Niskowęglowodanowa dieta: menu na tydzień, istota, cechy

Zazwyczaj taka dieta zaleca się jak najlepszy sposób, aby schudnąć szybko. Tak czy inaczej, mniejsze spożycie węglowodanów przyczynia się do spalania tkanki tłuszczowej przy niedoborze kalorii. I nie przyczynia się do niczego, oprócz załamania nerwowego w przypadku jego braku. Manipulowanie węglowodanami mają sens tylko dla tych kobiet, u których procent tłuszczu poniżej 24%, a waga stoi na zwykłej diecie z małą redukcję kalorii. Protokoły takie odchudzanie jest wiele. Wszystkie one wymagają minimum 3 treningu siłowego w tygodniu, bo inaczej tworzą kataboliczny tło, i przyczyniają się do spowolnienia metabolizmu.

Co jest istotą низкоуглеводных diet?

Rzecz w tym, że redukcja kalorii uzyskuje się poprzez maksymalnego cięcia» źródeł węglowodanów. To kasze, owoce, pieczywo, słodycze i absolutnie wszystkie wypieki. Redukcja węglowodanów — czysto techniczna środek pozwalający zachować w diecie białka i tłuszcze są niezbędne do utrzymania masy mięśniowej w normie i funkcjonowanie systemu hormonalnego.

W źródłach z naturalnej kulturystyki dla kobiet (nie trzeba ładować oczy, to wszystko poszło właśnie z kultury kulturystyki) nazywane są naukowo uzasadnione «minima», czyli cyfry, po osiągnięciu których nie będziesz razem z tłuszczem do stracenia i zdrowie:

  • dla trenujących w amatorskim trybie 3-6 razy w tygodniu to minimum 3 g węglowodanów na 1 kg masy ciała, pod warunkiem, że cardio tej miłośnik nie przekracza objętości godzinę dziennie;
  • dla profesjonalistów — nie mniej niż 2 g

Trzeba zrozumieć, że cyfry odzwierciedlają nie tyle cechy metabolizmu profesjonalistów, ile cechy podejście do zdrowia człowieka, że stał się «o». Tu już priorytetem jest osiągnięcie «suchości», a nie takie ważne dla ludzi prostych rzeczy, jak brak potem «cofnąć» w postaci szybkiego wybierania 5-6 kg masy ciała zaraz po zakończeniu diety.

Przy takiej ilości węglowodanów zaleca się minimum 1, 5 g białka i 1 tłuszczu na kilogram masy ciała. Tłuszcze dla kobiet mogą być zredukowane do 0, 8 g, pod warunkiem dobrego samopoczucia i prawidłowego poziomu hormonów płciowych. W zachodniej praktyce niskowęglowodanowa dieta na tydzień odbywa się z następującymi zadaniami:

  • hormony tarczycy — wynajmujemy krew co tydzień;
  • hormonu wzrostu i kortyzolu — podobnie
  • hormony płciowe — w ostatniej trzeciej części cyklu miesiączkowego, co miesiąc

Jeśli osiąga krytyczne wskaźniki przynajmniej jednego z hormonów, czyli jego poziom spada do T3, T4, GR, estradiolu i progesteronu, lub zwiększa się poziom kortyzolu, prolaktyny i TSH, zaleca się przerwać dietę i zacząć zwiększać ilość węglowodanów w diecie przynajmniej 10-20 g na tydzień.

Jak dostosować niskowęglowodanowej diety? Menu na tydzień

Prawda jest taka, że gotowe менюшки z internetu nie mają sensu jak dla utraty wagi, jak i dla przyspieszenia tzw. metabolizmu, i stosować je w ogóle-to niebezpieczne. Podczas dieta posiłek powinien być następujący:

  1. na podstawie aktualnej masy ciała w zakresie wyżej policzyć «makro», czyli ilość białek, tłuszczów i węglowodanów;
  2. oblicz, ile węglowodanów można dostać z takimi produktami, jak całe ziarna, chleb bez dodatku soli, cukru i drożdży i owoce z warzywami;
  3. obliczyć ich ilość białka i tłuszczów;
  4. w razie potrzeby (na przykład, nie ma możliwości, aby jeść łososia 3 razy w tygodniu), obliczyć, ile suplementów z omega-trzy trzeba jeść;
  5. malować wszystko to na tydzień w postaci menu;
  6. nabywać produkty;
  7. gotować tak jak to robią w świecie fitness dwa razy w tygodniu. I jest ściśle zaplanowane

Pewnie, można się spodziewać poczytać coś innego, więc proszę — diety niskowęglowodanowej diety powinien być właśnie taki, a nie więcej. Ludzie u nas mają chodzenie zupełnie inne diety, i dobrać odpowiednią dla twojego organizmu — można.

Mity o diecie niskowęglowodanowej

Nie wiadomo kto i kiedy zdecydował, ale odchudzanie należy jeść tylko 40 g węglowodanów na dobę. Z dowolnych źródeł. Ilość białka i tłuszczu przy tym ludowymi dietetyków nie jest ograniczona. Piszą coś w stylu «jedz jak najwięcej».

Tu warto przypomnieć, że dla prawidłowego funkcjonowania układu NERWOWEGO człowieka trzeba 150 g węglowodanów na dobę. A zawodniczki, które próbują ci sprzedać kolejną niskowęglowodanowej diety na 2 tygodnie lub więcej, prawie ciągle «siedzi» na pobudzające ośrodkowy układ NERWOWY, najbardziej «delikatny» z których jest kofeina bezwodna. O innych i wymieniam-to żenujące, tak jak ich obrót jest zabroniony przez prawo. Drugi moment — ekstremalne obnizenie węglowodanów idzie tylko 2-3 tygodnie, w «szczycie», czyli przed imprezą lub фотосетом. W innym czasie węglowodanów w diecie jest wystarczająco dużo.

Jest mityczny twierdzenie, że można jeść wszystko, choć kiełbaski, choć деликатесное wędzone mięso. Niektóre udaje się nawet pić wódkę, i nazywają to «diety». Oczywiste jest, że białka elementem i tak obciąża nerki i wątrobę, więc jeszcze tu i dieta z alkoholem i kiełbasą…

Zazwyczaj menu dieta niskowęglowodanowa wygląda tak

  • Śniadanie: parówki/jaja/łyżka кабачковой łydki
  • Obiad: kawałek mięsa/zielone warzywa
  • Kolacja: znowu mięso lub drób lub ryby, zielone warzywa

Istnieją różne opcje na tydzień, gdzie, na przykład, w poniedziałek wniosek jeść na śniadanie topiony ser twaróg, na obiad — już stek, a na kolację — тиляпия. We wtorek — na śniadanie zwykły twaróg, na obiad — znowu mięso, ale już gulasz bez mąki, na obiad — krewetki i kalmary. W niedzielę na śniadanie jajecznica, na obiad wołowinę z warzywami, a na kolację — wieprzowiną z warzywami. W czwartek — kiełbaski na śniadanie, na obiad jajecznicę z warzywami, ale na obiad kebab. W piątek — znowu twaróg na śniadanie, można z 1 pomidorem, obiad — ryba z warzywami z wyjątkiem ziemniaków, obiad — pierś z kurczaka z warzywami, a to zapewne za nią tęsknisz wcześniejszej diety. W piątek wieczorem w hotelu serwowane są jeszcze i wypić kieliszek wina. Dalej w sobotę na śniadanie twaróg, na obiad wołowina z warzywami, a na kolację stek. W niedzielę — każdy śniadanie, które lubię, kebab na obiad ryba z warzywami na obiad.

Można też spotkać inne kombinacje produktów. Sens jest prosty — w dniu 3 porcje białka potraw i 2-3 zielone sałaty. Można z czasem wymienić je na jakieś duszone warzywa.

Smaczne, czy to? Jest bardzo względny i zależy od twoich preferencji. A przydatne? Na pewno, nie. Wszystkie organizacje zdrowia na świecie przeciwko diety o wysokiej zawartości tłuszczu, soli i niewielką źródeł błonnika i witamin.