Skuteczne sposoby zwiększenia witalności organizmu

zdjęcia witalność człowiekaWszyscy ludzie okresowo czują zmęczenie, senność i niechęć do czegokolwiek robić. I jeśli u kogoś taka apatia jest rzadkim wyjątkiem od reguły, dla niektórych wiecznie zmęczone stan – to już znane stałość. Ważne jest, aby zrozumieć, że redukcja organizmu – to nie jest norma, z tym można walczyć i w tym artykule wyjaśnimy, jak podnieść witalność i energię.

Istnieją fizjologiczne i psychologiczne przyczyny, dlaczego nam się nie chce nic robić, czujemy się zmęczone i «выжатыми».

Do soli należą:

  • Chroniczny brak snu;
  • Niewłaściwe odżywianie;
  • Używki;
  • Niedobór witamin dla witalności
  • Nierówny tryb dnia;
  • Brak wody;
  • Brak tlenu;
  • Pasywny styl życia – niedobór aktywności fizycznej;
  • Ciężkie przebudzenie.

Psychologiczne przyczyny spadku witalności:

  • Stres;
  • Depresji;
  • Emocjonalne przeciążenie;
  • Nie ma jasno określony cel.

Co zrobić, jeśli masz stały stres czytaj w linku /kak-spravitysya-so-stressom/. A skuteczne metody walki z depresją tutaj.

Być może odkryć w sobie nie jeden, a kilku lub nawet wszystkie wymienione problemy. Ale z powodu cierpliwości i silnej potrzeby można łatwo osiągnąć podnoszenia tonu sił witalnych. Przecież witalność – to definiująca elementem naszego nastroju, zdrowia i naładowania, od których zależą życiowe sukcesy i zwycięstwa.

Jak podnieść witalność organizmu?

Stopniowo wchodzić w życie poniższe wskazówki, poczujesz lekkość, radość, aktywność i wzrost witalności w ciągu dnia.

Pamiętaj, że aby nawyk weszła w życie, wystarczy tylko 21 dni! Trzy tygodnie, aby bez problemu wstawali z łóżka, prawidłowo karmione lub przestali zwracać uwagę na drobne problemy.

  1. Normalizuje sen

Najbardziej optymalny tryb uśpienia uzyskuje się w dniach 22-23 godzin do 6-8 rano. Ale nawet jeśli się osiągnąć takiego odcinka czasu u ciebie nie działa, najważniejsze – to spać 7-8 godzin na dobę i kłaść się i wstawać w tym samym czasie. Drzemki również dodaje siły i ładuje akumulatory na resztę dnia. Najskuteczniej działa w okresie od 14:00-16:00.

Wiele w tygodniu pracy śpią znacznie mniej, niż trzeba, mając nadzieję, że zwróci to snem na weekend. Przy tym w weekend dosłownie zapadają w sen zimowy. Taki tryb nie idzie na korzyść organizmowi, ponieważ zwrotu mała ilość snu może tylko na następny dzień. A za 5 dni roboczych zmęczenie tylko gromadzi się i odbija się na funkcjonowaniu organizmu.

Dlatego, jeśli chcesz zwiększyć niska witalność, śpij spokojnie i nie mniej niż 7 godzin.

  1. Przestańcie bądź taki zblazowany

Uważa się, że dla prawidłowego trawienia od stołu należy wstać nie do końca pełna. Można to wyjaśnić tym, że układ pokarmowy zaczyna przetwarzać przyjętą jedzenie z opóźnieniem, więc uczucie sytości przychodzi już po tym, jak człowiek otrzymał wystarczającej ilości pożywienia.

  1. Wyrzeknijcie się szkodliwej żywności

Przejść na zdrowe odżywianie – to nie jest tak trudne, jak myślisz. Nie trzeba ograniczać się raz na zawsze. Można zacząć od rezygnacji z słodkich gazowanych wód. Następnie zamień fast food owoce, warzywa, orzechy i płatki zbożowe. Poruszając się takimi małymi kroczkami można osiągnąć nie tylko utrzymania witalności, ale i pożądanego kształtu i lekkości.

  1. Завтракайте rano

Śniadanie to najważniejszy start na początek dnia. Organizm po prostu nie ma skąd brać energię, jeśli jesteś głodny. Znacznie lepiej, jak w znanym powiedzeniu, zrezygnować z kolacji, oddając go wrogowi, niż od zdrowego i pełnowartościowego śniadania.

  1. Lubi wodę

Informacje o tym, że człowiek powinien pić co najmniej 2 litry wody dziennie, znana jest każdemu, ale nie każdy może przestrzegać tej zasady.

Jednak dla podniesienia witalności, należy pozbyć się odwodnienia, które cierpi wiele osób.

Zaczynając dzień od szklanki czystej wody, uruchamiasz proces trawienia. Pić wody w ciągu dnia, oczyścić organizm z toksyn. Duże ilości wody na noc, wręcz przeciwnie, mogą stać się przyczyną pojawienia się worków pod oczami.

  1. Częściej chodzić

Spędzając czas na świeżym powietrzu, wspierasz tlenu równowagę w organizmie. Głównym objawem niedotlenienia komórek jest zmęczenie i utrata aktywności. Kompleksowe podejście do zadania, jak podnieść witalność i samopoczucie, nie obejdzie się bez wzbogacania organizmu w tlen.

  1. Gimnastykuj

Nie spiesz się przerzucać ten element. Tak, jesteś zajęty przez większą część dnia w pracy lub w koncernach w domu, tak, czasu brakuje względu na to, że tak, sił na sport nie wchodzi w rachubę. Ale zawsze można znaleźć kompromis.

Dla podtrzymania energii, wystarczy 7 minut dziennie!

7 minut zajmuje gimnastyka poranna i rozgrzewka. Tak пробуждаете organizm i przygotować go do tego, że dzień będzie intensywne i żywe. Jeśli nie jesteś fanem ładowania, poświęć te 7 minut na tańce, rozciąganie lub jakąkolwiek inną aktywność fizyczną, która sprawia ci radość.

Najciekawsze – jest nawet tak zwana «ładowanie w łóżeczku», którą można zrobić, nie ruszając się z łóżka. Ta opcja jest szczególnie przydatna dla tych, którym trudno się rano podnieść głowę z poduszki. Przykładowe ćwiczenia dla niej następujące:

  • Uśmiechnij się nowy dzień (nawet jeśli nastrój nie pasuje, zrób to przez życie, bo naukowcy udowodnili, że nawet napięta uśmiech za kilka minut staje się szczera), stretch z przyjemnością, wyginanie mięśni i kości.
  • Klocki oddech: miesza się nogi i ręce, głęboko wdychać powietrze, podnosząc i opuszczając brzuch.
  • Element masażu punktowego: natrzeć uszu płatki i umywalki do uczucie ciepła. Ten prosty sposób daje przypływ energii.
  • Dokręcić wszystkie mięśnie raz i nie ruszać się w ciągu kilku sekund. Statyczne napięcie świetnie rozgrzewa ciało.
  • Leżąc na plecach łopatkami, zrób mostek (no lub spróbuj go zrobić).
  • Ściśnij nogi do tułowia, jakby leżąc w pozycji embrionalnej – jeździć tak na łóżku, jakby odwrócony podsłuch – powtórz kilka razy.
  • Leżąc na boku, wykonaj machanie nogami, najpierw z lewej, potem z prawej strony.
  • W końcu wziąć prysznic ( najlepiej kontrastu) i zacznij swój zwykły dzień!
  1. Zrezygnuj z tego, co cię przeraża

Trzeba usiąść i poważnie zastanowić się, jakie będą konsekwencje tego, że rzucisz teraz to, co cię niepokoi. Można tę część życia czymś zastąpić? Jeśli jest to praca, może czas ją zmienić? Jeśli nie jest to ziszczenie marzeń, która мозолит oczy, może, istnieją sposoby, aby ją zrealizować? Zapoznaj się w sobie, poświęcić dzień lub dwa na to, aby dotrzeć do duchowej harmonii. Takie weekendy daje znacznie więcej korzyści, niż беспробудный sen, kompensuje brak snu w ciągu tygodnia.

  1. Dziękuj za każdy dzień coś

To może wydawać się śmieszne lub głupie, ale spróbuj odpalić sobie taką tradycję: co wieczór pisać w notatniku, za co dziekujesz ten dzień. To może być wszystko, co chcesz: smaczne jedzenie, wieczór z rodziną, otrzymania wynagrodzenia lub po prostu dobra pogoda. Ograniczeń nie ma żadnych! Taka praktyka pomoże ci docenić każdy dzień i znaleźć nawet w trudnych okresach pozytywne chwile.

  1. Witaminy dla podniesienia witalności

Kompleksy witamin, takich jak komplivit, pozytywnie wpływają od razu na wszystkie strony życia organizmu. Zaleca się przyjmować je w okresie jesień-wiosna lub podczas życiowych trudności. Kwas askorbinowy daje natychmiastowy (ale nie za długoterminowy) zastrzyk energii. Nosić w torebce witamina c i używać go w razie potrzeby. Przy okazji, w ten sposób również pomoże pozbyć się słodyczy. Jeśli chcesz czekoladę, zjedz аскорбинку, organizm otrzyma dawkę cukru i nie będzie ci szczegółowo o nim przypominać.

  1. Jak zwiększyć witalność organizmu środków ludowych
  • Miód+ocet

3 łyżeczka.łyżki octu jabłkowego, dodać 100 g miodu, wymieszać i wziąć pół łyżeczki raz dziennie około 7-14 dni.

Do tego przepisu można dodać kilka kropli jodu. Jod pozytywnie wpływa na pamięć i koncentrację. Dla studenta podczas sesji niezastąpiony przepis!

  • Imbir podpowie, jak odzyskać witalność

Nalewka z imbiru składa się z 150 gramów korzenia imbiru i 800 ml wódki. Mieszanka nalegać w ciemnym miejscu na około tydzień i wziąć łyżeczkę popijając wodą dwa razy dziennie.

Herbata z imbirem – nie mniej jako środek stymulujący. Korzeń imbiru pokroić drobno i wrzuć do herbaty, dodać do niego miód i cytryna. Taki napój jest w stanie nie tylko podnieść energię życiową i witalność, ale i wzmocnić odporność, a także obniżyć temperaturę.

Mamy nadzieję, że z pomocą tych porad dowiesz się, jak utrzymać witalność, będziesz czuć się wolny i lubi każdy aktywny dzień!

Zostawiaj komentarze ze swoimi poradami na temat tego, jak podnieść energię i witalność, zadawaj pytania i bądźcie zdrowi!