Samodzielnego masażu

Массируемую część ciała i rękę trzeba smarować kremem.

Najprostszy rodzaj masażu — rozcieranie mięśni szczotką. Za pomocą masażu można rozgrzać mięśnie i znacznie poprawić krążenie krwi.

Weź suchej szczoteczki o średniej twardości. Umiarkowanym naciskiem rozetrzyj najpierw mięśnie rąk, a następnie nogi. Ruch wykonuj w kierunku serca. Brzuch i talię natrzeć okrężnymi ruchami. Po masażu poczujesz przyjemne ciepło.

Masaż ud. Swobodną mięśnia uda wycisnąć być może większą powierzchnią palców. Nie zapomnij o wewnętrznej stronie ud.

Masaż talii. Pięściami, umiarkowanie naciskając na strony, wykonuj okrężne ruchy od prawej do lewej i od lewej do prawej. Szczególnie przydatne masować talię po długim siedzenia.

Masaż szyi. Najpierw lekko поколачивайте na szyi krawędzi dłoni, aby zwiększyć przepływ krwi. Podczas drukowania lub podczas szycia w wyniku przemęczenia mięśni szyi możliwe są bóle głowy.

Masaż rąk. Połóż przedramiona na krzyż. Dłonie похлопывайте na ramiona, okresowo ściskając mięśnie palców. Zwiotczałe mięśnie wyglądają bardzo nieatrakcyjnie; ciasnym mięśnie powodują ból.

Połóż ręce na szyję tak, aby kciuk był z przodu, a reszta z tyłu, i wycisnąć je. Ten rodzaj masażu przyczynia się do poprawy krążenia i resorpcji tkanki tłuszczowej.

W pozycji siedzącej na dywanie, rozetrzyj икроножную mięsień w kierunku od dołu do góry.

Masaż stóp. Połóż się na plecach, unieś w górę łydki, rozluźnij икроножную mięsień i poklep ją po lewej i po prawej stronie.

Masaż brzucha należy wykonywać w pozycji leżącej na plecach, dobrze расслабив mięśnie brzucha. Najpierw poklep po mięśni brzucha dłonią. Następnie połóż się na brzuchu pięść i klikając na niego dłonią drugiej ręki, wykonuj okrężne ruchy.

Proponowane ćwiczenia będą miały masujące działanie na swoją talię.

«Jazda na rowerze». Leżąc na plecach, poruszać nogami, jak podczas jazdy na rowerze, rolling się z jednego boku na drugi. Należy opierać się o podłogę rękami.

Leżąc na plecach, unieś napięte nogi pionowo w górę i opuść je na podłogę to z lewej, to z prawej. Opuść nogi na podłogę powoli i ostrożnie. Przy podnoszeniu nóg rób wdech przy opuszczaniu — wydech.

Z pozycji leżąc na plecach, zegnij nogi w kolanach i opuszczaj je na przemian w lewo i w prawo. Stopy powinny pozostać nieruchome. Im szybciej ruchu nogami, tym są one bardziej efektywne.

Z pozycji siedzącej na dywanie odwróć się w lewo, ręce oprzyj o podłogę, opuść tułów, jak to możliwe i zrób max prawą nogą.

Leżąc na prawym boku, oprzyj o podłogę prawą dłonią. Unieś lewą rękę

do góry. Lewą nogą zrób max w górę i powoli opuść nogę w dół.

W pozycji leżącej na brzuchu maksymalnie rozsuń nogi na boki, ręce unieś w górę. Podnieś prawą rękę i перекатитесь na plecy, dotknij jej podłogi — wdech. Stopy powinny pozostać na miejscu. Wróć do pozycji wyjściowej. Zrób to samo w lewą stronę.

Połóż się na brzuchu i oprzyj się rękami o podłogę na wysokości ramion. Z tego przepisu siłą rąk unieś tułów do góry, kolana i podciągnij do tułowia i usiądź na lewe udo. Zrób wydech. Zajmij pozycji wyjściowej.

Z pozycji siedzącej na dywanie, stopy na boki, skręć tułów w lewo, ręce oprzyj o podłogę, zapoznaj się nacisk na brzuchu. Siłą rąk unieś tułów i wróć do pozycji wyjściowej. Powtórz to samo na drugą stronę.