Izometryczne ćwiczenia siły

Izometryczne ćwiczenia siły

Na szczęście, dziś wielu osobniki płci męskiej są świadomi znaczenie ćwiczeń fizycznych i odwiedzają siłownię lub zajmują się w domu.

Ale nie wystarczy pójść na siłownię, kilka razy podnieść hantle lub w domu, po wyjściu z toalety, usiąść dwa razy i trzy отжаться. Znam wiele «sportowców», którzy, odwiedzając siłownię w ciągu pół roku tak i pozostały дрыщами.

Ważne jest, aby prawidłowo zajmować, tym bardziej, że do ciebie już nauczonych i opracowano wiele metod i systemów, z których jeden jest metoda ćwiczeń izometrycznych, możemy teraz rozważyć.

Co to są ćwiczenia izometryczne?

Ćwiczenia izometryczne – ćwiczenia siłowe, w których napięcie mięśni uzyskuje się bez ruchu biorących udział w ćwiczeniu części ciała, to jest to statyczne ćwiczenia na opór.

ćwiczenia na opór

Изометрическими ćwiczeniami można rozwijać siłę więzadeł i ścięgien, nie zdobywając więcej masy mięśniowej, bo cała siła w ścięgnach, są podstawą siły i większe mięśnie bez mocnych ścięgien – nic. I mocniej ścięgna stają się nie od ruchu, jak trenujemy mięśnie, a od oporu.

Bardzo ważne jest, aby rozwijać siłę, a nie tylko pompować mięśnie dynamicznych powtórzeń i sterydami. Siła to nie tylko ogromny biceps pięćdziesiąt centymetrów, można się o tym przekonać, patrząc na nie jeden film o tym, jak młody nie może odkręcić pokrywę butelki lub podnieść sztangę z poważnym ciężarem.

Kiedy pojawiła się metoda izometrycznych ćwiczeń?

Metoda ta zyskała dużą popularność i rozpowszechnienie w latach 60-tych XX wieku. Metoda ćwiczeń izometrycznych, używali w swoich treningach większość ciężarowców i strongmani, ale do naszych czasów jest niesprawiedliwie ukarany, pochowany w zapomnienie.

A przecież изометрическими ćwiczeniami trenował znany na początku xx wieku siłacz «Iron Samson» Bartłomiej Zass, który zawiązał żelazne pręty w węzeł i pęka łańcuch, a przy tym był nieduży i lekki.

Зассу musiał nawet specjalnie do przybierania na wadze, dla większej rozrywki, widz nie wierzył, że człowiek небогатырского dodawania może zrobić wszystkie te rzeczy.

Ołeksandr Zass

Później dr Бархэм z Луизианского uniwersytetu studiował postęp 175 zawodników, którzy zajmowali się изометрикой. Średni wzrost wskaźników siłowych wyniósł 5% w tygodniu. Również dwóch amerykańskich naukowców, autorytetów w dziedzinie ćwiczeń fizycznych, dr Стейнхауз i Mccoy, w wyniku badań, mówili o tym, że ćwiczenia izometryczne rozwijają siłę.

Wiadomo, że pływacy, którzy korzystali z systemu izometrycznych ćwiczeń, opracowany legendą w pływaniu Jimem Каунсилманом, ustalili w trakcie jednych zawodów pięć rekordów świata.

Może wystąpić całkiem logiczne pytanie – dlaczego sam system, co daje takie wyniki, zapomniał się tak szybko? Odpowiem. To proste – w tym samym czasie, gdy zyskał popularność ten system, pojawiły się sterydy, które dawały po prostu fantastyczne wyniki, a o ich szkodliwym wpływie na organizm wtedy nikt badań nie prowadził.

Zgadzam się, kusząco zjeść tabletkę i stać się silniejszy w czasie. Tak i wielu trenerów pozostaną bez pracy, siłownie puste, firm produkujących sprzęt sportowy, odżywianie dla sportowców, zbankrutują, bo dla treningu izometrycznym systemie potrzebujemy co najmniej sportowych pocisków i czasu.

Zasady wykonywania ćwiczeń izometrycznych

Do tego, aby nie zaszkodzić sobie, że w tym systemie, jak i w innych, warto przestrzegać zbiór pewnych zasad i będzie ci szczęście.

Podstawowe ćwiczenia

Teraz bezpośrednio same ćwiczenia. Ja ci dam podstawowe ćwiczenia, i już, w zależności od indywidualnych potrzeb, można tworzyć system pod siebie. Do ćwiczeń konieczna łańcuch dwóch metrów długiej lub solidna gruba lina. Dla łańcucha można zrobić ramienia z hakami do przeciągania w ogniwa, ale można i bez nich. Aby nie uszkodzić wielkich wysiłków rękę, lepiej pracować w rękawiczkach.

A więc zaczynamy:

1. Po prawej wyciągniętej prosto ręką i lewą zagiętej naciągnąć łańcuch. Zmień ręce.

2. Ręce z łańcuchem nad głową, bezpośrednie na szerokość ramion. Rozciąganie w strony, zacisnąć nie tylko ramiona, ale i plecy, klatkę piersiową.

3. Ręce z łańcuchem przed piersią. Przesuńcie prawą rękę na lewą stronę, lewą – wręcz przeciwnie. Napięte piersi i ręce.

4. Łańcuch za plecami, полусогнутые ręce na boki. W zasadzie działają разгибатели.

5. Obwód znajduje się za plecami, ręce z przodu, wyciskaniu do przodu.

6. Ręce łańcuch przed sobą, nieco poniżej ramion. Wykonujemy wysiłek na rozciąganie w strony.

No i to wszystko. Przypominam, że to tylko ćwiczenia podstawowe, resztę można dobrać pod siebie, można trenować nogi i szyję, można wybrać wiele ćwiczeń, tutaj ważny jest sam zasada i aby poczuć, jak to działa.

Wyniki, przy odpowiednim zachowaniu wszystkich moich zaleceń, gwarantuję, że już po tygodniu. Będziesz mile zaskoczony. Na tym, z życzeniami sukcesów w osiąganiu wyników, pozwól mi się pożegnać.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: