Walking na odchudzanie

Bezużyteczne? Несолидно? Jest nieskuteczne? W żaden sposób nie przyczynia się do utraty wagi? Można wymyślić tysiące argumentów nie angażować się w działania, ale w rzeczywistości wszystkie one są отговорками. W rzeczywistości ten rodzaj aktywności fizycznej pomaga wyciągnąć sylwetkę, zrzucić zbędne kilogramy, przez lata nie tracą kształtu. Najważniejsze – robić walking z umysłem.

Czym jest przydatna chodzenie do figury

Para spaceruje boso

Powodów jest kilka razy w tygodniu zrezygnować z podróży w transporcie publicznym lub prywatnym auto na rzecz aktywnego i efektywnego – promenady wiele, i to bardzo ważkie. Walking na odchudzanie:

  • nasyca organizm w odpowiednią ilość tlenu, tak potrzebne do spalania tłuszczu;
  • normalizuje przemianę materii, często niszczy nie tylko z nadwagą, ale i u bardzo szczupłych osób;
  • pomaga pozbyć się zbędnych kilogramów bez nadmiernego wysiłku, które trzeba podejmować w sali fitness. Wychodząc z tego po spacerze nie odczuwa się zmęczenie, jak po intensywnym treningu, organizm wymaga więcej energii, a to oznacza, że można spożywać mniejsze posiłki i bezpłatne mniej kalorii;
  • wzmacnia mięśnie, zwiększa ich elastyczność;
  • przyspiesza krążenie i przepływ krwi, dzięki czemu znikają obrzęki, narządów wewnętrznych i tkanek pojawia się nadmiar płynu.

Główne rodzaje spacerem do redukcji masy ciała

Lekki, beztroski promenada – zupełnie nie ten rodzaj spaceru, który pomoże ci rozpocząć proces odchudzania. Skończyć kilometry na zewnątrz lub na bieżni, w godzinach porannych lub wieczornych będzie miał jeden miesiąc i zupełnie w innym trybie. Dostroić się do energiczne tempo, mocny sportowy ładunek. Tylko w tym przypadku, chodzenie przyniesie pozytywny efekt.

Nordic walking z kijami

Nordic walking

Ten widok, jedyny ze wszystkich, przewiduje dodatkową sprzęt – specjalne kijki. Na nich opierają się podczas zajęć. Taki rodzaj spacerem odchudzanie nazywają nordic, nordic, fińskiej. Sport ten przypomina chodzenie na nartach, ale bez nart. Specjaliści twierdzą, że podczas uprawiania nordic walking zaangażowanych jest około 90% mięśni całego ciała, w tym i te, które podczas zwykłych spacerów znajdują się w stanie spoczynku. Dlatego nordic walking o wiele lepiej od innych gatunków nadaje się do odchudzania brzucha i wzmocnienia rąk.

Szlaki turystyczne

Główna zasada przy tej formie spaceru – w każdej chwili zajęcia jedna noga z dwóch musi stać stabilnie na ziemi. Przy tej prędkości jest równa lub nieco poniżej tej, która rozwija się podczas joggingu, – około 6 km na godzinę. Szlaki turystyczne – bardzo energiczny rodzaj treningu. Dla początkujących z bardzo dużą nadwagą zajmować się nim nie jest zalecane. Aby nie uszkodzić stawy kolanowe, im lepiej zdecydować się na zwykłą spokojną walking na odchudzanie, a jak tylko strzałka na wadze поползет w dół, będzie można przyspieszyć tempo treningów.

Para w górach

Szybki marsz na bieżni

Specjaliści twierdzą, że tłuszcz spala się tylko, jeśli organizm otrzymuje odpowiednią ilość tlenu. Dlatego najlepszym miejscem, gdzie możliwe jest chodzenie na odchudzanie – park, skwer. Ale jeśli nie ma możliwości wyjść na ulicę nie zajmuj się na bieżni. Na niej najlepiej ćwiczyć interwałowy walking: pierwsze 10 minut idźcie w spokojnym trybie następujące 10-15 poświęćcie aktywnych zajęć, potem jeszcze 5-10 minut, uspokajające шагания. To ogólne zalecenia. Jeśli robisz na siłowni, to najlepiej poprosić instruktora dobrać indywidualny plan zajęć.

Po schodach na górę

Najlepsza walking na odchudzanie nóg w górę. W ten sposób można w krótkim czasie podciągnąć pośladki, wzmocnić kości udowej. Ciężarki w kształcie hantli pomogą napompować ręce tych, dla których jest to ważne. Jeśli żadnych stromych wzniesień w okolicy, gdzie mieszkasz, nie ma, ale twój apartament położony na jednym z najwyższych pięter, zrezygnuj z windy! Codzienne chodzenie po schodach jest w stanie zastąpić treningu w hali sportowej lub sali gimnastycznej.

Jak prawidłowo chodzić, aby schudnąć

Dziewczyna wspina się po schodach

Wymierne efekty przyniosą tylko ćwiczenia, wykonywane zgodnie z obowiązującymi przepisami. Aby chodzenie dostarczała przyjemności i daje uczucie lekkości po każdej lekcji, ważne jest przestrzeganie kilku prostych zasad:

  • chodzić tylko w wygodnej odzieży sportowej i obuwia;
  • staraj się odprowadzać zajęć nie mniej niż pół godziny co najmniej trzy razy w tygodniu;
  • wybierz optymalny dla ciebie tempie i nie martw się, jeśli na początku nie będzie w porównaniu powolne: z poprawą kondycji fizycznej treningi stają się coraz bardziej intensywne;
  • krok podczas spaceru trzeba z pięty na palce, a nie odwrotnie;
  • ręce należy trzymać zgięte w łokciach i lekko docisnąć do korpusu;
  • chodzenie piękna w tym, co trudzić się można nie tylko w wyznaczonym do tego czasie. Zakupy, spacer z psem – użyj do uprawiania każdej okazji.

Wideo: technika jazdy na odchudzanie

Dziesięć głównych tajemnic spacerem do maksymalnie skuteczne odchudzanie ujawnia ekspert w poniższym wideo. Oglądając go, dowiesz się, na co zwrócić uwagę dla początkujących, jak prawidłowo oddychać podczas ćwiczeń, jakie buty wybrać, jak często i długo trenować, aby zbędne złogi tłuszczu, dosłownie rozpływały się w oczach, bez najmniejszej szkody dla zdrowia.

Opinie i wyniki

Joanna, 29 lat:Czasu na siłownie, nie, tak i pieniędzy na takie treningi są dla mnie dużo. Postanowiłam zamiast specjalnych zajęć zrezygnować z windy i chodzić do pracy pieszo. Szczególnych wyników nie spodziewałam się, ale kiedy pod koniec pierwszego miesiąca wagi eksperymentu wykazały minus 4 kg, była zaskoczona. Z pewnością będę kontynuować zajęcia!

Olga, 36 lat:Nordic walking zdecydował się na kilka z przyjaciółką. Najpierw zajęcia przychodziły trudne, ale wkrótce zaczęłam czerpać przyjemność z samego procesu. Plus zrezygnowała z mąki, słodkich, tłustych, wieczorne przekąski. Za pół roku jak sami odeszli 7 kilogramów, od których nie liczyła się pozbyć. Czuję lat 15 młodziej!

Aleksander, lat 41:Wiele lat zajmował się biegiem, ale po kontuzji kolana z кроссами musiał skończyć. Przeszedł na chód. Bałem się, że stracę fizyczną, przełączając się na bardziej umiarkowany charakter zajęć. I, jak się okazało, niepotrzebnie. Chodzenie naprawdę pomaga utrzymać się w dobrej formie, a przy tym absolutnie nie травматична. Robię codziennie – kolano jest w normie!

Zdjęcia похудевших przed i po lekcji

Wynik spacerem odchudzanie

Dziewczyna przed i po kuracji odchudzającej