Dieta dla kobiet w ciąży

Dieta dla kobiet w ciążyPrzydatne żywności dla kobiet w ciąży staje się kaprysem, a obowiązkiem, bo teraz kobieta żyje nie tylko dla siebie, ale i dla tego, aby urodzić i wychować zdrowego i silnego dziecka. Poza tym, że jedzenie powinno być urozmaicone i w miarę możliwości przydatnych w czasie ciąży istnieje wiele problemów żołądkowo-jelitowych, postrzeganie żywności i wadą niektórych mikroelementów. Jak zobaczyć te wszystkie niuanse i prawidłowo skomponować dietę w ciąży, porozmawiamy dziś.

Skomponować menu dla kobiet w ciąży jest na 9 miesięcy byłoby niesprawiedliwe, ponieważ w różnych okresach rozwoju płodu w ciąży kobieta potrzebuje w różnych produktach. Ale można znaleźć ogólne zasady prawidłowej diety dla kobiet w ciąży.

Tabela Mendelejewa dla kobiet w ciąży

Od momentu poczęcia do porodu w menu w ciąży powinna uczestniczyć wiele przydatnych elementów. Oto niektóre z nich:

  • Kwas foliowy

Witamina B9, jak nazywa się ten kwas, mianowany już podczas planowania ciąży, ponieważ jest w stanie gromadzić się w organizmie i działa na mamę i dziecko bardzo pozytywnie. Zmniejsza ryzyko przedwczesnego porodu, недоразвитости płodu, niedokrwistości u matki, a także gwarantuje dobry stan błony śluzowej i skóry.

Dużo kwasu foliowego zawiera w arbuzach, rybach, mięsie, pomarańczach, мандаринах itp.

  • Fosfor, wapń, fluor

Począwszy od szóstego tygodnia, dziecko szczególnie potrzebuje materiału do budowy komórek. Teraz najważniejsze, aby dieta w ciąży zawiera mleko i produkty mleczne, bo w nich proporcje fosforu i wapnia optymalnie do ich lepsze wchłanianie w organizmie.

  • Witaminy P, C

Z dziewiątego tygodnia trzeba wzmocnienie naczyń krwionośnych, które korzystnie wpływają wymienione witaminy. Spożywać ich dziewczyna może z przyjemnością, bo są one zawarte w czarnej porzeczki, owoców cytrusowych, dzikiej róży, гречке, черешне itp.

  • Żelazo

Ten element jest potrzebny w organizmie do budowy hemoglobiny i transport tlenu, dwutlenku węgla i składników odżywczych z organizmu, w tym i od matki do dziecka. Najlepiej przyswajalne żelazo pochodzenia zwierzęcego, np. z sera.

  • Cynk

Ten element jest odpowiedzialny za normalna budowa narządów smaku, węchu, układu sercowo-naczyniowego i układu rozrodczego. Zobacz cynk można z sera, mięsa, fasoli, owoców morza, orzechów.

  • Witamina E

W wielu dietach w czasie ciąży są wymienione oleje roślinne, bogate w tłuszcze i witaminy E, ponieważ przyczyniają się do wzmocnienia odporności, poprawy krwiotwórczych umiejętności, wzmocnienie mięśnia sercowego zarówno dziecka, jak i matki. Można spożywać oliwę z oliwek, olej słonecznikowy, olej lniany, olej z kiełków pszenicy, nasiona lnu w czystej postaci, brokuły, szpinak, jaja, soja, itp. dowiedz się Więcej o tym, dlaczego potrzebujesz witaminy E w ciąży znajdziesz tutaj.

  • Jod

Niedobór jodu może powodować odchylenia tarczycy, a także zahamowanie wzrostu płodu. Duża ilość jodu znajduje się w owocach morza i wodorosty. Również przydatne zastąpić zwykłą sól na йодированную.

Oczywiście, to nie wszystkie elementy i substancje, które powinny być w diecie dla kobiet w ciąży. Aby nie przytyć i łatwiejsze do schudnąć po porodzie, najlepiej jeść normalnie zróżnicowane i zgodnie z zaleceniami lekarza.

Zasilanie przy токсикозе

Od momentu zapłodnienia do budowy najważniejszych układów i narządów płodu kobieta będzie odczuwać nt, a posiłki powinny być budowane z uwzględnieniem tego. Aby zmniejszyć nudności, jedz zmiażdżone i nie zaniedbuj łatwo усвояемыми produktów: świeżych warzyw, owoców, czystą wodą, компотами, морсами. Pamiętaj, że aby pozbyć się nudności trzeba nie lekami, a zmianą diety.

Śniadanie w ciąży może składać się z lekkiego twarogu lub kaszy, bo szczyt nudności zwykle przypada na dobry.

Dieta od obrzęków

Obrzęk powstaje w wyniku tego, że płyn utrzymuje się w organizmie. Szczególnie sprzyja temu solone, smażone i wędzone żywności.

Istotą diety jest proste i polega na maksymalnym obniżeniu spożycia soli. Raczej całkowicie wykluczyć sól z diety nie trzeba, wystarczy zmniejszyć jej zużycie do 5 g na dobę. A oto od зажаренных i wędzonych potraw lepiej całkiem zrezygnować w najbliższym czasie.

Oprócz soli należy ograniczyć się w makaronie, mąki produktach, białym chlebie, ekspres do kawy. W rzeczywistości бессолевая dieta jest łatwo tolerowane, a za tydzień i wcale się przyzwyczaić do несоленой żywności i nie będziesz chciał wracać do poprzedniego żywienia.

Należy pić nie więcej niż 1,5 litra płynów dziennie, dotyczy to zupy i napoje. Także do walki z obrzękiem ważną rolę odgrywa ruchliwy tryb życia.

Oprócz zmniejszenia obrzęków to pomoże ci zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia skurcze mięśni łydek.

Dieta dla kobiet w ciąży w celu zmniejszenia wagi

Na odchudzanie w czasie ciąży należy traktować bardzo ostrożnie, ponieważ każda pobór tobą żywność lub jej brak wpływa na stan dziecka. Prawidłowego odżywiania poświęcony ten artykuł.

Jeśli w normalnym stanie dziewczyna odchudzanie korzysta z owoców cytrusowych: cytryny, грейпфрутами, pomarańczami, w ciekawym położeniu, należy opierać się na te owoce niepożądane, w przeciwnym razie istnieje ryzyko pojawienia się alergii u dziecka na nich w przyszłości. Zwykłe dziewczyny, które lubią diety, imbir, pieprz i cynamon również są zabronione w czasie ciąży, ponieważ mogą one powodować krwawienie, a nawet poronienie. To samo dotyczy owoców i owoców, które rozpuszcza krew.

Teraz przejdźmy do tego, jak właściwie powinna wyglądać dieta w ciąży w celu zmniejszenia masy ciała. Menu musi być kompletny i zawierać:

  • Warzywa;
  • Owoce;
  • Jagody;
  • Mleko i produkty mleczne dobrej jakości;
  • Chude mięso;
  • Ryby morskie dobrej jakości;
  • Suszone owoce;
  • Picie: zielony, trawiasty, słaba czarna herbata, napoje owocowe, kompoty, woda.

Inne wymagania, charakterystyczne dla prawidłowego odżywiania w czasie ciąży, aby nie przytyć, zapisywane i tu: dać pierwszeństwo smażonych duszoną i gotowane, jeść małe porcje 5-6 razy dziennie, wstać od stołu z uczuciem niepełnego sytości, itp. Jeśli zamierzasz trzymać się diety dla kobiet w ciąży odchudzanie, dodatkowo należy stosować kurs mineralno-witaminowych kompleksów dla kobiet w ciąży. To zapewni tobie i twojemu dziecku utrzymać poziom składników odżywczych w organizmie.

Pamiętaj, że przybierać na wadze w czasie ciąży – to normalne. Waga obliczana jest nie tylko na podstawie parametrów dziecka, ale i z indywidualnych przebudowach organizmu. Tak, w granicach normy za cały okres ciąży jest prawidłowy przyrost wagi w ilości 7-15 kg Dokładna liczba zależy od budowy sylwetki dziewczyny do ciąży i jej genetyka.

Dieta w ciąży

Na obietnicach w wyniku tej diety kobieta po ciąży będzie mieć ten sam kształt, co się do niej. Jak wiadomo, białko ma kilka funkcji w organizmie ciężarnej kobiety, z których jedna – maszyny, czyli białka pomagają w budowaniu nowych komórek i tkanek, co jest bardzo ważne w tego dziewięciomiesięcznego okresu.

Dieta dla kobiet w ciąży przewiduje spożywanie białka w ilościach 120 gramów na dobę. Przy czym z menu wyłączone biały chleb, ciastka, czekolada (z wyjątkiem gorzkiej), słodkie. Nie tworzy się żadnych ograniczeń, w odniesieniu zbóż, warzyw, owoców, ilości zużywanej wody.

Post dzień

Podczas drugiego trymestru ciąży, kiedy ryzyko wystąpienia zaparć i zgagi duży, ze względu na wzrost macicy, należy wprowadzić jeden rozładunkowy dzień w tygodniu. Robić to ostrożnie i rozsądnie, po uprzedniej konsultacji z lekarzem porozumieniu kobiet.

W tłoczny dzień wolno jeść jeden produkt, np. jabłka lub kefir. Wtedy ten dzień można nazwać монодиетой. Czy można łączyć w sobie i jabłka, i kefir. W tłoczny dzień można je jeść tyle, ile wystarczy do nasycenia głodu. Bez ograniczeń można spożywać czystą wodę.

Post dzień dla kobiet w ciąży w 3 trymestrze uważane za konieczne, i zaleca się 2-3 razy w tygodniu, przy braku przeciwwskazań.

Najważniejsze jest to warunek zdrowego przyrostu masy ciała w czasie ciąży – to regularne odwiedziny w porozumieniu kobiet i świadome podejście do swojego odżywiania i stylu życia. Jeśli lekarz zauważy, że wpisałeś zbyt dużo kilogramów, on zrobi dla ciebie, dieta dla kobiet w ciąży dzień po dniu. 2 trymestr towarzyszy wzrost dziecka w rozmiarach, a w konsekwencji problemami z trawieniem. To również należy wziąć pod uwagę przy wyborze produktów spożywczych.

Zostawiajcie swoje komentarze z radami innych читательницам i opowieści o swojej ciąży.

Bądźcie zdrowi!