Symulatory lub wolny ciężar? Co jest lepsze?

Symulatory lub wolny ciężar? Co jest lepsze?

W każdej siłowni i sprzęt, i temat wagi, dlatego wielu dręczy pytanie, a co lepiej w rzeczywistości?

Powiedz mi, dlaczego ty ćwiczysz, a powiem ci kim jesteś

Pytanie to prawie filozoficzny i go śmiało można postawić w jednym szeregu z innym, nie mniej popularnym:

Przynajmniej słyszeć ich trzeba z niezwykłą regularnością.

Tak więc, jeśli chodzi o wybór między trenerem i wolnym ciężarem, to tutaj wszystko zależy od: stopnia przygotowania, celów, które stawia przed sobą zawodnik.

Początkującym lub pro

Większość początkujących marzą od pierwszego zajęcia wciskał sztangę z piersi i czaić się z nią. Ale paskudne instruktora wiedzą o tym i zło nie dają takie ćwiczenia.

W rzeczywistości praca z wolnymi ciężarami zakłada pewne doświadczenie, i, powiedzmy, odpowiedzialność sportowca. Kiedy wciskasz sztangę, to jest w całości odpowiedzialny za jej amplitudę ruchu, nachylenie w stosunku do ciała, położenie rąk. Tym samym, zawodnik, który działa z wolnym ciężarem, musi posiadać głównym – prawidłowej techniki wykonywania ćwiczeń.

Co do odpowiedzialności sportowca, походив w sali kilka miesięcy, każdy początkujący zaczyna rozumieć swoje możliwości fizyczne i czuć obciążenie. Do tego momentu u niektórych występuje fałszywe przekonanie o swojej sile i drążek do złych doświadczeń.

Wygląda to po prostu:

I śmiałek nie obchodzi mnie, co do tego, że coś zrobiłem 40 kg.

Jasne finał takiej historii, to uraz.

Sprzęt do ćwiczeń dla początkujących

Dlatego, na początkowych etapach treningu symulatory są niezastąpione. Pomagają przyzwyczaić się do ćwiczenia, zrozumieć jego technikę. Tu nie trzeba monitorować sytuację wagi, trajektoria ruchu jest zdefiniowana, trzeba po prostu wycisnąć ciężar.

Zaczyna się robić na siłowni, zapomnij o istnieniu wolnego ciężaru, i przypomnieć sobie o nim tylko przez dwa-trzy miesiące. Poza tym, że organizm w tym czasie będzie zgromadzić mechaniczną pamięć, to, że dużo ważniejsze będą chronione przed urazami przez brak doświadczenia.

Załóżmy, że początkujący sportowiec nie rozłożyłem siły w wyciskaniu ze sztangą. Może, mówiąc prostym językiem, spłaszczyć go i skrzywdzić. Jeśli wbił kołek w symulatorze na parę wagi poniżej, to nic takiego się nie stanie. Попыхтит sobie trochę, zrozumie, że był w błędzie i wszystko, ręce, nogi całe.

A po co mi te sztangi i hantle

Powstaje uzasadnione pytanie:

Jeśli symulatory tak dobre, po co w ogóle szukać dla nich alternatywę?

Gdy sportowiec zdobywania doświadczenia, to minusy wolnych ciężarów zamieniają się w zalety. Dokładnie to, co sami w pełni kontrolować położenie i ruch masy ciała, odgrywa pozytywną rolę. Bo w tej chwili pracują nie tylko mięśnie tułowia, które są zaangażowane w ćwiczeniu, ale i dodatkowe.

Im więcej mięśni zaangażowanych, tym większy pozytywny stres otrzymuje organizm, tym większa produkcja testosteronu, tym szybciej rosną mięśnie.

Profesjonalista nie działa w symulatorze

Jest to powszechny mit. W rzeczywistości, niezależnie od poziomu zawodnika, nie mniej niż 30% ćwiczeń odbywa się w symulatorach.

Często trening jednej grupy mięśni rozpoczyna się od ćwiczeń z wolnym ciężarem, a kończy trener. W pierwszym etapie obciążenie mocniejszy, i wykorzystywał wszystkie mięśnie grupy, na drugim odizolowany.

Kiedy nie obejść się bez trenera

Nawet jeśli robi nie pierwszy rok i całkiem dobrze jest się właścicielem swojego ciała i czujesz obciążenia, nie warto pracować z wolnym ciężarem, gdy nie masz satelity lub was musi osłaniać. Uwierzcie mi, różnica w wydajności będzie trochę mniej, ale jeśli dostaniesz kontuzji, nawet niewielką, to będzie długo regenerować i откатитесь temu na podstawie wyników.

Lepiej powoli wspinać się w górę, niż szybko z niej toczy!

Wyciągamy wnioski

Dwa-trzy miesiące od rozpoczęcia treningu sztanga w ogóle nie dotykać: uczymy się, czujemy, robimy właściwą technikę, przygotowujemy organizm do bardziej poważnych obciążeń.

Przez trzy miesiące zapoznania się ze sztangą, ale rozmawiamy z nią na «Ty», pod nadzorem trenera, zarówno w obecności partnera. Dobieramy zestaw ćwiczeń, w którym będą się łączyć i temat odchudzania i ćwiczeń, aby budować masę i wszystkie grupy mięśni dobrze pracować.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: