Jeśli włosy wypadają jakich witamin brakuje

Jeśli włosy wypadają jakich witamin brakuje

Statystycznie, co druga kobieta od czasu do czasu boryka się z problemem wypadania włosów. Co tu dużo mówić – miłego tu mało. Oprócz samego faktu utraty włosów, coraz gorzej i sam stan struktury włosów i ogólny wygląd niegdyś pięknej, zdrowej шевелюры. Przyczyn i skutków tego zjawiska jest wiele, ale z tym problemem można i trzeba walczyć. Dlatego, jeśli już masz do czynienia z tym utrapieniem, nie spiesz się, aby poddawać się panice i wyciągać pochopne wnioski. Na początek warto zająć i spróbować pomóc włosom bez stosowania radykalnych środków.

Przyczyny wypadania włosów

Dlatego jedną z przyczyn utraty włosów może być dziedziczność. Od 20-lat, stan włosów może ulec pogorszeniu, a włosy wypadać wszystko obficie. Ja włosy stają się nieco cieńsze, przy czym tylko na czubku głowy, reszta włosy nadal powoli w dalszym ciągu wzrost, ale w zasadzie, w okolicy skroni i szyi.

Również negatywnie na ogólny stan włosów wpływa niewłaściwe odżywianie i w przyszłości, zaburzenia przemiany materii. Z powodu braku żelaza, niektórych witamin i minerałów, twoja «grzywa» również może się zmniejszać w zakresie. Pomyśl trochę swoją dietę i może być problem z wypadaniem włosów sam się rozwiąże.

Jeśli z spożyciem witamin i różnych przydatnych produktów u ciebie wszystko w porządku, ale włosy wciąż wyglądają tak, jak bym chciał, pomyśl o swoim stylu życia w ogóle. Ciągły brak snu, stres, używki, stosowanie różnych leków – również nie najlepsze «towarzysze» zdrowego, jedwabistego włosa.

Główne witaminy przydatne dla włosów

Witaminy z grupy b, biotynę, a także żelazo – oto, co pomoże wzbogacić organizm i nadać włosom pożądany zdrowego blasku i siły.

Witamina B5 – kwas pantotenowy

Ten element przyczynia się do ochrony włosów przed przejawy siwych włosów i zapobiega wypadaniu. W dużych ilościach znajduje się w jajach, mięsie drobiu, orzechów, grzybów, kaszy, fasoli i kukurydzy.

Witamina H – biotyna

Zużycie biotyny w swojej codziennej diecie pozwoli wpłynąć korzystnie na wzrost włosów, a także zapobiega ich utracie. Biotyna zawarta w jajach, ryż, wątroba i mleko.

Witamina B9 – kwas foliowy

Niedobór tej witaminy w organizmie powoduje różne choroby skóry, zmęczenie, pogorszenie stanu paznokci i włosów. Jeść więcej zielonych warzyw (brokuły, szpinak, kapusta), wątroby, kasz i wypełnij swój zasób.

Witamina B6 – pirydoksyna

Jeśli włosy wypadają jakich witamin brakuje

Pirydoksyna korzystnie wpływa na ogólny stan skóry głowy, zapobiega utracie włosów. Zbyt mała ilość tej substancji w organizmie wywołuje stres, anemię. Napełniać tej substancji pomogą mięso, wątroba, ryby, warzywa, chleb razowy, orzechy i banany.

Witamina B3 – niacyna

Promuje dobre krążenie krwi. Zawarte w rybach, ziemniakach i kapuście.

Witamina B12

Witamina B12 bierze aktywny udział w metabolicznych i procesach enzymatycznych organizmu. Przekonasz się, że brakuje właśnie tego elementu, jeśli poczujesz drętwienie mięśni, chroniczne zmęczenie i nadmierne wypadanie włosów. Witamina ta znajduje się w jajkach, serze, mleku, mięsie.

Żelazo

Duża zawartość żelaza jest w wołowinie, wątroby, brokuły, rośliny strączkowe. Ważne jest, aby pamiętać o tym, że żelazo dobrze współdziała z witaminą c. po zjedzeniu jednej pomarańczy po posiłku zawartość żelaza, pomożecie lepsze jego wchłanianie.

Witamina A

Tłuste ryby, brokuły, kapusta, jajka, morele – w tych produktach witamina A w nadmiarze. Także, dodatkowo, można skorzystać z kompleksem witaminy АЕВИТ i rybim tłuszczem, zakupionych w lokalnej aptece.

Witamina C

Duża zawartość tej użytecznej substancji jest w cytrusowych, czerwonej papryce, ziemniakach i ciemnozielonych warzywach.

Dbaj o swoje zdrowie i być luksusowe!