Kwas mlekowy i ból mięśni

Kwas mlekowy i ból mięśni

Często można usłyszeć, że taki dialog w siłowni. Ale zawsze trzeba się cieszyć bóle mięśni i co ona oznacza?

Ból ból kłótnie

Zacznę od tego, że ból mięśni może być różna. Opowiem jedną historię, i od razu staje się jasne, dlaczego jest to tak ważne.

Po treningu podchodzi do mnie facet i mówi, że boli go najszerszą mięsień pleców. A boli tak, że nie może on ręką normalnie ruszać. Okazuje się, że po poprzednim treningu pospieszył wyjść na ulicę, tam, w autobusie i продуло przez otwarte okno. Mięsień lekko jęczałam, ale znośne i postanowił poćwiczyć.

Wynik: maści, masażysta, dwa miesiące bez obciążenia na ten mięsień, potem jeszcze miesiąc — półtora, aby wrócić do wcześniejszych wyników. W końcu, zamiast treningu prawie cztery miesiące spacji.

Podobne przypadki zdarzają się z niezwykłą regularnością, więc, pierwsze, na co warto zwrócić uwagę, to konieczność słuchać swojego organizmu.

Jeśli zajmujecie się nie jeden miesiąc, to nie będzie problemu zorientować się, co się z tobą dzieje:

Dla tych, którzy jeszcze nie zna się na własnych odczuciach, jest na to prosta rada: Nie wahaj się wyglądać głupio, zadawać pytania trenerowi, opowiadamy o swoich uczuciach, otrzymujemy wskazówki.

Najważniejsze, aby iść do przodu, jeśli uraz jest już jednoznacznie zatrzymujemy się, kontynuując pracę, zrobisz tylko gorzej.

Dlaczego bolą mięśnie?

Nie wchodząc w zawiłości procesów biologicznych, powiem podstawowa: aby tkanka mięśniowa wzrosła, musimy systematycznie niszczyć ją na treningach, to na tym miejscu, gdzie było «mało» stopniowo staje się «wiele». A oto, co zostało zniszczone i w czym nasz organizm już nie potrzebuje i przynosi te same odczucia.

Jak wyprowadzić kwas mlekowy?

Zwykle pytanie sformułować tak, właśnie tak. Chociaż spotkałem dziwaków, którzy uważają, że mięśnie muszą boleć i nic z tym robić nie trzeba, w przeciwnym razie wzrostu nie będzie. Zaznaczymy nasze twierdzenie to słowem «bzdura» i idziemy dalej. Zmniejszyć ból mięśni nie tylko można, ale i trzeba.

Prawidłowego treningu

Zmniejszyć ilość kwasu mlekowego, a tym samym intensywność bólu można stosując się do prostych zasad: przed treningiem rozgrzewka, rozciąganie po treningu. Musisz przygotować swój układ mięśniowy do wysiłku i prawidłowo zakończyć ją.

W ogóle, twoim zadaniem jest, mówiąc obrazowo «przepłukać mięśnie». Jeśli dopływ krwi do mięśni więcej, to nie tylko przyniesie ze sobą tlen i inne niezbędne substancje, ale i usuwa produkty rozkładu, zmniejsza ich stężenie.

Często radzę po treningu uciekać się do кардионагрузке. Rada ta nie zawsze jest do przyjęcia, zwłaszcza jeśli jesteś na etapie wybierania wagi, a to rozstępy to pasuje.

Łaźnia dla бодибилдера

Już poruszali temat tego, jak przydatne zrelaksować się po treningu. Jeszcze jeden plus tych procedur – szybkie usuwanie kwasu mlekowego. Jeśli istnieje możliwość, dobrze jest korzystać z łaźni parowej razy w tygodniu, i poprawiać wyniki i ogólne samopoczucie i pobudza układ odpornościowy.

System ćwiczeń przeciwko kwasu mlekowego

Aby zwiększyć przepływ krwi do mięśni i przyspieszyć wydalanie kwasu mlekowego, można powielić treningu na następny dzień, z późniejszymi zmianami:

Taki trening będzie trwał dwadzieścia minut, jej celem stymulować wzrost mięśni i oczyścić mięśnie od kwasu mlekowego.

Relaks poprawnie

Nie wszyscy mogą i chcą codziennie chodzić na siłownię. W tym, w zasadzie nie ma takiej potrzeby. To jest kwestia tego, jak prawidłowo zrównoważyć wakacje i obciążenia. Jednym z najczęstszych błędów, co najlepsze wakacje – диванинг (układanie ciała na kanapie w pobliżu telewizora). Mówią, rosnąć i rosnąć. Jednak przy pasywnym wakacjach proces usuwania kwasu mlekowego z organizmu będzie przebiegać wolniej, dłużej będzie się regenerować po treningu.

Nie trzeba wpadać w drugą skrajność, opierając się na jogging lub pływanie w dni odpoczynku, inaczej o wzroście mięśni można będzie zapomnieć.

I oczywiście stary dobry masaż zapewni przepływ krwi i wydalanie kwasu mlekowego. Można wydać na niego pięć-siedem minut bezpośrednio po treningu i tyle samo na następny dzień.

Kwas mlekowy jest to niebezpieczne?

Na zakończenie powiem, jak był świadkiem rozmowy. Chłopak w siłowni przekonać innych, że kwas mlekowy, jak każdy kwas niszczy ciało człowieka, więc i mięśnie bolą, ona je wydaje od wewnątrz! Historia godna horrorów.

Na wszelki wypadek, jeśli ktoś ma wątpliwości, jeśli mięśnie bolą, dziury w ciele nie powstają. Pojawienie się kwasu mlekowego naturalny proces, a szybkie wydalanie jej w twojej mocy. Udanych treningów!

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: