Jak sprawdzić idealną wagę: wzór do obliczania

Ideały kobiecej urody zawsze się zmieniają, a współczesny świat nie jest wyjątkiem. Dyktuje nam nowe ustawienia zewnętrznego – zgrabną kobiecą sylwetkę, do której dąży każda piękna. Z tego powodu zaczynają walkę z własnym ciężarem. Aby taki proces nie zaszkodzi Twojemu zdrowiu, trzeba obliczyć swoją idealną wagę, w którym będziesz wyglądać wspaniale i czuć się komfortowo. Ponadto, dotyczy to również mężczyzn, dzieci, ludzi w średnim i podeszłym wieku.

Co to jest idealna waga?

Pomimo różnych opcji w liczeniu idealnej wagi, to fakt, że to indywidualna cecha każdego z nas pozostaje bez zmian, co więcej, to zależy od budowy ciała człowieka. Zdaniem wielu naukowców, zajmujących się opieką i диетологическим badań, waga przewiduje proporcje, równowaga układu mięśniowo – szkieletowego i niezbędnych tkanki tłuszczowej.

Ponadto, procentową zawartość tłuszczu w organizmie kobiety i mężczyzny różnią się znacznie od siebie. Konstrukcja mężczyźni zakłada dużą dostępność kostno – mięśniowej masy, co się tyczy kobiet, to ich hormonalne przyczyniają się do wzrostu tkanki tłuszczowej. Zatem norma lipidów tkanki u mężczyzn wynosi około 15 % całkowitej masy ciała, a u kobiet – 20 %. Dlatego nie można obliczyć z wyłączeniem konstrukcji ciała.

Jak sprawdzić idealną wagę: wzór do obliczania

Rozróżnia się 3 typy budowy ciała:

— астенический( lekkie, cienkie kości),

— нормостенический (normalny ciężar kości),

— гиперстетический ( szerokie, obciążać kości).

Określić swój typ konstytucji można tylko mierząc obwód swojego nadgarstka w cm ( indeks Sołowjowa).

Tak asteniki – mężczyźni mają indeks jest mniejszy niż 18 cm, a kobiety mniej – 15.

Нормостеники – mężczyźni mają indeksem 18 — 20 cm, женины —15-17. Dla гиперстенического typu okrąg kobiecego nadgarstka musi być większa niż 17 cm, a u mężczyzn – 20 i powyżej.

Metody pomiaru idealnej wagi

Najprostszą formułę obliczania idealnej wagi zlokalizował w 19 wieku. francuski naukowiec Paul Brock. Ale współcześni badacze przeprojektowany ją, zapisując jej istotą i zbliżenie do aktualnych opcji.

Wygląda formuła tak : bierzemy wskaźnik wzrostu w cm i zabiera 100. W końcu tym, którzy астенический typ budowy ciała otrzymaną liczbę trzeba zmniejszyć o 10, гиперстеникам – zwiększyć o 10, a idealna waga dla нормостеников będzie pasował do wyniku, który u Ciebie był.

Międzynarodowym wzorcem obliczenia idealnej wagi wśród współczesnych dietetyków uważa się formuła liczenia na Кетле, gdzie zwiększony BMI( wskaźnik masy ciała) mówi o diagnozę otyłość, co prowadzi w przyszłości do dużych problemów zdrowotnych ( udaru mózgu, nadciśnienia tętniczego, miażdżycy, choroby niedokrwiennej serca).

Wiele firm ubezpieczeniowych Zachodu zwiększają koszt polisy dla takich obywateli. Z braku BMI może wystąpić anoreksja, niedociśnienie, niedokrwistość, bezpłodność, osteoporoza i inne choroby, w tym polisy ubezpieczeniowej takich ludzi nie może być kosztowne.

Liczymy na swój BMI według wzoru: masa ciała (m) dzielimy przez kwadrat wzrostu (h — m).

Tak więc, BMI = Waga (kg) / Wzrost (m2). Światowa Organizacja Zdrowia( WHO) oferuje następujące klasyfikacji BMI-wyników :

— Mniej niż 16 – wyraźny niedobór masy ciała;

— 16 – 17,9 – niedowagę;

— 18 – 24,9 – normalny;

— 25 – 29,9 – skłonność do otyłości;

— 30 – 34,9 – otyłość 1степени;

— 35 – 39,9 – to samo 2 stopnia;

— 40 i więcej – морбидное nadwagę lub otyłość 3 stopnia.

Jednak taka kalkulacja nie uwzględnia wiek człowieka i jego konstytucję. Tak więc, na przykład, BMI sportowców, którzy znajdują się w normalnym dla nich ciężarem, formuła może mówić o otyłości, a wszystko ze względu na obecność dużej masy mięśniowej, jak to będzie 2 razy cięższe od tkanki tłuszczowej. Również nieprawidłowe wskaźnik ten będzie i dla kobiet w ciąży.

Naukowcy w Izraelu odkryli, że normalne kobiety ciężar waha się korytarzem BMI od 19 do 24, a u mężczyzn – od 25 do 27. Właśnie takie wskaźniki są gwarantem dobrego samopoczucia i długiego życia.

Konrad Lorenz, austriacki naukowiec, wyprowadził inną formułę obliczania idealnej wagi wyłącznie dla kobiet. Wariant ten nie nadaje się do «silnego podłodze» i właściciele wzrost ponad 175 cm, ale jej wynik pokrywa się z numerami BMI, więc coś Wam coś nie pasuje, to skorzystaj z innego wzoru.

Idealna waga = (wzrost w cm – 100) – (wzrost w cm — 150) / 2. Tak, idealna waga dziewczyny 18 lat i wzroście 165 cm = (165 – 100) – (165-150) / 2 = 57,5 kg.

Liczba ta jest idealnym wadze. Ale według wzoru, który wyprowadził Paul Brock, powszechnie przyjętej obliczania BMI nie bierze pod uwagę jedną z najważniejszych zmian – wiek. Obliczanie wskaźnika masy ciała dla dzieci odbywa się tak samo, jak i dla dorosłych, ale uwzględnia się przy tym odchylenia od cyfr idealnej wagi w związku z tym, że proporcje ciała, wzrostu i masy ciała u dzieci, inne, tak, że i oni są obliczane w inny sposób.

Rozszyfrowanie systemu 5-punktowy wskaźnik BMI.

— 5 – idealna waga;

— +4 – niewielki wzrost wskaźnika masy ciała;

— 3 – umiarkowany wzrost;

— +2 – poważny wzrost wskaźnika masy ciała;

— -4 – mały niedobór masy ciała;

— 3 – umiarkowany niedobór masy ciała;

— -2 – poważny niedobór masy ciała.

Normalne BMI u dzieci, w zależności od wieku mniej, niż u dorosłych i jest od 15 do 18,5. Różnica między fazami zmniejszania i zwiększania masy ciała u dzieci w porównaniu z normą może wahać się od 300g dziecko 1 roku do 1, a nawet 2 kg w 11-12-letnich dzieci.

Co do obliczania BMI u młodzieży, to on jest w innej formule Рорера — R=PL3, gdzie L — wzrost (cm), na kubie, P – ciężar (kg), a R – indeks.

Tak normalnym fizycznym rozwojem nastolatka jest korytarz wartości od 10,7 do 13,7 kg/m3. Jeśli indeks poniżej 10,7 to świadczy o niedoborze masy ciała, a powyżej 13,7 mówi o nadmiernej masy ciała.

Diety dla dorosłych i liczenia BMI według metody Кетле mogą wprowadzać w błąd nastolatka, powodując tym samym poważne zagrożenie dla młodego i jeszcze rosnącemu organizmowi!

Idealna waga dla chłopcy i dziewczęta do 18 lat jest punktem odniesienia na całe życie. Ale jeśli wziąć pod uwagę fakt, że rośnie co 10 lat na 10%, czyli na 5 — 7 kg, to opłata za zaplate zmniejszenie kosztów energii przez organizm.

Kolejnym etapem w zestawie wagi jest gwałtowny powrót do wartości, które miałeś 18 lat, może wyjść bokiem, tak jak w rzeczywistości, można zmniejszyć swoją wagę tylko na 10 %. Czas zmienia strukturę fizyczną ludzi: zaczyna słabnąć i истончаться masa mięśniowa, tkanka tłuszczowa zaczyna rosnąć kosztem tego, że zmniejsza się ilość wysiłku fizycznego. Ponadto, od spadku poziomu hormonów, które regulują procesy metaboliczne, występuje również ryzyko zdobyć nadwagą. Ludzie, którzy starają się zawsze utrzymać ciężar całkowity, z wiekiem mogą rozwijać ukryte otyłość za zwiększenie względnej objętości tkanki tłuszczowej.

Od 30 do 60 lat bardzo trudny okres, w którym istnieje niebezpieczeństwo zdobyć maksymalny ciężar. Przeciwdziałać można tylko dzięki przestrzeganiu zdrowego odżywiania, aktywnego stylu życia i wykonywania różnych ćwiczeń fizycznych. Trzeba dąży do idealnej wagi, stopniowo zmniejszając lub zwiększając Ci waga, bez gwałtownych szarpnięć i ekstremalnych «odchudzanie».

Kontroluj swoją wagę, za pomocą ważenia nie mniej niż 2 razy w miesiącu, rano, na pusty żołądek, około w tym samym czasie. Nie martw się, jeśli Twoja waga różni się od idealnego zaledwie o kilka kilogramów. Przecież każdy człowiek jest inny i jego niezwykłe interesujące dla innych ludzi. Tak, że zawsze należy być sobą i nie popadaj w skrajności.