Trzy typy budowy ciała — эктоморф, мезоморф, эндоморф

Trzy typy budowy ciała — эктоморф, мезоморф, эндоморф

Genetyka w kulturystyce

Zacznę od banalnego, wszyscy jesteśmy różni. Jeśli mówimy o kulturystyce, to nie można znaleźć dwóch zawodników z takimi samymi danymi: kształt mięśni, budowa ciała, reakcji mięśni na obciążenia, indywidualnie.

Niedawno był świadkiem sporu w siłowni. Jeden z użytkowników twierdził, że stają się mistrzami dzięki genetycznej predyspozycji, jak mówią, komuś szczęście, a inni nie, staraj się nie staraj, nic nie osiągniesz.

Pewien, i nie wątpię w swojej racji.

Jeśli spojrzeć na historię treningów wielu znanych kulturystów, to widać, że wyniki osiągają nie «dzięki», a «mimo wszystko».

Po co znać swój typ budowy ciała?

Radzę nie zwracać uwagi na artykuły typu: , główne pragnienie.

Wydawałoby się, że jeżeli wszystko zależy od woli, po co w ogóle trzeba wiedzieć o trzech typach budowy ciała? Rock to sobie i nie wiem zmartwień!

Przypomnę jeden dowcip

Tak więc, głowa, ona dana, nie tylko po to, aby w niej jest, a żeby myśleć. Oczywiście, można uprawiać bez uwzględnienia budowy ciała, dokładnie tak samo, jak można się trząść drzewo, zamiast wziąć kij. Ale przecież potrzebujemy wynik.

Trzy typy budowy ciała

Najbardziej zły typ kulturystyce — эктоморф

Pierwszy z trzech typów budowy ciała – эктоморф. W ogóle wszystkie trzy rodzaje są związane z психофизическими funkcji. To nie tylko budowa szkieletu. Tak эктоморф chudy, поджарый i szybki w ruchach, zwykle jest bardziej narażony, jest narażony na stres. Wszystkie te cechy niepomyślne dla przyrostu masy ciała. Zarząd główny – trzeba zwolnić. Dotyczy to treningu. Minimum izolacyjnych ćwiczeń, налегаем na podstawowe. Podejście bez pośpiechu, starannie, czując ciężar. Wagi pobieramy znaczne, z obliczeń, aby można było zrobić sześć-siedem powtórzeń w podejściu (w przypadku przygotowania, oczywiście).

Rekreacja – spać i jeszcze raz spać. Nie trzeba nadmiernej aktywności, zrelaksować się. Nie działa, jest medytacja i liryczna muzyka. Minimum кардионагрузки.

Jeść często i dokładnie. Należy uważać, aby uczucie głodu trzeba było obce. Zapomnij o tym, że 2г. białka dziennie na kilogram masy ciała, to norma. Cyfra nie jest dla ciebie, trzeba więcej. Spróbuj na początek zwiększyć do 4d, spójrz na reakcję organizmu.

I jeszcze najważniejsze: nie spieszcie się, nie denerwuj się, uspokój się i zwolnił.

Эктоморфу ciężko przytyć i łatwo przywrócić procent tłuszczu w organizmie minimalny, więc подкачанная figura wygląda bardzo estetycznie, widać, jak to mówią, każdy mięsień.

Najbardziej odpowiedni typ do kulturystyki — мезоморф

Drugi typ budowy ciała – мезоморф, jest uważany za najbardziej udany dla бодибилдера. Ponownie podkreślam, że to tylko jedna z wielu składowych. Мезоморф od natury mięśnie, a mięśnie jego dobrze отзываясь na obciążenia, zapewniają szybki wzrost. W dwóch słowach – dobra muskulatura! Kolejny plus, to niewielki procent tkanki tłuszczowej w stosunku do masy całkowitej. Dla мезоморфа idealny standardowy program ćwiczeń, bez zbędnych ozdobników. Jednak nie należy nadużywać, lekkoatletyka, przy tym typie budowy ciała, waga idzie dość szybko.

Typ łatwo zyskuje masę razem z tłuszczem — эндоморф

Trzeci typ budowy ciała – эндоморф. Tutaj, podobnie jak w przypadku эктоморфами, dostosowanie programu, odżywiania, stylu życia.

Zarząd główny эндоморф – przeczytać jedną z wielu artykułów, o tym, że kulturystów w okresie przyrostu masy ciała może jeść wszystko i wyrzucić ją. Pamiętasz, jak straszny sen.

Podam mały przykład, przychodzi na salę facet, i z radością informuje, że za pięć miesięcy zdobył dwanaście kilogramów, jak mówią, spójrz, jaki jestem wysportowany!

Gdy zastanawiałem się, jak prawidłowo rozpocząć rozmowę, mnie dostała jedna z klientek.

Rzucając w chłopaka spojrzenie, powiedziała:

Oczywiście, z grubsza, ale prawda.

Teraz jest już około roku pracuje nad tym, aby pozbyć się swoich «osiągnięć». Problem w tym, że ширококостный, powolny z natury эндоморф łatwe do naprawienia, to mięśnie rosną, ale i tłuszcz postępuje. A pozbyć się go potem bardzo, bardzo trudne.

Dlatego w diecie należy kontrolować węglowodany, a obserwowanych, odżywki rynkową nie przyjmować nigdy. Trening intensywny, zwiększamy objętość кардионагрузок. W dni między treningami idealnie nadaje się na basen, aerobik. Ponieważ эндоморф posiada dużą masę, nie zapomnij o ćwiczeniach izolowanych, вытачивайте piękne mięśnie.

Wszystkich dobrych i właściwych ćwiczeń, szybkiego i prawidłowego wzrostu!

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: