Czym jest przydatna stretching?

Czym jest przydatna stretching?

Wielu zajmują się tymi lub innymi rodzajami sportu, tak i po prostu ci, którzy czuwa nad własnym ciałem, i utrzymują go w dobrej formie, zadaje sobie pytanie: czy warto robić ćwiczenia rozciągające, do czego jest ona potrzebna, niż pomóc?

Oczywiście, stretching jest potrzebna i jej korzyści w tym, że dzięki tym ćwiczeniom opracowywane są i pozostają ruchome stawy, ścięgna i mięśnie, kręgosłup, utrzymuje elastyczność. Mięśnie mają tendencję wraz z wiekiem rosną grube.

Ściągacz zapobiega ich tworzeniu się zgrubień i, znaczy, spowalnia proces starzenia się, to ciało pozostaje tak elastyczny i ruchliwy, jak i w osiemnaście. Po prostu trzeba przynajmniej kilka razy w tygodniu robić ćwiczenia rozciągające najważniejszych mięśni w celu zmniejszenia napięcia i prawidłowego funkcjonowania mięśni.

Kiedy lepiej rozciągać?

Najlepiej rozciągnąć mięśnie po treningu, wtedy ona będzie optymalnie skuteczne.

Elastyczność po treningu poprawia, wzmaga krążenie krwi, разогреваются mięśnie. Po nagłym odstawieniu treningu krew w mięśniach może zostać i organizm nie poradzi sobie z jej równomiernym podziałem na ciało.

Stretching znacznie przyspiesza proces odnowy, usuwa ból mięśni, relaksuje. Bardzo pomaga w takich przypadkach statyczne rozciąganie. Każde naprężenia rozciągające ćwiczenie wykonuj przez 30 sekund, powtarzając go w 3-5 razy. Jeśli będziesz trenować bez rozstępy, to możesz czuć napięcie stałe ciała, zmęczenie, utrata energii, ból w stawach i mięśniach.

Można rozciągać i tak po prostu, niezależnie od tego, czy ćwiczysz czy nie.

Stretching nie przyniesie ci szkody, jeśli tylko będziesz robić to poprawnie, z zachowaniem wszystkich zaleceń specjalistów. Możesz rozciągać się do ćwiczeń fizycznych i po nich, niezależnie od podstawowego treningu (po przebudzeniu, przed snem, przed treningiem). Słuchaj swojego ciała, rób ćwiczenia powoli, zagłębiając się w odczucia i istotą każdego. Bardzo ważne jest, aby nie podnosić i nie próbować od razu zrobić szpagat. Oprócz szkód pośpiech nic dobrego nie da. Przecież śpiesząc się, można uszkodzić stawy, rozciągnięcie więzadeł i zrobić sobie krzywdę. Stopniowo, krok po kroku pracuj nad elastycznością mięśni i więzadeł, więc wynik bardzo szybko cię zadowoli.

Rodzaje rozstępów

Rozważmy rodzaje rozstępów, które można ćwiczyć.

Bierne – odbywa się z instruktorem, który rozciąga mięśnie.

Aktywny – samodzielnie zrobić rozciąganie poszczególnych części ciała.

Balistyczna centrum odnowy biologicznej ćwiczeń (szarpnięcia i podkłady ruchu).

Dynamiczna – napinając jeden mięsień, można stopniowo przejść do rozpięciu zupełnie inny.

Statyczna – jest jednym z najbardziej skuteczne gatunków rozstępy. Jego istotą jest opóźnienie na 10-60 sekund w określonej pozycji ciała.

Jakie zasady należy przestrzegać, wykonując ćwiczenia rozciągające?

• Podstawowa zasada – dobrze rozgrzać ciało przed ćwiczeniami, aby poprawić zaopatrzenie mięśni w tlen i poprawić krążenie krwi.

• Ćwiczenia trzeba się powoli i płynnie.

• Średni czas wykonania jednego ćwiczenia – 60 sekund.

• Nie zaciskają i nie napięte mięśnie. Lepiej rozciągają się zrelaksowany mięśni.

• Wykonując ćwiczenia, trzymaj plecy prosto.

• Unikaj gwałtownego zakończenia rozstępy. To jest obarczona микротравмами mięśni następuje зарубцевавшуюся mięśni tkanką, co będzie robić mięśnie są mniej elastyczne i podatne na ból czuje.

• Nie należy dążyć rozciągać się do bólu. Jeśli zaczął odczuwać ból, to znaczy, że jesteś daleko zaszli i trzeba się zatrzymać.

• Trzymajmy się razem do intensywnego obciążenia. To zmniejsza napięcie mięśni i pogorszy wyniki.

• Należy uważnie monitorować oddech i kontrolowanie go. Oddychać trzeba równo i rytmicznie.

• Dla uzyskania lepszego efektu można z rana robić dynamiczne rozciąganie, a kończyć wieczór statycznie.

Aby stretching przynosiła korzyści i maksymalny efekt, zrób ją sobie nawyk, regularnie rozciągać mięśnie, nie zaniedbuj i nie odkładać «na jutro», bądź pewne zasady i wtedy wynik ciebie zadowoli.

Ważne jest, aby nie tylko wiedzieć, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia i w jakiej porze dnia najlepiej, najważniejsze – aby odrzucić lenistwo i zająć się sobą. Rób ćwiczenia rozciągające jak najczęściej, najlepiej codziennie po kilka razy. Dziesięć-piętnaście minut dziennie nie jest tak duża cena za zdrowe, silne i elastyczne ciało.

Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Добавить комментарий

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: