Jak prawidłowo biegać rano

jak prawidłowo biegać ranoWydawałoby się, że bieganie to najprostszy i najtańszy sposób, aby schudnąć i prowadzić na dźwięk mięśni. Nie trzeba żadnych pocisków, karnetu na fitness, skomplikowanych ćwiczeń, wyszedł z domu i biegnij! Ale faktycznie u tych, którzy już rozpoczęli lub próbował zacząć biegać regularnie, pojawia się masa pytań, a najpopularniejszy z nich: kiedy lepiej i zdrowo biegać rano czy wieczorem? Na to i na wiele innych postaramy się dostępne, aby odpowiedzieć w tym tekście.

Komu przydatny jogging?

Biegi będą przydatne dla wszystkich, którzy chcą wzmocnić swoje ciało i ducha. Regularny jogging na świeżym powietrzu, uspokaja układ nerwowy, stymuluje aktywność mózgu i, oczywiście, przyczynia się do poprawy odporności. Czasami ludzie, którzy chcą włączyć biegu w swoje życie, realizować dwa cele:

  • Schudnąć;
  • Dokręcić mięśnie.

Ale często te dwie rzeczy łączą się w wspólne dążenie do pięknego ciała.

Jednak poranne biegi wymagają poważnej siły woli, bo najlepszy czas na bieganie – jest to okres od 6:30 do 7:30 rano. Mało kto może znaleźć w sobie siły, obudzić się i wybiec z domu w taką porę, zwłaszcza biorąc pod uwagę potrzebę udać się na pracę w najbliższym czasie. Budząc się każdego dnia, pomyśl: jeśli biegać rano, co to da?

  • Piękną postawę;
  • Stonowanych ciała;
  • Nowe osiągnięcie siły woli;
  • Potężny duch;
  • Ładunek dobrego humoru na cały dzień;
  • Silny układ odpornościowy;
  • Oczyszczanie płuc i dróg oddechowych;
  • Zdrowy metabolizm;
  • Wzbogacenie w tlen.

Korzyści z biegania nawet nie ogranicza się tymi wszystkimi punktami. Niemniej jednak, są ludzie, którym stan zdrowia niepożądane biegać. Jeśli masz jedną z takich chorób, przed tym, jak zacząć biegać rano, dobrze będzie udać się do lekarza po poradę.

  • Choroby układu krążenia;
  • Zapalenie ostre lub przewlekłe);
  • Wrzód dwunastnicy;
  • Choroby endokrynologiczne;
  • Otyłość;
  • Kamienie w селезенках, nerkach;
  • Płaskostopie;
  • Dyskopatia w ostrej fazie;
  • Zaburzenia widzenia;
  • Oddechowe choroby, w tym astma oskrzelowa.

Nawet jeśli te zaburzenia w organizmie nie rozpaczaj to postać w porządku. Ponadto, aby biegać rano odchudzanie, można ćwiczyć jogę, fitness, jazdę na rowerze, rolkach, kręcić хулахуп, skakać na скакалке itp.

Jak zmusić się biegać rano

Pytanie motywacji na poranne biegi dla kogoś jest kluczem. Przygotowaliśmy dla ciebie kilka wskazówek, jak zacząć biegać i nie zwijać się z właściwej drogi, dopóki nie osiągniesz celu.

  1. Przedstaw swój cel

Co chcesz dostać od biegania? Schudnąć? Uspokoić myśli? Dokręcić mięśnie? Lub może po prostu udowodnić sobie i innym, że jesteś w stanie na to? Wyobraź lub przenieś na papier, do czego konkretnie szukać, i następnym razem, kiedy pojawi się kolejna wymówka od joggingu spójrz na ten kawałek.

  1. Przygotuj sprzęt

Przed tym, jak zacząć biegać rano od podstaw, ważne jest, aby wybrać ubrania dla tej imprezy. Główna cecha: maksymalny komfort i dopasowanie do warunków pogodowych. Dla początkujących przebieżkę lepiej połączyć z ciepłym okresem w roku. Jest to związane z tym, że po wysiłku fizycznym przyzwyczaił się do nich organizm jest trochę osłabiony, i zwiększa ryzyko zachorowania. Można tego uniknąć, jeśli ciepło się ubrać i uciec ze stadionu lub parku prosto do domu, nie zatrzymując się na długo po drodze.

  1. Należy przestrzegać prawidłowości

Zacznij od małych: 2 dni w tygodniu rób poranne biegi odchudzanie. Jeśli będziesz chciał biegać codziennie, duże ryzyko, że już na trzeci dzień ci się to znudzi. Wybierając określony harmonogram treningów, nie oddalać się od niego ani z jakich powodów. Tracąc jedną pobiegać, pojawia się pokusa, by rzucić to przedsięwzięcie do końca.

Wiele zależy od osobistych preferencji, można biegać codziennie rano, możesz sam zdecydować, na podstawie swoich wskaźników zdrowia, wytrwałości i siły woli.

  1. Stopniowo Tempo budowania

Zacznij biegać z małych dystansów, aby poczuć przyzwoitą obciążenie i zmęczenie, ale nie doprowadzali się do wyczerpania. Dla każdego człowieka pierwsza wyprawa zajmuje zupełnie różny odległość. Nawet jeśli dziś możesz uruchomić tylko 200 metrów, nie wahaj się tego i nie zmuszaj się kilometrami drodze. Dokładne wartości, ile trzeba biegać rano, nie istnieje.

A jeśli postanowiły wybrać się na jogging z przyjacielem lub przyjaciółką, które fizycznie okazały się bardziej odporne, niż ty, to nie wahaj się przejść na krok, kiedy czujesz szczególną zmęczenie. Słuchaj swojego ciała, i pamiętaj, że robisz to dla siebie, a nie dla kogoś innego.

Dokładnie tak samo ma się sprawa z prędkością. Do spalania tłuszczu i odchudzanie istnieje optymalna prędkość, o której porozmawiamy później, ale rano bieganie na odchudzanie dla początkujących zapewnia komfortowy bieg. Niektórzy mogą nawet zacząć od spacerów czy nordic walking. Najważniejsze to stale doskonalić swoją technikę, szybkość, wytrzymałość i nie rzucać treningu.

  1. Kup odtwarzacz do biegania

Jeśli lubisz muzykę, to ona na pewno ci się przyda w czasie biegania. A jeśli do tego boisz się, że znowu staniecie do joggingu z lenistwa, to wyłącz sobie ściśle słuchać muzyki w innym czasie. Sami będziecie czekać na moment, kiedy będzie można się obudzić i usłyszeć swoich ulubionych wykonawców podczas joggingu.

Jak prawidłowo biegać rano odchudzanie

Wiele osób zaczyna biegać, wkładając tę aktywność fizyczną w wolnym czasie. To nie jest do końca poprawnie. W rzeczywistości, w zależności od tego, jaką można realizować cel, trzeba biegać w różnych porach dnia i w różnym czasie trwania. Możemy rozwinąć na odchudzanie, tak, że te porady nie należą do ludzi, którzy mają już chudziutka, a jej twarz i chcą zbudować mięśnie.

  1. Wzrost 6-7 rano

Odpowiedź na jeden z najbardziej popularnych pytań, na ile lepiej biegać rano, najprawdopodobniej będzie to rozczarowujące dla «sowy» — ludzi, którzy przyzwyczaili się późno spać i późno obudzić się rano. Ale fakt pozostaje faktem. W okresie od 6:30 do 7:30 twoje ciało jest najbardziej otwarta do aktywności fizycznej.

