System tabata odchudzanie

Popularny system szybkiej utraty wagi «Protokół Tabata» zaprojektował japoński lekarz Изуми Tabata. Ten kompleks treningu pokazuje jak skuteczne wyniki w odchudzaniu. Fani systemu podkreślają, że po zajęciach nadmiar tłuszczu na bokach idzie szybko, wytrzymałość rośnie, a tkanka mięśniowa staje się mocniejsza.

Co to jest Tabata

Co to jest Tabata

Wymyślona w latach dziewięćdziesiątych jednym japońskim dr metoda Tabata odchudzanie składa się z pewnego kompleksu, na przemian ćwiczeń fizycznych. Zasada jest prosta: trzeba zrobić maksymalną liczbę intensywnych ruchów przez krótki okres czasu. Łącząc ze zdrowym odżywianiem i właściwy sposób życia, można osiągnąć pożądane rezultaty w tak krótkim czasie. Kompleks zajęć obejmuje szeroki zakres ćwiczeń: podnoszenie ciężarów (podnoszenie ciężarów), aerobik (bieganie, przysiady, wiosłowania) i inne.

Zalety i cechy metody do redukcji masy ciała

Jedne z najważniejszych zalet programu jest stabilizacja mięśni i zagłady kalorii. Inne systemy odchudzanie, na przykład diety, często prowadzą do zamierzonego i nie zawsze są skuteczne. Napięte szybkie treningi przyczyniają się do zrównoważonego wzrostu tkanki mięśniowej w stosunku do tkanki tłuszczowej. Do innych zalet i cech techniki Protokołu Tabata to:

  1. W specjalnych symulatorach i trenerów nie jest konieczne.
  2. Pierwsze efekty pojawiają się po upływie czterech tygodni ćwiczeń.
  3. W wielogodzinnych zajęciach nie ma potrzeby – pięciu podejść do 3-4 minuty na dobę wystarczy.
  4. System jest dostępny dla ludzi w każdym wieku i przygotowania.

Skuteczny kompleks Tabata: ćwiczenia odchudzające

Skuteczny kompleks Tabata: ćwiczenia odchudzające

Wszystkie zajęcia w systemie Tabata odchudzanie jak u nowicjuszy i wyszkolonych sportowców, muszą zaczynać się od rozgrzewki. Początkowe ćwiczenia:

  1. Ataki. Wykonywać dane ćwiczenia, należy z prawej nogi, zginając ją w kolanie, a lewą – zostawić wyprostowanego. Zrób kilka sprężystych ruchów, zmieniając kąt zgięcia prawej kończyny. Powtórz ćwiczenia dla lewej nogi.
  2. Przysiady. Poprawnie ten rodzaj zajęć jest: pięty od podłogi nie wolno latać, kolana powinny znajdować się w pozycji równoległej, a plecy trzymaj się maksymalnie dokładnie. Ręce podczas przysiady powinny być rozciągnięte do przodu, a podczas podnoszenia w górę.
  3. Skłony tułowia. Wykonuj standardowe ćwiczenia dwoma podejściami do 10-15 razy.

Po rozgrzewce należy robić problemu – mały pięć minut przerwy dla regeneracji sił. Następujące ćwiczenia odchudzające są przeznaczone dla początkujących, jak i sportowców klasy średniej. Główną cechą programu: za cztery minuty trzeba zrobić osiem ćwiczeń, a przy tym odprowadzając na każdy po 20 z dużym obciążeniem i 10 sekund na odpoczynek. Czas – ważny element treningu, dlatego należy użyć licznik lub stoper. Zestaw ćwiczeń:

  1. Umieść stopy na szerokości miednicy, i z стоячего pozycji w możliwie szybkim tempie wykonywać przysiady. Skrajna dolna pozycja – biodra znajdują się równolegle do podłogi.
  2. Rób pompki tyle razy, ile można w przedziale dwudziestu sekund. Jeśli ćwiczenie okaże się trudne, można przyjąć nacisk na kolana.
  3. Zapoznać pozycji leżącej, a ręce załóż za głowę. Nogi powinny być zgięte w kolanach. Wykonaj skręcanie, odrywając łopatki od podłogi.
  4. Zrób wypady, na przemian nogi, zginając je pod kątem 90 stopni.
  5. Do następnego ćwiczenia w systemie Tabata odchudzanie wymaga krzesło. Ustaw się tak, aby dłonie znalazły się na siedzeniu od strony pleców. Należy odwrotne pompki od krzesła, opuszczając pośladki na podłodze.
  6. Zapoznać pozycji poziomej, odpocząć stopami w podłogę, zginanie kolana pod kątem dziewięćdziesięciu stopni. Następnie unieś biodra w górę, nadając główne napięcie na mięśnie pośladków.
  7. Połóż się na podłodze na brzuchu i jednocześnie wolno latać od podłogi nogi i korpus.
  8. Wykonaj działalność «listwa» – połóż się na podłodze, opierając się na przedramionach, trzymaj się dokładnie w poprzek. Podczas ćwiczeń staraj się maksymalnie wciągać brzuch. Jeden podejście wynosi 20 sekund.

Bardziej złożone ćwiczenia dla przygotowanych

Bardziej złożone ćwiczenia systemu tabata dla przygotowanych

Dla zaawansowanych sportowców istnieje system Tabata odchudzanie, składający się z cięższych zadań. Istotą takiego treningu jest komplikacja już istniejących ćwiczeń: zwiększenie liczby działań, dodatkowego obciążenia (np. podczas przysiadów użyj hantle, rozkładanie rąk). Po tym wszystkim, przerwy między zajęciami i wypoczynkiem należy pozostawić w dotychczasowym kształcie.

Przeciwwskazania do ćwiczeń

Trenować w systemie Tabata nie należy ludziom cierpiącym na choroby sercowo-naczyniowe. Obecność miażdżycy i nadciśnienia tętniczego – jeszcze jedne powody, dla których trening interwałowy zajęcia są przeciwwskazane. Przed rozpoczęciem wykonywania treningu Tabata dla utraty wagi, należy koniecznie odwiedzić wykwalifikowanego lekarza. On przeprowadzi badanie, opowie, jakie obciążenia są odpowiednie dla danego organizmu.

Edukacyjne filmy instruktażowe: trening dla początkujących

W przedstawionych poniżej wideo online dowiesz się wszystkie tajemnice popularnej japońskiej techniki o nazwie «system Tabata odchudzanie». W rolkach opisane są wszystkie podstawowe ćwiczenia dla kobiet i mężczyzn, ujawnione wszystkie niuanse treningu, pokazuje poprawność wykonywania ćwiczeń. Za pomocą tej skutecznej japońskiej systemu można osiągnąć pierwsze rezultaty już po miesiącu. Dowiedz się, jak najlepsze ćwiczenia na odchudzanie przyczyniają się do szybkiej utraty wagi.

Jak schudnąć w 4 minuty dziennie

Gimnastyka Tabata dla kobiet

Tabata Protokół: ćwiczenia na odchudzanie mężczyzn

Jak podkręcić prasy

Ładowanie do stóp

Trening interwałowy dla całego ciała

Tabata timer z muzyką

Opinie похудевших

Irina, 33 lata:Aby stracić zbędne kilogramy, wypróbowałam wiele różnych diet, ale kilogramy pozostały na miejscu. Próbowała stłumić chęć jedzenia za pomocą różnych leków, ale nic nie działało. Raz zobaczyłam na stronie zdjęcia похудевших w systemie Tabata i zdecydowała się na eksperyment. Nie прогадала: po kilku miesiącach intensywnych ćwiczeń udało się zrzucić ponad osiem kilogramów.

Elena, 28 lat:O systemie Tabata dowiedziałam się od trenera na siłowni, i jej bardzo zainteresowała. Trening, choć trudne, czasami męczące, ale bardzo skuteczne: wyniki zobaczyłam za miesiąc zajęć. Kilogramy znikają szybko, a mięśnie są wzmocnione. Trening interwałowy pomógł mi kupić smukłą sylwetkę, o której od dawna marzyła. Radzę wszystkim!

Olga, 25 lat:Nie każdy ma możliwość długo trenować. System odchudzanie Tabata jak raz nadaje się dla osób, które cenią swój czas. Ćwiczyć można w domu, nie odrywając się od codziennych spraw lub pracy, a ciało «zatrzymał się» na oczach. Nadwagi nie mam, apetyt słaby, ale mieć подтянутую kształt chcę. W tym pomaga Protokół Tabata.