Zajęcia tajskiego boksu — moje osobiste doświadczenie

Zajęcia tajskiego boksu — moje osobiste doświadczenie

Ostatnio opowiadałem w ogólnych zarysach o Muay Thai. Dzisiaj podzielę się z wami swoimi osobistymi doświadczeniami i dam kilka wskazówek dla początkujących.

Treningi muay Thai

Zajmuję się ja i ty zaledwie trzy lata. Do tego były okresowe zajęcia inne sporty walki, ale z tak dużą przerwą, że wszystkie umiejętności минимализировались. W klubie mnie wyciągnął przyjaciela, aby utrzymać formę.

W pierwszej kolejności mnie przyciągnął podejście trenera. Dla każdego sportowca u niego był czas i uwagę. I nie tylko dlatego, że jest taki dobry. Po prostu jego praca jest dobrze zaplanowane, wszyscy zawodnicy są podzielone na grupy według wieku i stopnia umiejętności. Jeśli dobrze trenować, można dostać się z amatorskiej grupy sportowe. I tak, w grupie sportowej u mnie pojawił się prawdziwy zachętę i inspirację. Kiedy chłopaki z klubu zaczęli brać nagrody na mistrzostwach Europy, Świata i okolic, udział i wygrać w профбоях, wiedziałem, czego chcę. Ale to słowa.

Moje wrażenia o tajskim boksie

O arsenał i praktyczność Muay Thai pisałem, powtarzać się nie będę. Powiem tylko, że ograniczeń nie wiele. Wrobił plecy przeciwnika – można osadzać na nerki. Chcesz wyjść z uścisku w klinczu – отгибай głowę przeciwnika, opierając otwartą rękawicą w twarz. Cóż, i tak dalej, tylko nie opiszesz.

Jeszcze podobało się to, że gęstość pracy w sparingu nieco mniej, niż w zwykłym boksie, gdzie w krótkim czasie ogromną ilość uderzeń idą głównie w głowę. Osobiście było mi bardzo ciężko psychicznie na treningach boksu, a w тае poczułem się komfortowo. To nie oznacza, że cierpienie nie jest konieczne. Oprócz głowy jest jeszcze nogi, biodra, tułów, w którym biją rękami i nogami. Ale w tym tkwi jeszcze kilka plusów.

Po pierwsze, w głowę przeciwnika trafić nie zawsze jest łatwe, zwłaszcza jeśli jest on wyższy, a pozbawić go możliwości poruszać się i walczyć, jak można raz wieje na nogi. Wierzcie mi, z odbitym udem nie поскачешь – ból dzika. Wiem, próbowałem. Znowu, dla ulicy to całkiem dobre. Po drugie, ataki nawet niespełna sił na całym ciele, dają dobrą odpuszczanie.

Przy okazji, od uderzeń i krwiaków bardzo dobrze pomaga żel koński. Sprzedawane w ветаптеках. Trzeba brać dwustronnego działania. Takiego, turkusowy.

szkody w tajskim boksie

O klinczu. Nienawidziłem tego ćwiczenia. Najpierw wszyscy go nienawidzą. Praca w klinczu nie tylko głębokie w swojej technice, ale i męczące lepsze trzech rund zwykłego sparingu. Łatwiej jest tym, kto zajmował się przed walką. Ale zaciskanie często staje się, by tak rzec, bronią zwycięstwa lub ostatniej szansy.

W konfrontacji z silnym «perkusistą», można znaleźć się w trudnej sytuacji, i jedynym wyjściem może być tylko maksymalne zbliżenie. A tam już można i trzeba uderzać kolanami. Wielu sportowców, jak i wygrywają u szybszych i technicznej rywali.

zaciskanie w tajskim boksie

Функционалка. Wskaźnik ten Muay Thai podnosi też bardzo dobrze. Twój organizm sam zacznie stawać się silniejsze i wytrzymalsze. W przeciwnym razie po prostu nie przetrwać (mówiąc w przenośni, oczywiście).

O zdrowotnych. Udział w nich daje ogromne doświadczenie, zmienia nastawienie do treningów i do życia w ogóle. Wychodzić na ring najpierw strasznie. Ale boją się denerwują się absolutnie wszystko: i początkujący, i kreatora. Ale z doświadczenia strach ustępuje pasją i normalnym podniecenia. A bez adrenaliny w ringu nic nie robić.

Tai-bokser z powodzeniem może występować nie tylko na profilu, ale i, na przykład, kick-boxing, a zwłaszcza takie jego odmiany, jak K-1. Przykładów tego masa: Artur Кишенко, Буакав ПорПрамук, Jurij Nieśmiertelny, Witalij Nikiforov i wiele innych. Walki tych zawodników polecam zobacz na u-rurce. Przy okazji z dumą mogę poinformować, że z Никифоровым trenuję w jednej grupie. Ja, co prawda, szczególnych osiągnięć na razie nie mam. Ja dopiero zaczynam uczyć się amatorski ring, choć za stary już (teraz mam prawie 35). Ale, nie patrząc na wiek, zamierza walczyć i trenować dalej. Czego i wam wszystkim życzę.

Kilka porad dla początkujących

Przychodząc do klubu, należy zwrócić uwagę na następujące punkty:

1.Obecność trenera niezbędnych pozwoleń i dokumentów, potwierdzonych sportowym komitetem, ministerstwem i innymi instancjami (zwykle to wszystko wisi przy wejściu)

2.Koniecznie zajrzyj na jedną-dwie próbne ćwiczenia, aby ocenić pracę trenera, zespół, relacje między zawodnikami

3.Kapa, напашник i grube (!) ochraniacze na nogi — są obowiązkowe. Nogi będą wzmocnione z czasem i z osłonami. Ale bez nich normalnie nie потренируетесь.

4.Sensowny trener nigdy nie wystawi was na zawody, dopóki nie nauczysz się przynajmniej bronić

5.Dobrze wyposażonym pokoju nie zawsze jest wskaźnik poziomu klubu. Mistrzowie często wychodzą z piwnic

6.Jeśli chcesz osiągnąć rezultaty, to nastaw się na dwie rzeczy: pracować i cierpieć.

новачки w Muay Thai

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: