Jakie ćwiczenia dla kobiet w ciąży

ćwiczenia dla pleców w ciążyWcześniej uważano, że ciąża to jakiś bolesny stan kobiety, i w tym okresie trzeba odnosi się do siebie bardzo przezornie. Dlatego ciężarne panie ze szlacheckich rodzin wszystkie 9 miesięcy znajdowały się w łóżku, bojąc się, że nastąpi poronienie. Ale już ponad wiek temu, to zdanie było radykalnie zmieniony. Dzisiaj, naukowcy, specjaliści i lekarze uważają, że ruch i aktywny tryb życia jest zawsze tylko na korzyść, i nie warto odnosić się do kobiety w ciąży z niepokojem, jak kruche kryształowej wazy.

Ćwiczenia dla kobiet w ciąży zalecane są ginekologami na każdym etapie inkubacyjny. Najważniejsze jest to, aby zajęcia były maksymalnie bezpieczne, skuteczne i zostały dobrane indywidualnie, w zależności od bieżącego kwartału i od kondycji przyszłej mamy. Dziś możemy powiedzieć, jakie znaczenie aktywności fizycznej dla kobiet w ciąży i jej dziecka, a także jakie ćwiczenia można robić w ciąży, a od wszelkich obciążeń siłowych lepiej zrezygnować.

Gimnastyka i ładowanie w ciąży

Niestety, nie wszystkie kobiety, dowiedziawszy się o swoim położeniu, rozumieją, jak ważna jest aktywność fizyczna w czasie ciąży. Ktoś po prostu leniwy, inni boją się zaszkodzić dziecku. Dlatego dla wszystkich пузатеньких czytelniczek, przyjrzymy się, na czym polega pozytywny wpływ ładowania dla mamy i dziecka:

  • zapobiega powstawaniu rozstępów;
  • poprawia jędrność i koloryt skóry;
  • wspiera kobiety w formularzu;
  • podnosi na duchu i poprawia psycho-emocjonalny;
  • podczas ćwiczeń trenuje oddychanie;
  • zmniejsza obciążenie zadzwoni;lampka nocna, i uczucie ciężkości i bóle śpij
  • regularne ćwiczenia pomagają wzmocnić mięśnie brzucha i krocza;
  • jest to świetna dodatkowa możliwość przygotować się do porodu.

Tak więc, lekka przedmiot ten nie tylko pomoże utrzymać kondycję i wzmocnić swoje zdrowie, ale i codziennie otrzymywać zastrzyk energii i dobrego nastroju.

Istnieją pewne przeciwwskazania, w których kobiecie nie warto robić żadnych ćwiczeń w czasie ciąży, należą do nich:

  • silny nt, który często towarzyszą wymioty(szczegółowo o walce z токсикозом czytaj w linku /toksikoz-u-beremennyih-i-kak-s-nim-borotsya/);
  • jeśli kobieta wcześniej zdarzały się poronienia lub powikłań w czasie ciąży;
  • zwiększone napięcie macicy;
  • zbyt niskie położenie łożyska;
  • jeśli ciężarna przeziębiona;
  • są choroby serca, problemy z pęcherzem lub nerki;
  • bolesne uczucie w brzuchu.

Aby poranny trening dla kobiet w ciąży, przynosiła tylko korzyści i przyjemności, wskazane jest, aby prowadzić ją co dzień. Oprócz tego, trzeba trzymać się kilku prostych zasad:

  • przejdź do pewnej, maksymalnie komfortowe czas ćwiczeń;
  • zajmij się luźne i wygodne ubrania;
  • pomieszczenie do uprawiania musi być jasny, przestronny i w miarę możliwości świeże;
  • wszystkie ruchy powinny powstawać powoli i płynnie;
  • pomiędzy seriami, muszą robić przerwy;
  • jeśli podczas zajęć pojawiły się dyskomfort, ćwiczenie należy przerwać.

W pierwszym trymestrze, w treningu są następujące: rozluźnienie organizmu, organizacja prawidłowego oddychania, utrzymania swojego samopoczucia i nastroju. Możesz zacząć od cross kroków, nachylenia obudową, i ugięć. Również warto uczyć się robić okrężne ruchy stopami, wstać na chwilę «na palcach», takie ćwiczenia staną się piękne zapobieganiu żylaków i napadów. Porady na temat odżywiania, patrz tutaj.

Ładowanie dla kobiet w ciąży 2 trymestr ma nieco inną specyfikę. Ten czas jest uważany za najbardziej bezpieczny, ponieważ prawdopodobieństwo poronienia jest bardzo mała, a nt jest już pozostał w tyle. Na tym etapie, wymagają ćwiczenia dla kobiet w ciąży dla pleców. Aby to zrobić, można robić płynne obrotową obudową, przy tym nogi pozostać na szerokość ramion. Także, warto wprowadzić ćwiczenia dla kobiet w ciąży 2 trymestr, na piersi. Do tej kobiecie trzeba sprowadzić dłonie, ręce umieścić na wysokości klatki piersiowej i spróbować mocno zacisnąć je, 5-7 razy, wtedy można powtórzyć.

W końcowym etapie ciąży, kobiecie, jak zwykle, już trudno wykonywać gimnastyczne akrobacje, więc najlepszym rozwiązaniem będzie wykonywać specjalne ćwiczenia dla kobiet w ciąży na фитболе. Ta piłka jest specjalnie stworzony dla gimnastyczne, celów, ćwiczyć na nim zabawne i całkowicie bezpieczne. Na początek można po prostu usiąść na «piłka dla kobiet w ciąży», i delikatnie kołysać się w różne strony. W przyszłości, aby odciążyć kręgosłup, można na niego położyć, i jeździć do przodu i do tyłu, podstawowe oporu musi być na nogi. Jeśli problemu, można podnieść piłkę nogami, w celu ich wzmocnienia. Gimnastyka dla kobiet w ciąży na фитболе pomaga zrealizować odciążenie kręgosłupa, rozwijać mięśnie miednicy, a także wzmocnić naczynia krwionośne i normalizacji utero-łożyskowy przepływ krwi.

Zestaw ćwiczeń dla kobiet w ciąży

Najlepszym rozwiązaniem aktywnego stylu życia w oczekiwanie dziecka będzie połączenie różnych sposobów podtrzymania aktywności fizycznej i własnego tonu. Idealnym rozwiązaniem, jeśli kobieta będzie okresowo odwiedzać basen, uprawiać gimnastykę w domu, chodzić na kursy specjalistyczne, na jogę, aerobik lub fitness dla kobiet w ciąży w 2-3 trymestrze.

Zajmując się samodzielnie w domu, trzeba wiedzieć, jakie ćwiczenia można robić w ciąży. Co najważniejsze, trzeba zapamiętać 4 podstawowe zasady:

  • kobiety w ciąży zabronione są wszelkie ćwiczenia brzucha;
  • tętno podczas ćwiczeń nie powinien przekraczać 150 ud./min.;
  • zabronione są intensywne, długotrwałe i ciężkie ćwiczenia siłowe;
  • całkowicie wykluczyć jogging.

Jakie ćwiczenia można wykonywać w ciąży:

  • gładkie, spokojne, uspokajające ruchu;
  • spacery, zakręty, małe wypady;
  • przydatna joga dla kobiet w ciąży 2 trymestr;
  • ćwiczenia oddechowe;
  • ćwiczenia na sprawdź maila;
  • piesze wycieczki.

Będąc fizycznie aktywnym, pozostaniesz zawsze w dobrej formie i emocjonalny nastrój. Aktywny tryb życia jest ważny również jak i zdrowe odżywianie i odpowiedni sok.

Dobrego ci samopoczucia, szybkich i lekkich porodów i szybkiego odzyskiwania!