Split system w kulturystyce

Split system w kulturystyce

Co to jest split system w kulturystyce

Termin «SPLIT» jest tłumaczone jako podział (oddział). Czyli split system w kulturystyce — to ćwiczenia różnych grup mięśni w różnym czasie.

W jaki wcześniej był kulturystyka

Co reprezentował sobą kulturystyka na początku swojego istnienia? Wyglądało to w następujący sposób. Zdrowy facet przychodzi na siłownie i metodycznie wykonuje wszystkie znane mu ćwiczenia. Potem czołgał odpoczywać, jeśli nie ma siły, pomagają mu. Oczywiście troszeczkę przesadzam. Ale dobrym ćwiczeniem była ta, która zmieścić się w obciążenie na wszystkie grupy mięśni.

Stopniowo kulturystyka stała się nie tylko sportu, ale i nauką. Podstawowe aksjomat tej nauki – split system.

Im lepiej split system

Wróćmy do naszego najczystszą бодибилдеру, który faluje półtorej-dwie godziny. Nie można skutecznie obciążyć mięśnie za taki długi okres czasu. Efektywna praca będzie na początku, potem tylko symulacja treningu.

Naukowo udowodniono, że okres regeneracji mięśni siedem, dwanaście dni. A nasz prehistoryczny kaczki chodził na salę 3-5 razy w tygodniu. Oczywiście mięśnie nie można w pełni odzyskać.

Nawiasem mówiąc, teraz stały się zapomnieć, ale po raz pierwszy pourazowych w kulturystyce po prostu przewraca. Tych, którzy stali u początków, można porównać dotycząca królikami lub pierwszymi lotnikami, że wznosiły się w niebo na sklejki, samolotach. Przeczyszczą, nie zorientował.

Teraz wiadomo, że najbardziej skuteczne dla wzrostu, to krótkotrwały stres, trening około czterdziestu minut.

Zajmując się przez podział systemu, zawodnik zabija od razu oddział pieczenie na jednym ogniu:

możliwość pracować z grupy mięśniowe oddzielnie,

pełną regenerację organizmu,

szybki wzrost.

Rodzaje split, systemów w kulturystyce

Ich podkreślają w zależności od ilości dni treningowych w kompleksie.

dwudniowy,

trzydniowy,

czterodniowy,

pięciodniowy.

Co jest lepsze? Można znaleźć różne punkty widzenia. Ale, prawda, prosta, lepszego nie ma.

Powtarzam, że okres regeneracji mięśni siedem, dwanaście dni. Liczba ta jest inna. Aby zrozumieć, jaki jest podział będzie dla ciebie najlepszy, trzeba zdecydować, z tą cyfrą.

Dlatego zawsze radzę brać za podstawę split system, składający się z trzech dni treningowych. Powiedzmy: poniedziałek-środa-piątek. Ćwiczenia podzielone tak, że każda grupa mięśni jest określone raz na siedem dni.

Jeśli czujesz, że organizm nie radzi sobie: pojawiają się oznaki przetrenowania lub nie rosną w pracy wagi, spróbuj czterodniowy split, zwiększając wakacje oddzielnej grupy mięśni do dziewięciu-dziesięciu dni.

Co do dwudniowej i pięć dni w splicie, to wydaje mi się, że to bardziej egzotycznie niż praktycznie. Zresztą, ten ostatni nie rzadko biorą sportowcy «akrobacji», aby «doskonalić» każdą grupę mięśni oddzielnie.

Twoja split system

Biorąc za podstawę program treningowy dla początkujących, można z czasem zmienić w zależności od wyników reakcji na obciążenie tej czy innej mięśnie.

Dam kilka wskazówek. W niektórych opublikowanych programach splitu mięśnie brzucha należą tylko jeden dzień. Uwierz mi, to jest błąd. Włączaj je w każdy trening. Po pierwsze, prasa składa się z kilku grup mięśni, obciążać każdą oddzielnie. Po drugie, nawet jeśli втисните ich w jeden trening, skuteczność spadnie. Znów wspominamy prehistorycznego бодибилдера – nie można ściągać wszystko na raz.

I po trzecie, nie zapomnij, że prasa słaby punkt każdego бодибилдера, jeść trzeba wiele, a brzuch musi być mało. Trzeba zawsze walczyć z tym sprzeczności.

Mieszać i łączyć podstawowe i ćwiczenia izolacyjne.

Przykład:

Dzień pierwszy: становая drążek, przysiady, wyciskanie z klatki piersiowej.

Dzień drugi: biceps, triceps, barki.

Jest to błąd, tak nie można robić. W dzień treningowy lepiej obejmować tylko jedną bazę.

Czyli:

Dzień pierwszy, przysiady + izolacyjne.

Dzień drugi, wyciskaniu + izolacyjne.

Dzień trzeci, становая drążek + izolacyjne.

Oczywiście, w każdym ćwiczeniu taka właśnie kolejność. Najpierw podstawowe ćwiczenia, potem wszystko inne.

Rzućcie domową split system, i na siłownię! Tam czeka na swój własny podział, podziel (oddzielić) siebie i kanapa.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: