Jak przyspieszyć metabolizm

Zwiększenie metabolizmu w organizmieMetabolizm lub metabolizm jest odpowiedzialny za młodość, piękno i zdrowie naszego organizmu. Bardzo ważne jest, aby wiedzieć, co dokładnie intensywności metabolizmu w organizmie, tak jak wiele od niego zależy twoje odchudzanie, czy raczej szybkość utraty wagi. Zdarza się, że człowiek siedzi na diecie i na siłowni aż do «siódmego potu» zajmuje się, a wynik zero — to wszystko powolny metabolizm. Jeśli spotkaliście się z takim problemem, to ten artykuł jest o tym, jak przyspieszyć metabolizm jest dla ciebie.

Płeć, wzrost, sylwetka, wiek i genetyka są to podstawowe czynniki, od których zależy tempo metabolizmu w organizmie. Oczywiście, że nie wszystko możemy zmienić, by przyspieszyć metabolizm, ale nadal istnieją czynniki, повлияв na które możemy przyspieszyć przemianę materii.

  • «Jesteśmy tym, co jemy» — wspaniałe słowa Гипократа dość dokładnie odzwierciedlają problem, ponieważ jakość i przestrzeganie trybu zasilania bardzo mocno wpływa na przemianę materii. Bardzo często zapominamy o śniadaniu. A śniadanie po prostu jest potrzebny naszemu organizmowi co by się obudzić i ustawić temp na cały dzień. Rada lekarzy-dietetyk jeść 5 razy dziennie, ale małe porcje. W każdym kolejnym posiłku powinny być preferowane białka żywności. Ryby, sery lub orzechy znacznie lepiej kawy z ciastkiem. Ale jeśli już bardzo chcesz coś słodkiego, spróbuj poczekać do 4 godzin w ciągu dnia, bo to jest dokładnie to czas, kiedy rozpoczyna swoją aktywną pracę hormonu insuliny, która obniża poziom cukru we krwi. Nie zapomnij o wodzie, to musi być w wystarczającej ilości. Również w celu poprawy metabolizmu nadają się woda z cytryną, zielona herbata, napary z ziół, owoców.
  • Sport. Przy siedzący tryb życia, masa mięśni, zmniejszając zamiana tkanki tłuszczowej, która praktycznie nie traci kalorii, dlatego bardzo ważne są zajęcia sportowe dla wzrostu masy mięśniowej i przepływu otrzymanych kalorii. Pożądane uprawianie sportu, przynajmniej dwa razy w tygodniu po pół godziny i 10 minutowe codzienne ćwiczenia na różne grupy mięśni. Lepiej uprawiania sportu przeznaczyć czas w drugiej połowie dnia, tak jak procesy metaboliczne w godzinach popołudniowych są przyśpieszane. Nie zapomnij o korzyściach sportowej jazdy i o tym, co w codziennym życiu jest miejsce dla aktywności — zamiast windy, spacer pieszo, jeśli masz siedzący tryb pracy, to można umówić się w ciągu dnia małe sportowe пятиминутки-rozgrzewki, a nawet telewizor można oglądać z korzyścią dla organizmu — nie siedź na kanapie, a obróć obręcz podczas ulubionego serialu.
  • Sen. Zdrowy sen jest jednym ze sposobów, aby przyspieszyć metabolizm. Podczas snu wytwarza hormon, który jest odpowiedzialny za odchudzanie, a także uruchamiają się procesy metaboliczne organizmu. Każdy człowiek ma swój zegar biologiczny i swój norma snu, ale jednak człowiek powinien spać co najmniej 7 godzin — optymalny czas na odpoczynek organizmu.

Również w celu poprawy procesów metabolicznych w organizmie pomogą antycellulitowy do masażu, bicze wodne, łaźnia.

Poprawiając w ten sposób procesy metaboliczne organizmu, można bardzo szybko stać się szczupła, nie szkodząc swojemu organizmowi różnych diet.