Przydatne chleb: co można i trzeba jeść

Popyt diety Atkinsa i różnych innych низкоуглеводных diet, wzmocnić wiarę ludzi w to, że węglowodany źle wpływają na kształt tych, którzy chcą schudnąć, ale wiele dietetycy twierdzą inaczej. Zapewniając nas, że konieczne jest 2 razy więcej węglowodanów, ale takie jak owoce i warzywa. Jednak człowiek nie może bez nich żyć, tak jak oni są mu niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, w przeciwnym razie wszystko może okazać się dla Ciebie dużymi problemami związanymi ze zdrowiem. Rzecz w tym, że cały sekret tkwi w odpowiednim doborze tych najbardziej węglowodanów.

Przydatne chleb: co można i trzeba jeść

Obecne dieta niskowęglowodanowa nie zawsze podzielają i wskazują nam potrzebne węglowodany. Główną cechą w tym przypadku staje się indeks glikemiczny( GI). Węglowodany, które utrzymać niski poziom KI ciężko postrzegane przez nasz organizm, dlatego wymagają wiele energii i czasu, zanim od nich będzie jakiś pożytek. W wyniku węglowodany, które z takim KI zapewniają nas mniejszą ilością kalorii. Co do węglowodanów, z wysoką zawartością indeksie glikemicznym, to zwiększają one ryzyko rozwoju cukrzycy i chorób sercowo — naczyniowych, co więcej, praktycznie nie mają w sobie składników odżywczych.

Chleb z ziarna пророщенного

W kiełkującego ziarna znajdować się duża ilość witamin i składników odżywczych, poza tym, dzięki swoim smaku, pozwala zrobić chleb, w którym nie używać cukru. Co sprawia, że taki chleb низкокалорийным. Również dzięki temu, że chleb robią tylko z pełnych ziaren z małym KI. W chlebie jest mały gluten, więc należy zachować ostrożność przy jego zakupie, aby nie było problemów ze zdrowiem, jeśli Twój organizm ma wrażliwością nią. Smak, wartości odżywcze i jednocześnie niską kaloryczność sprawiają, że produkt ten jest idealnym rozwiązaniem dla tych, którzy chcą schudnąć lub siedzi na diecie.

Chleb żytni

Przydatne chleb: co można i trzeba jeść

100 % żytni chleb składa się z żyta, nie ma w nim pszenicy, co czyni go dostępnym dla osób, u których wrażliwość na gluten. Jeszcze w nim 4 razy więcej błonnika niż w białym chlebie i o 20% mniej kalorii. Ponadto, dzięki włókien, otrzymanych z żyta, on staje się produktem z niską zawartością KI. A jeszcze fakt, że żytni chleb niskokaloryczne, co czyni go doskonałym substytutem podczas silnej łamiącym się z węglowodanów. Taki chleb można łatwo przygotować w domu i cieszyć się zdrową i zdrowej żywności na co dzień.

Chleb lniany

Nasiona lnu zawierają w sobie dużą ilość Se,K,Mn. Substancje te są potrzebne do zdrowego żywienia człowieka. Ponadto w nasionach lnu chlebie dużą ilość błonnika i kwasów tłuszczowych. Kosztem swojego składu produkt ten zawiera w sobie wysoki poziom low KI, a wysoki poziom tłuszczu tłuszczowe przyczyniają się do szybkiej utraty wagi. Chleb lniany zmusza organizm do spalania kalorii, aby uzyskać potrzebną mu energię, zamiast gromadzić je w postaci zbędnego tłuszczu.

Owsa, chleb

Przydatne chleb: co można i trzeba jeść

Owsa, chleb — to kolejny produkt z niską zawartością KI, ale z wysoką zawartością kwasów tłuszczowych i ze zdolnością do redukcji cholesterolu. Przy jego użyciu uczucie sytości będzie zapisać maksymalnie długo, co odróżnia go od innych chleba, to również pozwala kontrolować swój apetyt.

Taki chleb można łatwo przygotować w domu. Oferujemy państwu pyszny i szybki przepis. Do tego mieszamy w dużej misce drożdże i ciepłą wodę. Po czym dodajemy tam 2 łyżki. l cukru , 1 łyżka mleka, 1 łyżka soli i wszystko dokładnie wymieszać. Następnie всыпаем filiżanki płatków owsianych szybkiego gotowania i również wszystko dobrze mieszamy.

Dalej będziemy powoli dodajemy mąkę, najlepiej żytniej, dla większej elastyczności testu. Zagniatamy masę, aż stanie się jędrne i gładkie testem. Wtedy trzeba go umieścić w natłuszczonej misce, przykryć ściereczką i zostawić w ciepłym miejscu, gdzie nie ma przeciągów, na 1 godzinę.

Po pewnym czasie znów zaczynamy wyrabiać ciasto jeszcze 5 minut, tworząc z niego bochenek, który następnie stawiamy na 45 minut w uprzednio natłuszczonej formy do pieczenia. Po upływie 45 minut, my smarujemy powierzchnię chleba białkiem jaja kurzego i przy 190 stopniach przez 40 minut dajemy jeszcze запекаться.

Chleb z jęczmienia

Chleb z jęczmienia obniża poziom cukru we krwi, pomaga kontrolować wydzielanie insuliny. Jeden mały kawałek tego chleba uzupełni odpowiedni dzienny zapas błonnika aż o 25 %. W sprzedaży czysto jęczmiennego chleba nie ma, ale można go zwróć uwagę na to пекарским produktem, gdzie on wchodzi w skład jako składnik. Ponadto, taki chleb można przygotować w domu.