Pilates wyszczuplający

W dzisiejszych czasach nie tylko chcą schudnąć, ale do osiągnięcia idealnej figury, napięcie mięśni całego ciała, aby być zdrowym. Pomoże z tym pilates. Ćwiczenia tego programu оздоравливают cały organizm. Dowiedz się, co jest cechą ćwiczeń, dlaczego wybierają ją kobiety zamiast fitness, gimnastyki, aerobiku.

Co to jest pilates

Dziewczyna uprawia pilates

Pilates to forma zajęć grupowych. Na nich wykonać zestaw ćwiczeń, mających na utrzymanie napięcia mięśni całego ciała, ich przetwarzanie, ale bez zwiększania ich masy i objętości. System tych ćwiczeń opracował jeszcze w xx wieku Joseph Pilates. Jego celem było własny rozwój fizyczny, uzdrowienie. Po tym, jak otrzymał własny wynik pozytywny, postanowił podzielić się sekretem z szerokimi masami. O tej formie ćwiczeń Europa dowiedziała się dopiero pod koniec xx wieku, a kraje byłego związku radzieckiego i na początku dwudziestego pierwszego.

Podstawowe zasady i reguły uprawiania

Co jest cechą pilates odchudzanie? Głównym i najbardziej skomplikowane zasadą programu jest oddech. Trudne do osiągnięcia prawidłowego stosowania oddechów i wydechów na aktywności fizycznej. Właściwe jest połączenie początku wydechu z rozpoczęciem ruchu ciała. Zaledwie podstawę programu założono 5 zasad, według których wykonywane są ćwiczenia fizyczne, które pomagają schudnąć:

  1. Praca nad oddechem. Wszystkie ruchy wykonywane ciałem, muszą być ujednolicone wdycha i выдохами.
  2. Płynne ruchy. Wszystkie ćwiczenia wykonywane są bez łzy i gwałtownych ruchów.
  3. Концентрированность. W trakcie wykonywania ruchów musisz przemyśleć każdy ruch i rozumieć, nad którą częścią ciała, którą obecnie pracujesz.
  4. Stopniowością. Jak w każdym sporcie lub programów aktywności fizycznej należy zwiększać stopniowo, aby nie uszkodzić ciało.
  5. Częstotliwość. Tylko z regularnym harmonogramem ćwiczeń można osiągnąć wymierne rezultaty.

Skuteczny zestaw ćwiczeń do utraty wagi

Zajęcia pilates wyszczuplający

Zacząć trzeba od rozgrzewki całego ciała, aby uniknąć nieprzyjemnych doznań i urazów. Trening, zaczynając od głowy i szyi, delikatnie wykonać na całym ciele:

  • powolne obroty, okrężne ruchy szyją;
  • potem rozgrzewka ramion i pleców za pomocą ćwiczeń «Fala» – stopniowe rozluźnienie ramion z opuszczeniem rąk w dół, płynne zaokrąglenia pleców od bioder i odwrotnie волновое ruch do ugięcia się obroty w przeciwnym kierunku;
  • rozciąganie rąk – blokada poziomo wyciągniętej prawej ręki do lewej i odwrotnie, blokada powinna towarzyszyć uczucie rozciągania mięśni rąk;
  • rozciąganie nóg w pozycji stojącej ustawić prawą nogę na krok do przodu i powoli pochylić się do kąta 90 z równym plecami, powtórzyć lewą nogą.

W ciągu procesu rozgrzewki trzeba monitorować oddech: to musi być sprawne. Wydech zaczyna się wraz z ruchem. Dalej – podstawowe ćwiczenia. Najważniejsze jest to, co chcą osiągnąć kobiety – to piękny press, ciasne biodra, nogi, elastyczność. Rozważmy skuteczne ćwiczenia odchudzające:

  1. Dla prasy. Popularne ćwiczenie, bardzo skuteczne. Jego nowi wykonują za 30 sekund na dwa podejścia. Położenie ciała w postaci listwy, nacisk na palcach, proste nogi, plecy, ręce do łokcia oporu. Linia ciała powinna być równa, bez ugięcia w górę, idź w dół. W procesie trzeba śledzić równomiernością oddychania.
  2. Dla nóg i bioder. Ćwiczenia z podniesionymi do góry nogami, poziomie kolana, stopy poziome ciała. Na wdechu wciągnąć brzuch, na wydechu – rozpocząć obrót stopami. Najpierw w bok, a następnie na górę i na siebie. Wdrożenie nóg pochodzi od biodra. Powoli opuść nogi proste. Powtórzyć co najmniej pięć razy.
  3. Pilates na brzuch i boki. Ćwiczenie, w którym leżąc na plecach trzeba podnieść ciało i proste nogi do góry, trzymając równowagę. Nogi podnoszą na 45, a wyciągniętymi poziomo podłodze robią się krótkie mahi kilka razy na wdechu i na wydechu. Stopy zanurza się płynnie i powtarzają ćwiczenie co najmniej siedem razy.

Dziewczyna wykonuje ćwiczenia pilates

Dieta przed i po treningu

Coś zjeść w ciągu 40 minut od kompleksu. W tym okresie organizm potrzebuje w odzyskaniu sił, które wydał. Jeśli nie jeść przywraca dawkę glikogenu, podczas kolejnych obciążeń organizmu będzie zużywać mniej energii. Warto wypić kakao z mlekiem lub zrobić z tym białka produktem koktajl. Żywność z programu Energy Diet specjalnie zaprojektowane dla zdrowego odżywiania w okresie do i po treningu. Z ich pomocą z uwzględnieniem ćwiczeń można zaplanować menu na każdy dzień i ilość spożywanych kalorii.

Co jest lepsze na odchudzanie joga lub pilates

Te dwa rodzaje praktyk na pierwszy rzut oka są do siebie bardzo podobne:

  • płynne ruchy, mała intensywność;
  • koncentracja na oddechu, powolne tempo;
  • nacisk na technikę, a nie na ilości wykonań.

Zajęcia grupowe na sali

Joga i pilates sprawiają, że ciało jest sprawne, poprawiają postawę, wzmacnia kręgosłup, poprawiają koordynację ruchów. Różnica to brak w пилатесе filozofii, na której zbudowany jest joga. Pilates wyszczuplający wykorzystuje niektóre asany z indyjskich tradycji, również mogą być wykorzystane piłki, taśmy, hantle. Co jest bardziej przydatne przy odchudzaniu? Wszystko zależy od indywidualnych cech organizmu. Jednak pilates ma więcej ćwiczeń na wzmocnienie mięśni, spalenie większej ilości kalorii, co w konsekwencji przyczynia się do szybszej utraty wagi.

Czy są jakieś przeciwwskazania do uprawiania

Najpierw pilates został stworzony jako ćwiczenia do rehabilitacji. Dlatego, w przypadku obrażeń ciała lub uszkodzenia, co jest często przepisywany pilates dla odzyskiwania. Przydatne pilates w celu zapobiegania rozwoju takich chorób, jak osteoporoza, artroza. Gdy wszystkie zeznania trzeba najpierw przejść badania i zrozumieć, nad czym pracować, co leczyć lub poprawiać. Jeśli celem jest odchudzanie, to wizyta u lekarza jest nadal ważne, aby w trakcie nie zaszkodzić swojemu organizmowi. Wśród przeciwwskazań:

  • skolioza, uszkodzenia kręgosłupa, stawów;
  • płaskostopie iii stopnia;
  • choroby psychiczne;
  • несросшиеся złamania;
  • guzy;
  • wirusowe, przeziębienia.

Uraz ręki

Szkolenia instruktażowe dla początkujących

Rozpoczęcie treningu najlepiej z rada naukowa: mądry człowiek wyjaśni ci wszystkie niuanse wykonania. Warto kupić karnet przynajmniej na miesiąc. Ćwiczenia można podzielić na trudności na kilka poziomów, które trzeba przejść stopniowo. Filmy instruktażowe pomogą ci samodzielnie przejść kurs od początku do końca, aby schudnąć w warunkach domowych.

Kurs początkowy

Średni poziom

Poziom zaawansowany

Wskazówki dotyczące wykonywania ćwiczeń w warunkach domowych

Opinie

Lolita, 42 lata: Odchudzanie zaczęłam od diety, a nie wzięła pod uwagę swój wiek. Bardzo выматывало, nie przyniosło pożądanego rezultatu. Pomagać początku gimnastyka odchudzająca, którą bardzo polubiłam. Postawa stała się lepiej, postać przyszła do normy. Chcę uprawiać pilates wyszczuplający. Wiele znanych zajmują, tylko pozytywne opinie.

Kacper, 25 lat: w Domu warto trener, ale pożytku z niego nie ma. Chcę spróbować pilates w domu. Znalazłam wiele stron internetowych z metodami ćwiczeń na każdym poziomie. Bardzo dobrze, że są jeszcze zdjęcia i filmy instruktażowe. Duży plus w tym, że do uprawiania trzeba tylko mata i inne akcesoria – na życzenie.

Marta, 28 lat: Wziął pilates w rehabilitacji po złamaniu. Teraz czuję się świetnie, podoba się, że doprowadziła do porządku ciało, spalić nadmiar tłuszczu. Samopoczucie poprawiło się w czasie. Radzę spróbować, w tym systemie każdy znajdzie ćwiczenia dla siebie.