Niedobór jodu w organizmie

Dla organizmu człowieka ważna jest normalna praca tarczycy, ponieważ to właśnie ona produkuje hormon tyroksynę, od którego zależy szybkość przemiany materii, lub intensywność wydzielania energii w komórkach ciała. Tarczyca zwiększa się najczęściej z powodu niedoboru jodu. Tarczyca nie może normalnie pracować bez jodu. Norma spożycia jodu na dobę wynosi 100-200 mcg.

W miejscach, gdzie obficie wypadają ma, i dobrze дренируются gleby, osoba może wystąpić niedobór jodu, wtedy spożycie jodu w organizmie wynosi zaledwie od 20 do 80 mcg. Występowanie niedoboru jodu, jego przyczyny. Oprócz niedoboru jodu, przez биогеохимических czynników, przyczyną wola może być złe odżywianie, biedne białkami i witaminami, z nadmiarem jedzenia soli, a także brak pokarmu do organizmu substancji mineralnych: bromu, cynku, kobaltu, molibdenu i selenu.

W przypadku niedoboru jodu realizowane są takie substancje, jak струмогены, które powodują pojawienie się wola. Substancje te są w takich produktach, jak rzepa, brukiew, fasola, kalafior, marchew, rzodkiewki, szpinak, orzeszki ziemne, soja. Znaczną rolę w rozwoju wola i należy do nich konflikt z rodziną i dziedziczny czynnika. Bardzo często wole pojawia się u tych dzieci, u których rodziców jest to choroba. W większym stopniu odnosi się to do tych miejscowości, gdzie istnieje z йодная nerek. Jak ustalić йододефицит?

Ludzie, u których nie brakuje jodu w organizmie, szybko się męczą, są apatyczne, apatyczne, brak u nich pojawiają się problemy z pamięcią, emocjonalny ton zmniejszona. Tacy pacjenci stale marzną, ciepło ubierać, śpią w lecie pod grubym kocem. Mają słabe włosy, a skóra jest sucha i blada. Ale tylko lekarz-endokrynolog może postawić dokładnej diagnozy tej choroby. W domowych warunkach można sprawdzić, czy w organizmie jodu.

Do tego trzeba nałożyć йодную siatkę na skórę. Jeśli zniknie za 2 godziny, to będzie to oznaczać, że twój organizm potrzebuje jodu. Jeśli siatka utrzymuje się nawet przez cały dzień, to znaczy, że jodu w zupełności wystarczy.

Zapobieganie i walka z brakiem jodu

W celu zapobiegania i walki z niedoborem jodu chcesz otrzymywać ten mikroelement z jedzeniem. Teraz na półkach naszych sklepów jest jodowana sól i йодированный chleb. Bardzo pomocne w celu zmniejszenia w organizmie niedoboru jodu owoce morza: ryby, małże, krewetki, kalmary, olej rybny, i, w szczególności, kapusta morska: groszek, świeże, suszone w proszku, który można używać zamiast soli.

Regularne spożywanie soli morskiej też bardzo przydatne. W йодированной soli jod znajduje się w kompleksie z innymi mikroelementami (bromu, magnezu, potasu), więc jego przyswajanie idzie lepiej, a on wydalany z organizmu wolniej. Dobrym źródłem jodu — produkty mleczne, a także kasza gryczana i kasza jaglana. Bardzo dobre dla zapobiegania jeść orzechy włoskie z miodem i протертый cytryny z miodem. Wszystkie te środki zapobiegawcze będą przydatne dla każdego, nawet zdrowego człowieka.