Dieta dla kobiet w ciąży

co jeść w czasie ciążyOdżywianie podczas ciąży jest ważnym elementem zdrowego stylu życia przyszłej mamy. W ciągu dziewięciu miesięcy i dziecko – jeden organizm, odżywianie, emocje, aktywność fizyczna – to wszystko odbija się nie tylko na ciebie, ale i twojego dziecka. Istnieje pogląd, zgodnie z którym okres inkubacyjny dziecka wpływa nie tylko na zdrowie, rozwój i samopoczucie człowieka, który przyszedł na świat, ale i na długość jego życia. Nie jest zaskakujące, że wiele odpowiedzialne dziewczyny chcą wiedzieć, jak się odżywiać w czasie ciąży. W tym artykule opowiemy o podstawowe zasady i zakazy.

Początek ciąży

Już podczas planowania ciąży dziewczyna musi poznać pewne zmiany diety i zachowania. Oczywiście, warto zrezygnować z dużych ilości napojów alkoholowych, od zbyt tłustej, smażący i pikantne żywności. Ginekolog może zalecić dodatkowo przyjmowanie kwasu foliowego, tak jak ona korzystnie wpływa na rozwój płodu. Żywienie kobiet w ciąży w pierwszym trymestrze nawet wymaga odrębnego obszernego tekstu, więc bardziej szczegółowo z podstawami diety na początku ciąży można spotkać w innym artykule na naszej stronie internetowej pod tym linkiem /zasilanie-beremennyih-v-pierwszym-trimestre/

Druga połowa ciąży

żywienie kobiet w ciążyDrugi trymestr towarzyszy wzrost brzucha i odpowiednio wagi w ciąży. I jeśli początek ciąży to okres zatrucia i zasilanie jest dobierany z uwzględnieniem tego, to w drugim okresie jest większa różnorodność przydatnych produktów, w ciąży.

W wyniku przyspieszonego wzrostu dziecka tworzony jest przez ciśnienie wewnętrzne na organy. Nieprzyjemne konsekwencje tego są zgaga, zaparcia, częste oddawanie moczu. Jeśli słuchać pewnych wskazówek, można zmniejszyć problemy z trawieniem i krzesłem.

  • Zrezygnuj z smażenia produktów spożywczych na rzecz duszenia, pieczenia, gotowania.

Smażone produkty dla kobiet w ciąży nie są nielegalne, ale powodują one pragnienie, a to znaczy, że pojawienie się obrzęków i częste parcie na mocz. Do tego duszone lub pieczone produkty zachowują więcej witamin i mikroelementów. Nie należy kategorycznie zrezygnować ze smażonego, ale wyciąć go w diecie na pewno trzeba.

  • Zmniejsz ilość soli

Sól, jak wiadomo, zatrzymuje wilgoć w organizmie, co również skutkuje obrzęk. Zupełnie zrezygnować z soli również nie należy. Подсаливайте jedzenie trochę mniej, niż jesteś przyzwyczajony i trochę na marynaty, solenia i wędzenia.

  • Kawa bez kofeiny

Pierwszy trymestr pozwala pić kawę, jak kiedyś, ale następnie należy przejść na kawę bez kofeiny lub w ogóle zrezygnować z tego napoju, zastępując go czarną herbatą, морсом lub świeżo wyciskane soki.

  • Regularne przyjmowanie posiłków

Aby ułatwić życie swojemu układ pokarmowy, zaleca się jeść 5-6 małych posiłków w ciągu dnia, w tym samym czasie. Nawet najbardziej przydatne żywności dla kobiet w ciąży może nie przynieść oczekiwanych rezultatów, jeśli jeść «byle jak», na przykład, zapominając o metodach żywności w dzień i наедаясь w nocy do lemiesza.

Wstać od stołu eksperci radzą z lekkim poczuciem sytości, bo jedzenie to potrzeba czasu, aby spaść w dół drogi, wtedy dochodzi do nasycenia. Наедаться do ciężkości w żołądku, nie jest to zalecane. Choć trzeba jeść za dwoje объедание tłuste i niezdrowe jedzenie żadnej korzyści nie przyniesie.

  • Jedz według nastroju

Dieta dla kobiet w ciążyDieta dla kobiet w ciąży za małym wyjątkiem obejmuje te produkty, które dziewczyna z przyjemnością zjadła. Pojawiają się nowe preferencje smakowe, od byłych ulubionych produktów teraz mdli. Obserwuj siebie i jedz świadomie. Wiele kobiet w ciąży ciagnie na niektóre warzywa, np. kapusta. Nie odmawiaj sobie przyjemności, często spożywać ten produkt. Ktoś odwraca się od mięsa w każdej postaci. Białko zwierzęce jest na pewno potrzebne, ale пичкать się niekochane produktem, trzy razy dziennie jest całkowicie dobrowolne.

Nie warto wstydzić się zadawać w porozumieniu kobiet pytania na temat tego, co należy jeść w ciąży. Oni nawet mogą wynieść państwu przykładowe dzienne menu, jeśli uznają za stosowne. Zazwyczaj lekarze, pracujący w ciąży, gotowi na spokojnie wyjaśnić żadnych niuansów, ponieważ wiedzą, jak to jest ważne.

Jeśli masz jakieś dziwne smakowe pragnienia, na przykład, zjeść kredy lub ziemi, nie warto im ulegać, lepiej powiedz o tym lekarzowi przy najbliższej konsultacji.

Menu w ciąży

produkty dla kobiet w ciążyByć surowy menu na 9 miesięcy ciąży byłoby zbyteczną stratą czasu i sił, poza tym logiczne jest, że żadna przyszła mama nie może i nie będzie trzymać się określonej diety w ciąży. Część zasilania w ciąży absolutnie spontaniczna, bo stereotyp o tym, że w jedną noc kobieta w ciąży może obudzić męża z prośbą o jej przywieźć truskawek i śledzia, częściowo uniewinniony.

Najważniejsze, to wiedzieć, że w różnych okresach ciąży dziecko i w związku z tym przyszła mama wymaga pewnych przydatnych połączeń, które chcesz otrzymywać z pokarmem lub dodatkowymi витаминными kompleksami.

Tak jak w tym artykule kładziemy nacisk na to, co przydatne jest w ciąży drugi i trzeci semestr, porozmawiajmy trochę o tym, co dzieje się z płodem i kobietą w tym czasie.

Kobieta w ciąży będzie musiał radzić sobie z zaparciami, ale wziąć środek przeczyszczający można tylko w wyjątkowych przypadkach, w ogóle trzeba dostosować krzesło za pomocą regulacji tego, co należy jeść w ciąży.

Narządy i układy płodu do tego okresu już prawie w pełni rozwinięte, głównym zadaniem na tym etapie – wzrost i pierwsze ruchy płodu. U dziecka pojawiają się paznokcie, włosy, rozwija się układ sercowo-naczyniowy i zaczynają aktywnie działać inne organy.

Prawidłowe odżywianie w czasie ciąży zawiera stały dzienny dieta białek, tłuszczów i węglowodanów. W dniu kobietom w ciąży należy jeść:

  • 120 gramów białka;

Szczególnie przydatne podczas ciąży twaróg, śmietana, mleko, kurczak, białe mięso, jaja (nie surowe), ser. Nie warto na siłę zmuszać się do jedzenia twaróg, jeśli go nie kochasz i nie cierpią. Wszystkie produkty są całkowicie wymienne.

Brokuły w ciąży również przyczynia się do białka w dawce. Ze 100 gramów brokułów dostaniesz 4 g białka, a także kwas foliowy, witamina c, wapń i inne Brokuły przydatne do wykorzystania przy zaparciach, ponieważ jest efekt przeczyszczający.

Wapń, nawiasem mówiąc, ma również wysoką wartość w życiu ciężarnej dziewczyny. Dzienna norma wapnia dla kobiet w ciąży wynosi 1500-2000 mg. Ale istnieje grupa produktów, które uniemożliwiają jego zdrowego wchłanianie w organizmie. To słodycze, kaszę, chleb z białej mąki, makarony, otręby, kakao, tłuste, słone jedzenie, napoje gazowane. Normalne spożycie wapnia zapewni dobry nastrój i odporność na stres mamie i zdrowe mocne zęby, włosy, paznokcie dziecku w przyszłości.

  • 85 gramów tłuszczu;

Zdrowe tłuszcze dla kobiet w ciąży znajdują się w roślinach: оливках, słonecznikach, lnu itp., z którego przygotowują oleju. Ich wygodnie używać do sałatek lub potraw. Również naukowcy, którzy zajmują się zagadnieniem, że jest w ciąży, zaleca się spożywać nasiona lnu w popularnej formie od rana razem z kaszą lub jogurtem. To pozytywnie wpłynie na zdrowie dziecka, i na wyglądzie przyszłej mamy.

Tłuszcze zwierzęce można również spożywać najbardziej przydatne z nich znajduje się w krowim oleju, najmniej przydatne dla kobiet w ciąży – w wołowinie i баранине.

  • 400 gramów węglowodanów

Złożone długo przyswajalne węglowodany powinny otrzymywać z produktów z błonnik. To jest chleb i zboża. Z węglowodanów prostych można wyróżnić warzywa i owoce jako zdrową alternatywę dla słodyczy i ciast.

Przynajmniej 5 dni w tygodniu należy jeść po jednym owocem lub овощу żółty kolor. W nich zawiera karoten (witamina A). Tak, przydatnych w ciąży mango, melon, marchew, dynia, pomidory, kalafior, itp.

Dlaczego белковое diety dla kobiet w ciąży jest ważne?

Białka pełnią w ciąży kilka podstawowych funkcji:

  • Maszyny

Są one materiałem do tworzenia systemów płodu, powiększenie piersi i macicy.

  • Transportowa

Białka biorą udział w przenoszeniu ważnych mikroelementów, witamin i substancji odżywczych na organizm i od matki do dziecka.

  • Układ odpornościowy

Białka są w stanie wystąpić w roli przeciwciał wirusy i bakterie.

  • Regulacja krwi

Niektóre białka są niezbędne do utrzymania optymalnej pracy układów krzepnięcia, dzięki temu w krwi nie pojawiają się skrzepy i w tym samym czasie nie jest tworzony ryzyka krwawienia.

Niedobór białka w diecie dla kobiet w ciąży grozi następującymi konsekwencjami:

  1. Mały wzrost wagi, wysoki poziom hemoglobiny.
  2. Opóźnienie rozwoju płodu, гипотрофия.
  3. Obrzęk.
  4. Nadciśnienie tętnicze w konsekwencji zmniejszenie objętości krwi z powodu braku masy.
  5. Cierpienia wątroby z powodu braku enzymów białkowych enzymów.
  6. Rzucawka.

Pytanie o to, co jeść w czasie ciąży, częściej nosi indywidualny charakter, i odpowiedzieć na niego, tylko dowiedziawszy się przebieg ciąży i preferencje smakowe kobiety. Niektórzy nie добирают waga, niektóre wręcz przeciwnie atakują wszystko, i w konsekwencji tuczące powyżej normy. I jedno, i drugie nie jest najlepszy sposób może wpłynąć na zdrowie matki i dziecka. Tak więc ważne jest, aby wiedzieć, jak prawidłowo odżywiać się w czasie ciąży, przeglądać te zasady, koncentrując się na siebie, i regularnie występować w porozumieniu kobiet.

Zostawiaj komentarze ze swoimi pytaniami i opowieści o tym, jak przebiega lub odbywał twoja ciąża. Być może jesteś na osobistym doświadczeniu powiedzieć innym читательницам, że jest w ciąży aby nie przytyć.

Bądźcie zdrowi!