Kilka porad dotyczących pielęgnacji piersią.

Kilka porad dotyczących pielęgnacji piersią.

Codziennie rano pierś trzeba myć zimną wodą. Celem tej procedury — wzmocnienie układu krążenia. Następnie samodzielnego masażu.

Masować tylko ten mięsień w klatce piersiowej, który idzie od ramienia. Prawą ręką chwyć lewy mięsień tak, aby znalazła się między kciukiem i palcem wskazującym pędzla. Następnie kciukiem okresowo naciskaj na mięsień. Lewą ręką masować prawą mięśni klatki piersiowej.

Pamiętaj, że ciasny biustonosz utrudnia normalną aktywność mięśni piersiowych. Szczególnie podczas pracy, kiedy trzeba wykonać szereg niezbędnych ruchów: przygotować ciasto, przetrzeć okna, podnosić różne przedmioty itp.

Wzmocnienie mięśni klatki piersiowej sprzyjają takie ćwiczenia: z pozycji siedzącej, nogi zgięte w kolanach — obrócić tułów w prawo i oprzeć się o podłogę rękami. Ręce lekko ugięte, wyprostuj lewą nogę i szybkim ruchem ją podnieść maksymalnie do góry.

Energicznie odepchnąć się rękami od podłogi i przyjęcie pozycji wyjściowej. Powtórz ćwiczenie w drugą stronę. Ćwiczenie to wpływa jednocześnie na mięśnie tułowia i rąk.

Usiąść na ugięte w kolanach nogi, ręce podnieść do góry, palce wyprostować i odcedzić. Wysiłku (lewą rękę, opuścić ją w dół, przed siebie do poziomu barków, palce zacisnąć w pięść (wyobraź sobie, że jesteś выжимаете cytryna), zrobić wydech. Rękę podnieść do pozycji wyjściowej— wdech. Może być stosowany jednocześnie dwie ręce.

Usiąść na ugięte w kolanach nogi, zginać ręce, dłonie na wysokości barków, kciuk do siebie. Z wysiłkiem przesunąć dłoni w prawo, potem w lewo. Głowę obracać w kierunku ruchu rąk. Podczas wykonywania ćwiczenia na ramiona i łokcie maksymalnie odprowadzać temu.

Usiąść na podłodze, nogi razem, wyprostuj tułów, ręce rozsunąć na boki. Koliste ruchy rękami. Przy ruchu ramion w górę — wdech, w dół-wydech. Dążyć do tego, aby wykonywać koła rękami możliwe większego promienia.

Położyć się na podłodze na brzuchu, nogi razem, skarpetki opóźnić, ręce wyciągnij do przodu. Gwałtownym ruchem podnieść jedną rękę do góry, a następnie drugą. Jednocześnie podnosić głowę i górną część tułowia. Podczas podnoszenia ręki zrobić wdech przy opuszczaniu — wydech. Jednocześnie z ręką można podnosić i nogi.