Jak rozwinąć wytrzymałość?

Jak rozwinąć wytrzymałość?

Dla sportowców, wojskowych, milicjantów, ratowników wytrzymałość jest bardzo ważnym elementem rozwoju kondycji fizycznej, powiedziałbym nawet – najważniejsza, który trzeba rozwijać w pierwszej kolejności.

Często początkujący физкультурники, odwiedzając kilka razy siłownia, borykają się z problemem szybkiego męczenia się, zsuwa się oddech, ruchy tracą swoją ostrość, ich intensywność maleje. Tak i w życiu codziennym wytrzymałość może odegrać decydującą rolę w ekstremalnych sytuacjach. Dlatego dla nas wszystkich ważne jest, aby zwiększyć wytrzymałość, a jak to zrobić, zastanów się dalej.

Co to jest wytrzymałość i jak ją rozwijać?

– to zdolność pewnym czasie wykonywać pracę z zadaną intensywnością. Innymi słowy – jest to odporność na zmęczenie od wykonywanych czynności.

Również dobra wytrzymałość pozwala szybciej zregenerować się po wysiłku. Rozwija wytrzymałość, człowiek poprawia jakość i kondycję swoich mięśni i ścięgien. Dlatego zwinny człowieka jest bardzo łatwo dowiedzieć się w dobrej formie fizycznej, jest mądry, nie ma nadwagi, z dobrze rozwiniętą muskulaturą. Wytrzymałość na długie lata zachowa swoje siły i zdrowie.

Istnieją różne metody rozwoju wytrzymałości specjalnie dla wojskowych, bokserów, tenisistów, biegaczy. Wszystkie one różnią się między sobą specyfiką.

Jesteśmy rozważmy metodę rozwoju ogólnej wytrzymałości. W tym przypadku stosuje się cykliczne ćwiczenia na 15-20 minut, które trzeba wykonać w аэробном trybie standardowym ciągłej zmiennej ciągłej i nagrywania obciążeniem.

Polecam trzymać się zasad poniżej i sukces w osiągnięciu doskonałej wytrzymałości podałeś.

Zasady rozwoju dobrej wytrzymałości

Systematyczność

Skuteczność ćwiczeń fizycznych będzie bezpośrednio zależeć od tego, ćwiczyć czy systemu i sekwencji obciążeń, przestrzega ścisłej powtarzalności obciążeń i wypoczynku, nie zrywacie zajęcia. Dla początkujących ważne jest, aby na przemian dni zajęć z dniami wolnymi od pracy.

Dostępność

Obciążenia powinny pasować do twojej kondycji fizycznej. Trzeba również wziąć pod uwagę wiek i płeć. Z ćwiczeniami organizm przyzwyczaja się do istniejących obciążeń, dlatego trzeba je cały czas powiększać.

Stopniowością

Stopniowe narastanie obciążeń pomoże ci uniknąć obrażeń i przyczyni się do optymalnego rozwoju organizmu. Znaczący rozwój funkcjonalności układu sercowo-naczyniowego i układu oddechowego można osiągnąć stopniowe narastanie obciążenia. Należy również podnieść intensywność obciążenia.

Metoda ac ćwiczenia

Używany jest już przygotowany, przeszkoleni ludźmi. Istotą metody w przyspieszeniach na niektórych odcinkach dystansu, które łączą się z równomierną pracą. Dzięki tej metodzie można opanować duże ilości obciążeń. Ale, powtarzam, ta metoda jest dla wyszkolonych sportowców, ponieważ jest bardzo duże obciążenie na serce.

Metoda przedziału ćwiczenia

Polega na przemian okresy intensywnej pracy z małymi okresami odpoczynku . Tą metodą uzyskuje się dużą ilość intensywnych ćwiczeń za niewielką ilość czasu. Trening osiągają większą intensywnością, niż podczas długotrwałego treningu. Złożoność metody polega na właściwym doborze obciążeń i wypoczynku.

Ćwiczenia dla rozwoju wytrzymałości

Trening wytrzymałościowy dobrze nadaje się bieganie (марафонский, na średnie i długie dystanse, dzienny), sport, spacery, pływanie, narty.

Podstawowym warunkiem rozwoju wytrzymałości jest osiągnięcie maksymalnego stopnia zmęczenia i w konsekwencji wzrost obciążenia. Wzrost obciążenia uzyskuje się jakością ćwiczenia, zmiany intensywności i rytmu. Musisz dojść do takiego stanu, kiedy podczas ostatecznego psychicznego wymagają świadomego wysiłku, aby wykonać ćwiczenia.

Ważnym czynnikiem anty-zmęczenie jest zmiana działania. Na przykład, pracując prawą ręką trzeba zmienić jej lewej, że szybciej przywróci sprawność prawej. Taka zmiana pracy przywróci prawicy szybciej i pozwoli jej wykonanie większej ilości pracy niż po całkowitym odpoczynku. To dowód na to, że twoja wytrzymałość i odporność na zmęczenie zależy od ośrodkowego układu nerwowego, dlatego istnieje tak zwany aktywny wypoczynek, gdy jeden rodzaj działalności zastąpić innym.

Innymi słowy, nasze zmęczenie u nas w głowie, co nie umniejsza znaczenie treningu. Wykształconych osób męczy się znacznie mniej i odbudowuje się szybciej, niż nieprzygotowani. Szkolić, rozwijać wytrzymałość i umiejętności przydadzą się nie tylko w sporcie, ale i w życiu.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: