Zastój w kulturystyce

Zastój w kulturystyce

Wchodzisz do internetu, a tam: zastój w kulturystyce, jak radzić sobie z zastojem, środek od stagnacji, pokonać zastój i tak dalej, tak dalej. Co za bestia taka, i co go wszyscy się boją?

Zacznę od dzieła Bułhakowa Psie serce. Jeśli pamiętacie, kiedy profesor Preobrażeński omawiał z doktorem Борменталем dewastacji:

Tak więc, w większości przypadków, zastój w głowach, a nie w mięśniach. Dlatego nie dziwi, że pomysłowe programy, skierowane na to, aby zaskoczyć mięśnie, nie dają pozytywnych wyników.

Co to jest stagnacja w kulturystyce

Pod tym pojęciem powszechnie rozumiane niewydolności mięśni i siły wzrostu. Mówiąc obrazowo, waży dziewięćdziesiąt kilogramów dwa miesiące temu, tak i teraz ważysz, wielkość mięśni nie zmienił się, i wagi, z którymi pracujesz, stoją na jednym punkcie.

W większości przypadków, chodzi zaczynają prowadzić o wadach programu, w ramach którego zajmuje się kulturysta, podobno trzeba coś zmienić, dać drgania ciała. Czasami jest to naprawdę konieczne, ale ze stu przypadków, gdy zawodnik decyduje, że ma zastój, środki te są naprawdę potrzebne do maksymalnie dziesięciu.

Podszywającym się zastój

Zatrzymanie wzrostu mięśni jest najczęściej związane z brakiem trybu. Nie powinniśmy zapominać, że jeśli chcesz za kilka lat wyglądać jak mięśniaków z kolorowych magazynów, to musi nie tylko zajmować się także dokładnie, jak oni, ale i przestrzegać tryb sportowy.

Sen i wypoczynek

Powiedzmy, że kilka tygodni nie высыпаетесь, lub po prostu źle sypiasz z powodu jakichś problemów, obawiasz się, doświadczasz stresu. To nie może nie odbić się na wynikach. Organizm nie będzie czuć, że może on spokojnie i bezpiecznie się rozwijać. Po co mu zbędne kilogramy? Nie jest jasne, że z dostępnych będzie! Wzrost się zatrzyma.

I tutaj można natknąć się na artykuł, z cud programem o konieczności zwiększyć obciążenie, dla przezwyciężenia stagnacji. Wynik będzie, ale tylko w postaci przetrenowania, dalej chorobę lub uraz.

Zasilanie

Druga opcja jest związana z nieprawidłowym lub upośledzone energią, gdy organizm nie otrzymuje wystarczającej ilości białka, węglowodanów, tłuszczów i witamin. Paliwa nie ma, a można wymagać rozpędzić się jeszcze bardziej! Jak wylotu spalin dostaniesz to samo – przetrenowania, z tymi samymi niekorzystnymi konsekwencjami.

Nie stagnacji

Większość przypadków niewydolności mięśni i siły wzrostu jest związana właśnie z tych powodów. Co zrobić, aby nie dać się złapać w pułapkę? Trzeba nie tylko analizować swoje wyniki za wpisami w dzienniku, ale i uważnie śledzić trybem, energią, własnym samopoczuciem. Kiedy wyniki zatrzymali się, w pierwszej kolejności należy zadać sobie pytanie: «czy wszystko dobrze?», a nie «Jak zwiększyć obciążenie, aby przezwyciężyć zastój?».

Samooszukiwanie

Często trzeba to zobaczyć zwłaszcza u początkujących kulturystów, którzy chcą szybko osiągnąć rezultaty.

Zajmuje się chłopak. Na treningu zrobił podejście, było «normalnie», ale to oznacza w dzienniku «łatwo», aby na następnej lekcji rzucić większą wagę. On przekonuje się, że było «prawie łatwe». Potem mu się robić ciężko, ale to opisze w dzienniku «normalnie», a potem nie mógł dokończyć ostatni podejście i jak by nie zauważy tego. W końcu, po dwóch miesiącach zajęć panika:

Rozumiem, że każdy chce szybko zrobić zdjęcie obok plakatu Schwarzeneggera i przy tym choć trochę podobny do niego. Ale taki oszukiwanie samego siebie, do niczego dobrego nie doprowadzi. A przepis jest od tego «zastoju» jest dość prosta: ściągamy obciążenie i prowadzić dziennik z czystym kontem.

Zastój w kulturystyce i program

Uważnie analizowali swój harmonogram dnia, suplement diety, zrozumiał, że wszystko robisz poprawnie, siebie i pamiętnik nie oszukujesz, wtedy ma to sens, zastanowić się nad zmianami w treningowej programu.

Potrzebuję odpoczynku

Nie można cały czas nieustannie ulepszać wyniki. Wspinaczka na górę, wspinacz musi się zatrzymać, żeby złapać oddech. Dochodząc do nowych szczytów w kulturystyce można wziąć time out. Tracąc parę lekcji, można się trochę cofnąć, ale w końcu będzie w plusie.

Można na kilka tygodni zmniejszyć intensywność treningów, zmniejszając ilość podejść, bez zwiększania wagi. Nie rób tego, co nazywa się oderwać żyły, usiądź, zrelaksuj się i poczuj, co jest potrzebne organizmowi: odpowietrznik lub wstrząs.

Ciało powiedział, pracujemy dalej

Jeśli ogólny stan dobry, i czujesz gotowość do intensywnego treningu, tylko wtedy może «zaskoczyć» mięśnie. Tu nie ma sztywnych zasad i wyłącznie wiernych instrukcji. Można na kilka tygodni przejść do treningu na zasadzie piramidy, lub wziąć super seta, gdy w połączeniu będą pracować mięśnie antagonistyczne, poprosić partnera pomóc z negatywnymi powtórzeniami lub osłaniać w wykonaniu do odmowy.

Najważniejsze jest to, że trzeba pamiętać, że takie programy nie można brać za stałą podstawę. Intensywne szkolenie powinno być krótkotrwałe, a w tym okresie szczególną uwagę należy zwrócić żywienia i wypoczynku.

Podsumowując, jeszcze raz podkreślam, że zmiana programu w kierunku intensywnego treningu dopuszczalne jest tylko w przypadku, jeśli z przekonaniem można powiedzieć, że wszystkie pozostałe z wymienionych problemów i przyczyn stagnacji, nie mają z wami nic wspólnego.

Promocję do przodu! Zastój jest do bani, co najważniejsze pewnie iść do celu!

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: