Czym jest przydatna soczewica

Małe, przyjazne dla środowiska, nie akumuluje toksyny z gleby, чечевичные ziarna mają wiele zalet. Łatwo je przetwarzać i przechowywać, przydatne do wykorzystania. Soczewica jest stosowany jako leczniczych leczniczych nalewek. Geografia wzrostu zaczyna się na ziemiach egipskich.

Skład soczewicy

Odmiany soczewicy

Soczewica rośnie na niskich rocznych krzakach w formie małych płaskich fasoli. Rozpuszczalny błonnik, szeroki zestaw mikroelementów świadczą o wartości odżywczej. Solidna ilość białka, więcej niż w przypadku produktów mięsnych, wśród roślin wskaźnik trzeci na liście. W energetycznym wymianie uczestniczą witaminy i błonnik. Rzecz rośliny:

  1. Spożywanie soczewicy nasyca organizm stopniowo wchodzić węglowodany złożone struktury zasilania.
  2. Są makro — i mikroelementy, witaminy PP, B1, B2, E, A. Tryptofan zmaga się z depresją. Kwas foliowy chroni przed rakiem nowotworów.
  3. Żelazo z soczewicy szczególnie dobrze się wchłania z zielenią, zapobiegając anemii. Wystarczającej ilości w małych ziarnach potasu.
  4. Niezdolność gromadzić toksyny – ważne, co przydatne ziarna soczewicy. Kaszę bez strachu to dieta, korzystają osoby starsze nastolatki.

Kaloryczność na 100 g

Niska waga fasoli, soczewicy pozwala gotować z małą ilością kilka porcji dania. Przy termicznej obróbce właściwości lecznicze nie są tracone. Kaloryczność przedstawiono w tabeli porównawczej. Wartość energetyczna w 100 gramach:

Wskaźnik / Tryb

Sucha

Пророщенная

Gotowane

Groszek

Białka g

25

9

8,4

6

Węglowodany, g

54

22

20,5

12

Tłuszcze, g

1,5

0,5

0,12

0,4

Kaloryczność kcal

323

106

116

77

Kaloryczność w % od stawek normy

14

5

5

3

Zasady:

  1. Po ugotowaniu kaloryczność (patrz w tabeli wiersz na килокалориям) produktu drastycznie się zmniejsza.
  2. Soczewica jest bardzo ciepły i zaleca się w żywność mieszkańców zimnych obszarów. Połączenie z «gorącymi» przyprawami wzmacnia efekt.
  3. Пророщенная soczewica znacznie łatwiej suchej: objętość sto gramów będzie więcej.

Skład chemiczny soczewicy

Soczewica czerwona

Trzy odmiany soczewicy, stosowane w żywności, w większości zawierają ten sam zestaw tłuszczów, kwasów tłuszczowych, węglowodanów, witamin, minerałów. Pewne różnice w składzie chemicznym, wpływie na organizm w kolorze czerwonym, czarnym, zielono-żółtą (zwykłej) soczewicy:

  • Produkt czerwony (jasny pomarańczowy) kolor zawiera wiele mniej białka i węglowodanów. Jednak jest w nim dużo żelaza, potrzebnego w zapobieganiu niedokrwistości. Wagowo taka soczewica trudniej zielonej.
  • Wskaźniki białka czarnej odmiany zajmują środek między dwoma poprzednimi kategoriami. Węglowodanów więcej. Masa ziaren w trudniej, niż w czerwonym. Czarna soczewica przewyższa inne odmiany w ilości błonnika, nie wchłania toksyny. To silny przeciwutleniacz. Używają jej, aby wzmocnić odporność, odporność na stres, zregenerować wątroby, normalizuje ciśnienie krwi.
  • Wszelkich odmian, poddane obróbce cieplnej, użyteczności swej nie traci. Zmienia się w najlepszą stronę kaloryczność.

Analiza składu chemicznego wyraźnie daje do zrozumienia, czym pomocne ziarna soczewicy. Tabela według gatunków:

Wyniki / Gatunek

Czerwona

Zielona

Czarna

Wartość energetyczna, kcal

358

352

324

Woda, g

7,2

8,3

7,7

Białka g

23,9

24,6

23,4

Tłuszcze, g

1,1

1,1

1,02

Nieorganiczne substancje, g:

3

2,7

Węglowodany g:

63,1

63,3

55,4

sacharoza

1,6

1,5

fruktoza

0,3

0,3

maltozy

0,3

0,3

skrobia

47,6

49,9

Błonnik, gr.

10,8

10,7

Cukier, gr.

2,03

Minerały, gr.:

wapń

48

35

żelazo

7,4

6,5

magnez

59

47

fosfor

294

281

magnez

59

potas

668

677

sód

7

6

cynk

3,6

3,3

miedź

1,3

0,8

mangan

1,7

1,4

Selen, µg

0,1

Witaminy, mg:

Z

1,7

4,5

tiamina

0,5

0,9

ryboflawina

0,1

0,21

kwas nikotynowy

1,5

2,6

kwas pantotenowy

0,4

2,1

B6

0,4

0,5

A IU(J. M.)