  1. Poranne biegi i śniadanie

Czy jest przed porannym spacerkiem – nie mniej ważne pytanie. Do spalania tłuszczu garnitur i biegania na czczo, bo po nocy w organizmie najmniejszą ilość glikogenu – złożonego węglowodanu, który jest niezbędny do uzyskania energii. To pobudza organizm do poszukiwania alternatywnych źródeł energii: mięśniową lub tłuszczową masę. Biegać rano, na pusty żołądek zabronione sportowcy, bo wszystkie mięśnie, sprawdzonych takim trudem, zaczną topnieć w oczach. Jeśli interesuje cię spalanie tłuszczu, w taki sposób jest w porządku.

Najlepiej zjeść przed spacerkiem, nie jedząc mięsa. Na przykład, oto, co jeść przed porannym spacerkiem: kilka kurzych jaj, jaja «na twardo», tosty z dżemem i szklanka naturalnego soku. Po otrzymaniu energię, organizm przeprowadzi szkolenie na odpowiednim poziomie wytrzymałości i aktywności.

Niektórzy uważają, że śniadanie po porannym joggingu neguje całą wykonaną pracę. To nie jest tak. Jeśli nie zjecie po treningu cardio, można uzyskać efekt odwrotny: organizm będzie dążyć do przechowywania tłuszczu. Jednak to nie oznacza, że można pójść na wszystko, czego tylko zapragniesz, w tym mąkę, słodycze i fast-food. Najlepiej na śniadanie po cardio nadają się produkty bogate w białko: shake białka, owoce morza, kurczaka, a także kasza gryczana i brązowy ryż.

  1. Podczas joggingu

Od razu powiedzmy, że 5-minutowe biegi, nawet codzienne w ciągu kilku miesięcy, nie zwalnia cię od zbędnych kilogramów. Z tego czasu można zacząć, ale stopniowo zwiększać go do żądanego okresu, bo tłuszcz zaczyna się palić tylko przez pół godziny po rozpoczęciu treningu.

Idealnie będzie doprowadzić czasie biegu do 45-60 minut. Więcej godziny biegać również niepożądane.

  1. Intensywność

Ważny moment w kwestii, jak prawidłowo biegać rano, aby schudnąć jest pomiar tętna. Trzeba znać swoje maksymalne tętno. Obliczyć jej jest bardzo proste: należy od 220 odjąć swój wiek.

Do utraty zbędnych kilogramów trzeba biegać z taką intensywnością, aby puls 75-85% od maksimum. W pierwszym okresie, kiedy nie jesteś przyzwyczajony do prędkości, lepiej regularnie mierzyć tętno, po omacku go pod скулой lub wokół oddechowego gardła. Pomiaru wystarczy przeprowadzać w ciągu 10 sekund, a następnie otrzymany wynik pomnożyć przez 6.

Istnieją również różne urządzenia do uprawiania sportu, które automatycznie mierzą twoje tętno.

Jest jeszcze jeden sposób, aby określić, że pracował z odpowiednią prędkością: będzie trudno rozmawiać, ale łatwo krzyczeć na wydechu. Taka metoda jest używana w armii w celu dowódca zorientował się, trzeba żołnierzom przyspieszenie lub odwrotnie wytchnienia.

  1. Poranne biegi i sen

Zdarza się, że tryb biegania już wypalił, obudził się o 6 rano, iść na trening, jadłaś i teraz chce położyć się spać. Więc, czy można spać po porannym joggingu? Tłuszcz spala się nie tylko podczas biegania, ale i w ciągu 24 godzin po niej, przy czym pierwsze dwie godziny proces ten jest szczególnie intensywny. Dlatego wskazane jest spędzić te kilka godzin na nogach, aby jeszcze bardziej zwiększyć efektywność biegu.

Ale to nie sztywne reguły, jeśli sił nie pozostało, a u ciebie jedyny wolny dzień w tygodniu, proszę się nie niepokoić, wynik treningu i tak będzie ustalona swoim ciałem.

Zostawiajcie komentarze, jeśli po przeczytaniu masz jakieś pytania lub uwagi na temat artykułu.

Bądźcie zdrowi!