Jaki sport uprawiać w 30 — 40 lat?

Jaki sport uprawiać w 30 — 40 lat?

Oto i przeszedł granicę 30 lat. Starość jeszcze daleko, ale aby ona u ciebie nie tak szybko, należy utrzymać swoje ciało w dobrej kondycji fizycznej.

Nie chodzi o sportowych biciu rekordów i osiągnięć, są one dla 20-latków. W 30 to jeszcze, w rzeczywistości, młodość, a to z 40 lat już zaczynają się procesy starzenia, ciało z trudem znosi obciążenia fizyczne.

To dla spowolnienia procesów starzenia się organizmu i warto zająć się ćwiczeniami fizycznymi. Oczywiście, powstaje pytanie: jaki sport uprawiać w 30-40 lat warto? Trenować ciało trzeba koniecznie, bo z każdym rokiem będzie coraz bardziej starzeć się bez aktywności fizycznej.

I w trzydzieści, czterdzieści i pięćdziesiąt można uprawiać jakikolwiek sport, to tylko na poważne osiągnięcia sportowe i sportową karierę liczyć już nie warto. Idź przed rozpoczęciem treningu do lekarza i обследуйтесь, czy nie ma przeciwwskazań i ograniczeń do uprawiania wybranego sportu. Rozważmy krótko najbardziej popularne i dostępne sporty dla wzmocnienia kondycji fizycznej.

Crossfit

Do ćwiczeń nie trzeba dużo czasu. Pracuje głównie z wolnymi ciężarami – hantle, kettlebells. W rzeczywistości crossfit – system kondycji, która składa się z ciągle zmieniających się ćwiczeń o wysokiej intensywności. Кроссфитом można wymienić na inne rodzaje sprawności fizycznej, ponieważ w nim zawiera różnorodne ćwiczenia.

Rozpocząć zajęcia Кроссфитом należy stopniowo, ładując swoje ciało minimalnym obciążeniem (mały ciężar i niewielkie ilości powtórzeń). Nie można отжаться od podłogi – отжимайтесь od ściany, ciężka sztanga – pracuj z hasłem, nie można awansować – подпрыгивайте.

Wystarczy zajmować się będzie za 20 minut trzy razy w tygodniu, i znacznie wzmocnić swój układ sercowo-naczyniowy i mięśnie. Więcej informacji na temat кроссфите pisałem w tym artykule.

Pływanie

Przystąpiwszy do zajęć będzie można poczuć przydatna wpływ środowiska wodnego na organizm: wzmocnić ciało, stać się zdrowsze i закалитесь. Pływanie jest dobry w tym, co obciąża prawie wszystkie mięśnie ciała, które działają przy wsparciu «postawy pływaka» i pokonują opór wody, wzmacnia układ krążenia i oddychania.

Przy tym kontuzji, robi kąpieli, prawie nie ryzykujesz. Dzięki poziomego położenia ciała w wodzie, zmniejsza napięcie mięśnia sercowego i ułatwia przepływ krwi, co pozwala na wykonanie większej ilości obciążeń, niż na ziemi.

Z wiekiem gromadzi się ładunek chorób. Pomoże wodna terapia, która jest zalecana w przypadku niewydolności wieńcowej, nadciśnienia tętniczego, dystonii naczyniowych, ревмокардите, astma, zapalenie oskrzeli, miażdżycy, rozedma płuc, zapalenie oskrzeli, otyłości, chorobach stawów, rozszerzenie żył, nerwowość. Do tego, aby zajęcia były efektywne, pływać trzeba się jednym z klasycznych stylów – żabka lub wysiłek. No a zimą kąpiel w hole lód закалит twój organizm.

Bieganie

Bieganie to jeden z najlepszych sposobów na trening układu sercowo-naczyniowego, wynik uzyskuje się znacznie szybciej, niż w większości sportów, jest lekka, naturalna forma ćwiczeń fizycznych.

Aby biegać, nie trzeba chodzić na specjalne treningi w salach gimnastycznych, wystarczy wyjść na bieżnię stadionu lub проселок, ćwiczyć można praktycznie wszędzie i o każdej porze roku, przy każdej pogodzie. Obciążenia w biegu są bardzo indywidualne – można pokonać dystans, prędkość, można biegać w wolnym tempie.

Tutaj, aby uniknąć powikłań, należy wyjść ze stanu swojego zdrowia. Zwykły, uprawiać jogging zwiększa możliwości układu sercowo-naczyniowego, zwiększa zużycie tlenu przez płuca, wytrzymałość i spala kalorie. Ważne jest, aby przed biegiem rozgrzać i rozciągnąć mięśnie, ponieważ nie przyczynia się do ich elastyczność i może закрепощать mięśnie. Dla uzyskania najlepszego efektu i harmonijnego rozwoju ciała można łączyć bieganie z pływania i ćwiczeniami siłowymi dla obręczy barkowej.

To tylko kilka opcji, jak można wzmocnić swoje ciało i zdrowie.

W rzeczywistości, po 30-40 lat można uprawiać niemal każdy rodzaj sportu: turystyka, jazda na rowerze, sporty walki, gimnastyka, пауэрлифтингом i innymi. Ważne jest, aby podchodzić do treningów odpowiedzialnie – wziąć pod uwagę związane z wiekiem zmiany w organizmie i stan zdrowia, wtedy twoje ćwiczenia będą ci w radości i przyniesie korzyści dla zdrowia.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: