Prawidłowa technika wykonywania ćwiczeń

Prawidłowa technika wykonywania ćwiczeń

Zacznę od smutnej. Ponad połowa użytkowników siłowni prawidłowo wykonują te lub inne ćwiczenia. A błędy popełniają i początkujących, i tych, którzy się już nie jeden rok.

Jeśli początkujący dość łatwo od tych błędów pozbyć, to «doświadczony zawodnik» praktycznie przesądzone. Po pierwsze, on już przywykł do myśli, że wie wszystko. A po drugie, i najważniejsze, ma błędy o nieprawidłowym ruchu już nagromadziło się w pamięci mechanicznej.

Jak uniknąć błędów

Od pierwszego dnia trzeba pracować nad prawidłową techniką, a nie na wadze. Wśród gości na biegunach panuje takie powiedzenie:»». Co oznacza: aby szybko uzyskać wynik, należy jak dużą wagę uruchomić w pełni. Zapewniam, że efekt nie będzie. Raczej będzie, ale w postaci kontuzji lub przetrenowania. Nie po to tu jesteśmy?

Więc, najpierw trzeba osiągnąć, aby technika była wprowadza przełomową, a trzymając sztangę w rękach, nie myśleli: «A jak bardzo mi jej podnosić? A w jaki punkt pominąć? A jak szybko zrobić ruch…? Oj! Ja, zdaje się, zapomniał oddychać!».

Aby pracować z wagą, należy się skupić na wadze. A do tego, aby skupić się na nim, twoje ruchy powinny być zautomatyzowane.

Nie bój się wyglądać słaby i śmieszny

Przygotowujemy się psychicznie. «Jak to śmiesznie wygląda osób w sali, który podnosi i opuszcza гирьку o wadze dwóch kilogramów. Chcesz wziąć tamtą, co więcej. Tak i co inni pomyślą? I w ogóle tu po raz pierwszy, jak umarlak jakiś».

Jeśli jedna z tych myśli zrodziła się u ciebie w głowie – zepchnąć ją kurwa! Przyszedł do zaangażowania się, czy aby podobać się mężczyznom w sali? Jeśli twoje nazwisko nie Doolin i nie bohater naszej rashy, to odpowiedź jest oczywista. Zdecydować raz na zawsze, dla ciebie ważniejsze wyniki lub co o tobie myślą?

Żaden odwiedzający biegunach, który choć trochę zna się na kulturystyce, nie spojrzy na ciebie krzywo się od tego, co robisz z małym гантелью. Jeden przykład, aby ostatecznie przekonać. Profesjonalni sportowcy bardzo często pracują z małymi ciężarami. Jest to przydatne i dla jakości wzrostu mięśni i techniki.

Bierze ciężar od jednej piątej do jednej trzeciej od pracy i do przodu – pełna amplituda, doskonała technika. Jeden stały bywalec sali zdziwił się, kiedy mu zaproponował, aby zmniejszyć wagę, a następnie ze zdziwieniem powiedział, że przy mniejszej masie robić ćwiczenie mu znacznie trudniej.

Prawidłowe oddychanie podczas ćwiczeń

Jeśli wcześniej zajmowali się innym sportem, to wiesz, że oddech jest zawsze poświęca się szczególną uwagę, kulturystyka nie jest wyjątkiem. Należy oddychać pełną piersią, a nie niespełna sił. W żadnym wypadku nie wstrzymuj oddechu. Jest to jeden z najczęstszych błędów! Wielu w ogóle prawie nie oddychać, dopóki robią podejście lub na szczycie napięcia, zatrzymują oddech. Staraj się i wdychać i wydychać równomiernie.

Jest jeszcze jedna ważna zasada, to powszechnie i dotyczy absolutnie wszystkich ćwiczeń. Wydech powinien być na stres! Co to oznacza? Nacisnąć sztangi od klatki piersiowej – wydech w górę. Podnieść ją na biceps wydech na ruchu do siebie. Press – wydech zginaniu. I tak dalej.

Raz, Raz-dwa-trzy

To nie jest plac liczenie. Jest to stosunek czasu podczas wykonywania ruchu w ćwiczeniu. Weźmy wspomniany już wyciskaniu od piersi. Ruch na wysiłek idzie w górę. Musi być szybszy рывковым, «raz» (z grubsza mówiąc, jedna sekunda). Ruch w dół wolniejsze znaczącego, «raz-dwa-trzy» (przez trzy sekundy). Po raz pierwszy można uznać za siebie, aby poczuć odpowiedni rytm.

Dziennik treningowy

Każdy szanujący się kulturysta, nawet początkujący prowadzi dziennik treningowy. Żona jednego gościa, który chodzi w sali wydała mu – «To chyba ty nie umiesz pisać ze swoim sprzętem!». Nie, nie do tego! Powinieneś zobaczyć tempo swojego wzrostu, mięśnie dobrze reagują na obciążenie, a co nie bardzo. Na tej podstawie sporządzić plan. Przybycie do sali, trzeba z góry wiedzieć, co i jak zrobić.

Technika i rozkład obciążenia

— Jaki jest związek między dziennikiem, techniki i rozkładu obciążenia? — Pytasz.

Wszystko jest proste. Przykład: technicznie poprawnie wykonane cztery podejścia po dziesięć powtórzeń z ciężarem w pięć kilogramów. W ostatnim podejściu ostatnie powtórzenie zrobili z wysiłkiem, ale zrobili. Wiesz, że ten ciężar, z grubsza mówiąc, pracował.

Zrobiłeś to samo, ale z naruszenia techniki. Pozostaje wielką zagadką – czy można taki ciężar przepracować? Jakie realne obciążenie dzisiaj otrzymałeś? Jakie obciążenie dawać na następny trening, aby była optymalna? Żaden wynik nie jest możliwy bez odpowiedniego zwiększenia obciążenia, a wzrost obciążenia bez techniki nie ma sensu.

Tylko, chur, bez paranoi

Pracuję z dziewczyną, która postanowiła zrzucić kilka kilogramów. Tak, w siłowni są i dziewczyny. Rozmawialiśmy, opowiedział o technikę ćwiczeń. Ona sprawia, obserwuję. Kilka treningów i z techniką wszystko jest w porządku, ale ona złapała go i robi wszystko jak w zwolnionym tempie.

Teraz, jak to się mówi, wyobraź sobie – obraz olejny.

Sala pełna przedstawicieli płci męskiej i jest prawie delikatnie wyciągnąć z trenażerem.

Podchodzę, wyjaśniam:

W odpowiedzi, ona wydaje delikatnym głosikiem:

W sali zapada martwa cisza…

Dziewczyna zdaje sobie sprawę, jak bardzo niejednoznaczny to zabrzmiało i rumieńcami. W sumie nasze wulgarne chłopcy radośnie mieszek dziesięć minut, nie mogli się zatrzymać, dobra dziewczyna wpadła też z poczuciem humoru.

Podsumowując, powtórzę się, pracuj nad techniką w pierwszej kolejności! Poczuj ćwiczenie! Ale nie trzeba wpadać w skrajności. Nie trzeba zasypać pod sztangą. Kiedy oddychasz, nie trzeba wdychać tak, jakby to ostatni oddech w swoim życiu. Gdy gwałtownie podnoszenie hantli na biceps, absolutnie zbędne thrash się jej w piersi. Wszystko z umiarem i z głową.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: