Jak trenować układ przedsionkowy?

Jak trenować układ przedsionkowy?

układ przedsionkowy

Z trudem przenieść z drogi, bo cię укачивает? Ciebie gnębi choroba morska? Nie i ciężko wytrzymać lot? Nawet w windzie twój organizm sprzeciwia ruchu i daje się zawiesza?

A może poszedł do sekcji sztuk walki i jest to twoja pierwsza «wiatraczek» zakończyła się swat na piątym miejscu i śmiechem na sali? Wtedy ten artykuł powinien cię zainteresować. Dzisiaj porozmawiamy o vestibular urządzeniu i sposobach jego wzmacniania.

Sam w sobie ten, tak zwany, narząd równowagi, pełni w naszym organizmie bardzo ważną funkcję – jest on odpowiedzialny za orientację w przestrzeni i równowagi, zarówno w ruchu, jak i w stanie spoczynku. Organ ten mieści się w uchu wewnętrznym. Słaba przydatność pojawia się nudności, wymioty, zawrotami głowy, utratą równowagi, zawiesza rytmu oddychania, a nawet serca.

Szczególnie ważne jest, aby rozwój aparatu przedsionkowego sportowców, pilotów wojskowych. Układ przedsionkowy można i trzeba wzmacniać, ważne są regularne ćwiczenia, bez długich przerw, tylko w tym przypadku, twoje ciało będzie gotowe na wszelkie niespodzianki.

Co to jest ten tajemniczy układ przedsionkowy i go trenować? Zacznijmy po kolei.

Układ przedsionkowy – organ, który znajduje się w uchu wewnętrznym w zakresie kości skroniowej, jest wypełniona płynem (эндолимфой). Organ ten składa się z dwóch części, z których każda ma określone funkcje. Jedna odpowiada za kontrolę rzutów rożnych ruchów głowy. Druga – za prosta, pozioma lub pionowa pozycja ciała.

Układ przedsionkowy jest związana z grzbietową i mózgiem, układu nerwowego, wzroku, słuchu i zależy od wpływu na nich czynników zewnętrznych. Jest to mechanizm automatyzmu, swoisty биокомпас. Człowiek z dobrze rozwiniętym poczuciem równowagi, poślizgnięcia, nie spadnie, doskonale orientuje się w przestrzeni.

W jaki sposób trenować układ przedsionkowy?

Podczas treningów aparatu przedsionkowego go ładują do stanu, kiedy pojawiają się konsekwencje w postaci zawrotów głowy i nudności. Z czasem organizm przyzwyczaja się.

Poczucie równowagi jest bardzo ważne w wojsku, celność w ruchu. W przeszłości, kadetów wojskowych szkół zawodowych trenowali, zmuszając biegać po zawieszonym nad ziemią раскачивающимся бревнам.

Lotników, astronautów, spadochroniarzy trenują z pomocą poważnych pocisków. To i wirówka, i лопинг, i ренское koło. Człowiek określony czas kręci się w nich, w skutek czego układ przedsionkowy przyzwyczaja się do obciążenia i nabywa zdolność stawić im czoła.

W walce, na przykład, istnieje ćwiczenie, które prostej, nieświadomych człowiekowi na początku będzie nie po ramieniu: sportowiec staje na mostek, nie trzyma się na rękach, na głowie, która pełni rolę centrum. Po zaczyna, przebierając nogami, ruszać się ciało po okręgu, głowa pozostaje na miejscu.

Bardzo dobre ćwiczenie, które do tego świetnie działa na mięśnie szyi.

Albo i jeszcze jedno: czy нагибаетесь do przodu, упираете palec ręki na podłogę i zaczyna biegać w kółko wokół tego punktu, w którym spoczywa palec. Ponownie, to będzie dla początkujących dość trudne, więc opowiem o prostych ćwiczeń, które pomogą znacznie wzmocnić układ przedsionkowy i ułatwić życie.

Ćwiczenia

1.Skoki z zakrętów o 90 stopni

2.Skłony i skręty, okrężne ruchy głowy

3.Zwroty i obroty ciała

4.Chodzenie tyłem do przodu

5.Gra w badmintona, siatkówkę, tenis

6.Salta

7.Jazda na huśtawce

Jak widać, nic skomplikowanego nie ma, to wszystko jest bardzo proste ćwiczenia, regularne których wykonanie gwarantuje pozytywny wynik. Gdy opanujecie te proste ćwiczenia, można już przejść do bardziej skomplikowanych: борцовским ćwiczeń na wzmocnienie aparatu przedsionkowego, skręcanie w suszarce bębnowej, ренском kole i лопинге.

Do codziennych treningów, po ponad wystarczy opisanych powyżej ćwiczeń. Niż ćwiczenie łatwiejsze, tym jest ono bardziej skuteczne, nie trzeba nic wymyślać, po prostu konsekwentnie trenować. Wiele z tych ćwiczeń można wykonywać w warunkach domowych.

Teraz morskie wycieczki będą przynosić ci przyjemność, nie będzie się zielona na twarzy i głowie, podróże i jazda będzie dla ciebie łatwe i przyjemne.

Uprawiają sporty walki też odczują pozytywny efekt dobrze wyszkolonego aparatu przedsionkowego, ponieważ równowagi i orientacji w przestrzeni – jedna z podstawowych cech zawodnika. Do tego konieczne jest, tylko nie rezygnować z treningów i poświęcić swojemu organowi równowagi przynajmniej dziesięć minut dziennie.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: