznego obniżenia w mleku różnych witamin, białek lub węglowodanów. Mamy organizm jest już dorosły i potrafi poradzić sobie z tym stresem, a organizm dziecka w tym przypadku, będzie ponosić straty. Ponadto, dziecko może nie наедаться piersią, w wyniku czego w ogóle od niej nie chce, a sztuczne karmienie mniej naturalnie, przydatne i bardzo tanie.

Tak więc, dieta karmiącej matki noworodka musi składać się ze wszystkich podstawowych grup produktowych: mięso/ryby, produktów mlecznych, owoców/warzyw, kaszy/makaronu, jajka, oleju. Jedyna zasada, którą należy zapamiętać — nie można jeść wszystko na raz z rzędu, każdy nowy produkt należy wprowadzać stopniowo, aby uniknąć pojawienia się dziecka kolki, jelitowe lub alergii na produkt, który potem trudno będzie ustalić.

  1. Zasilanie po porodzie musi być na tyle caloric.

Jeśli poza ciąży i лактационного okresu, kobieta powinna spożywać średnio około 2500 kcal, to u matek karmiących piersią dzienne zapotrzebowanie zwiększa się o około 600-800 kcal, tak jak należy zapewni niezbędny pełnoprawnym energią nie tylko siebie, ale i rozwijający się organizm.

  1. Przestrzeganie reżimu.

Mamusi zaleca się ułamkowej zasilania, czyli jeść kilka razy dziennie na życzenie, ale w małych porcjach. W ten sposób, będzie organizowane ciągła produkcja mleka, a w nim będą pochodzić wszystkie cenne substancje.

  1. Karmiąca mama powinna dużo pić.

Aby stale utrzymywać dobrą, naturalną laktację, mamy bardzo ważne jest, aby przestrzegać pitnej tryb. Do zwykłej ilości выпиваемой płynu, trzeba dodać obowiązującymi przepisami 1l dziennie. Należy zauważyć, że nie warto wprowadzać duże ilości wody zaraz po porodzie, bo mleko przybywa na 2-4 doby po urodzeniu dziecka, i można zmierzyć się z problemem jego nadmierną produkcję i świszczący oddziału.

Co można pić karmiących matek? W idealnym scenariuszu, drinku mamusia powinna być zwykła woda, oczywiście, to nie musi być surowy z kranu, najlepiej jeśli będzie ona oczyszczona, filtrowane, źródlana lub mineralna. Napoje gazowane dla matek pod zakazem, to pierwsze prowokatorów fermentacji jelit i powstawania kolki u niemowląt. Dozwolone jest spożywanie herbat (można mlekiem), компотов, napoje owocowe, ziołowe wywary ( z rozwagą), świeżych soków, lepiej dać pierwszeństwo soku z zielonych jabłek lub gruszek, czerwone owoce najczęściej wywołują reakcje alergiczne u dzieci, z tego samego powodu lepiej powstrzymać się od wyciskania soku z owoców cytrusowych, pomidorów i winogron. Z produktów mlecznych pomocne będą jogurty naturalne, kefir, zsiadłe mleko lub ряженка, najlepiej bez różnych dodatków smakowych. Wiele kobiet lubią pić kawę, i to nie jest zabronione na opinię specjalistów. Jednak, wszystkie z kofeiną napoje i produkty mogą powodować nadpobudliwość dziecka i jego nieuzasadnione obawy, w związku z tym należy być bardzo ostrożnym z ich użyciem.

Co można jeść karmiącej matki?

Chce się więcej i zatrzymać się na ulubionym zagadnieniu kobiet, które po tygodniu pobytu w szpitalu zysku do domu, ale jeszcze nie bardzo rozumieją, co jeść karmiącej mamie będzie lepiej.

Głównym źródłem białka w diecie karmiącej mamy pierwsze 3 miesiące są mięso i ryby. Dlatego, zagorzałych zwolenników wegetariańskie jedzenie, trzeba się poważnie zastanowić. Zazwyczaj zaleca się wybierać chude gatunki mięsa (wieprzowiny, wołowiny i cielęciny), białe mięso drobiu, niskiej zawartości tłuszczu ryb (np. минтай, sandacz, morszczuk itp.). Jako metodę gotowania lepiej dać pierwszeństwo gotowania, pieczenia lub gotowania potraw na parze.

Jako dodatek, mamie, można wybrać wszystko, czego dusza zapragnie, tylko ze szczególną ostrożnością należy traktować z grochu, który może powodować dyskomfort u dziecka. Czy można karmiącej mamie makaron? A dlaczego nie, przecież to też ciasto, i uczulenie na ten produkt niezwykle rzadko.

Oprócz białek, organizm musi zachowywać odpowiednią ilość wapnia, to jest bardzo przydatne dla układu sercowo-naczyniowego i kości asic-my. Często, z powodu niedoboru tego pierwiastka u małych dzieci występuje ciężka choroba — krzywica. Coraz wapń najlepiej z mleka/produktów mlecznych.

Jedzenie dla karmiących matek po porodzie powinna być bogata w błonnik, ona jest bardzo ważna dla prawidłowego działania układu pokarmowego. Dlatego, owoce i warzywa z pierwszych dni powinny być wiernymi przyjaciółmi kobiety, bo oprócz tego, w nich zawiera ogromną ilość różnych witamin. Spożywanie buraków karmiącej mamie bardzo mile widziane, nie patrząc na jej czerwone «nielegalny» kolor, który często wskazuje na zawartość potencjalnych alergenów. Jednak, do tego korzeń to nie dotyczy, co więcej, zawiera on inspiruje ilość witamin i składników odżywczych: witaminy c, E, PP, jod, kwas foliowy i inne

Nowe mamusia na pewno będzie się zastanawiać, jakie kasze można karmiącej mamie, bo każda krupa ma swoje własne cechy. Eksperci uważają, że wszelkie kasze są niezwykle pomocne podczas karmienia piersią, normalizują procesy trawienia matki i dziecka, wspierają w normie poziom cukru, zwłaszcza owsianki muszą znajdować się w menu karmiącej mamy z kolką u dziecka. Lista zalecanych zad szeroki, można gotować płatków owsianych, kaszy gryczanej, pszennej, jęczmień, ryż, filar ramy. Można kukurydzianą kaszę karmiącej mamie? Dlaczego to właśnie do tej kaszy większość kobiet odnoszą się nieufnie. Ale, w rzeczywistości, kasza kukurydziana ma wiele przydatnych właściwości, i jeden z pierwszych dopuszcza się do karmienia dziecka. Ale, kobiety z chorobami dwunastnicy lub innych narządów przewodu POKARMOWEGO, najczęściej 2 razy w tygodniu jej spożywać nie jest zalecane.

Ze słodyczy, mamusi lepiej dać pierwszeństwo spożycia suszonych owoców, пастилы, marmolady, świeżego ananasa. Jakie ciasteczka można karmiącej mamie, mogą zapytać miłośnicy ciast, wyrobów. Najbezpieczniej będzie, oczywiście, domowe ciasteczka, bez dodatków i aromatów. Z sklepowych, lepiej dać pierwszeństwo овсяному, галетном i kruchych ciasteczek. Z biegiem czasu, można próbować wprowadzać do diety i inne wypieki.

Jeśli podsumować powyższe i odpowiedzieć na pytanie: jakie produkty można karmiącej mamie, to odpowiedź jest bardzo prosta, można jeść wszystko, ale w rozsądnych granicach, i lepiej nie wrzeszczeć na całe jedzenie z rzędu, a wprowadzać nowe produkty stopniowo. W pełni warto wykluczyć fast-food, napoje gazowane, alkohol, konserwy, półprodukty, ogórki, masło, grzyby, zbyt ostre pokarmy i egzotyczne owoce. Załóż sobie dziennik lub pamiętnik, tak ci wygodniej będzie przymocować użytku nowego produktu i monitorować odpowiedź na niego dziecka.

Zdrowia tobie i twojemu dziecku!