58

39

E (alfa-tokoferol)

49

tokoferol, gamma

4,2

Do (филлохинон), mcg

5

kwas foliowy spożywczy, mcg

204

479

Lipidy, g:

nasycone kwasy tłuszczowe

0,4

0,2

kwasy tłuszczowe, jednonienasycone

0,5

0,2

kwasy tłuszczowe wielonienasycone

1,1

0,6

Fitosterole, mg:

57

Aminokwasy, g:

tryptofan

0,2

0,2

треонин

0,9

kwas asparaginowy

2,8

2,8

kwas glutaminowy

3,9

3,8

Żółta soczewica okazuje się wyłącznie w procesie отшлифовки zielonej odmiany, dlatego w składzie dwa rodzaje blisko. Charakterystyczną cechą wszystkich rodzajów produktu leczniczego – czas gotowania do miękkości. Zielona na receptę parzona dłużej, nie rozpada się. Замачивании na 30-40 minut i wymaga czarna soczewica, potem z niej można gotować zupę lub ziemniaki, jak z innych gatunków.

Korzyści z soczewicy dla organizmu

Przydatne soczewica

Pierwsze, co najcenniejsze właściwości soczewicy, brak w niej radionuklidów, azotanów i innych substancji toksycznych. To wyjątkowo ekologiczne. Brak szkody dla zdrowia sprawia, że ten produkt jest niezastąpiony. Właściwości użytkowe:

  1. Obecność tryptofanu balansuje tło emocjonalne. Rozwija się w serotoninę, substancja podnosi nastrój, hamuje stanu depresji.
  2. Gotowane soczewica będzie pomocnikiem w walce z kamicy układu moczowego. W ostrej zapalenie błony śluzowej żołądka, wrzody żołądka przydatne do wykorzystania чечевичное puree.
  3. Przy cukrzycy soczewica jeść zamiast chleba. Lekkie węglowodany w kiełkującego ziarnach nie podnoszą cukier we krwi. Duszone, проваренные rośliny strączkowe, ziarna docenią kobiety w ciąży.
  4. Podczas przetwarzania produktu przez organizm wzrasta temperatura, uaktywnia krążenie krwi.
  5. Spożywać dania gotowe i sadzonki dobrze w celach kosmetycznych. Odświeża cerę, skóra staje się gładka.
  6. Mała kaloryczność gotowanej soczewicy jest aktywnie wykorzystywana w programach dietetycznych.

Dla mężczyzn

Nie ma jasnego określenia, co jest przydatne soczewica dla mężczyzn. Kultura mało znane w Rosji, jego jakość ma całkowita zdrowe wpływ na organizm. Ona jest w stanie wspierać układ sercowo-naczyniowy w zdrowym stanie. To ważne, biorąc pod uwagę częstsze awarie tego systemu u męskiej populacji. Dania z soczewicy w domowym menu nasycić człowieka energii, zwiększają wydolność. Niektórzy lekarze są skłonni uznać, że takie rośliny strączkowe wzmacniają siłę.

Dla kobiet

Dla zdrowego rozwoju płodu, utrzymania macierzyńskiego organizmu w diecie przyszłych mam włącza się zupę z soczewicy. Panie cenią sobie zabiegi możliwości i dietetyczne właściwości soczewicy. Dla większości trybów zasilania głównym celem jest zmniejszenie masy ciała. Kobiety łatwo osiągnąć znaczący wynik poprzez zmniejszenie kalorii w diecie, сбалансированием białek, węglowodanów, tłuszczów. Stale bierze przynajmniej w minimalnej ilości soczewica, można osiągnąć zadziwiające rezultaty. Zalecenia są takie:

  1. Soczewica w diecie spełnia wymagania większości diet.
  2. Węglowodany tej rośliny są trawione powoli. Tłuszczu w nim prawie nie ma. Białka roślinne, w połączeniu z dużą ilością błonnika.
  3. Woda paruje podczas gotowania, a mikroelementy, witaminy pozostają przy tym bez zmian.

Danie z soczewicy

Przeciwwskazania

Przekaz normy odżywki, dietetyk podpowie, jak gotować soczewicę odchudzanie. Dzięki odpowiedniej obróbki cieplnej można zrównoważyć wszystkie niezbędne elementy. Ogólne porady: z wszystkich rodzajów soczewicy w diecie lepiej użyć czerwona odmiana, to jest łatwiejsze do strawienia. Przed gotowaniem trzeba wytrzymać soczewicę w wodzie od dwóch godzin, gotować na małym ogniu, dodać składniki z kwaśnego przed końcem gotowania. Główne przeciwwskazania:

  1. wzdęcia.
  2. kamienie w pęcherzyku żółciowym.
  3. hiperkaliemii.
  4. choroby nerek.

Film o korzystne właściwości soczewicy odchudzanie