Jak schudnąć po porodzie i ciąży w domowych warunkach?

Chcesz wiedzieć, jak szybko schudnąć po porodzie? Żadnej magii. Dietetycy twierdzą, że zrównoważona dieta z małą niedoborem energii i wykonania ćwiczenia fizyczne są w stanie rozwiązać to zadanie dla każdej kobiety. Dlaczego niektórzy nie mogą pozbyć się zbędnych kilogramów po urodzeniu dziecka? Często kobietom przeszkadza zły wybór diety i wygórowane oczekiwania, a nie jakieś zmiany hormonalne.

Dlaczego ja przybrałam na wadze po urodzeniu dziecka?

Każdy przypadek przyrostu masy ciała ściśle indywidualny. Twój też. Przypomnijcie sobie, jak jeść, czekając na dziecko, i wiele rzeczy staje się jasne. Niektóre kobiety stosują się do zaleceń matek i babć i po prostu zwiększyć porcje o połowę. Inne — są ciągle w stresie, cierpią, boją się porodu, i źle się czują. A nawyk «dżem» cielisty dyskomfort robi za nich wszystko. Jeszcze inni uważają, że «tak растолстею, dlaczego mam rezygnować z deseru po każdym posiłku».

Osobnym tematem przestrzeganie wskazówek ludzi, którzy nie mają do dietetyki nic wspólnego. Rejonowy lekarz-ginekolog przypisał ci rozładunku dni na jabłkach? A o tym, że po takich ograniczeń zazwyczaj należy przejadanie zapomniałem ostrzec. Oto i innym częstym powodem tycia.

I nie wyróżniają się przypadki profesjonalnych sportowców i aktywnych miłośniczki fitness. Być może przed ciążą ćwiczysz 5-6 razy w tygodniu z pełnym zaangażowaniem. A w czasie lekarz prawdopodobnie polecił ci coś w rodzaju krótkiego spaceru i gimnastyki pilates. Wszystko byłoby dobrze dla kobiety, nigdy nie robiłam, ale nie dla sportowców.

Bywa i tak, że przyrost wagi spowodowany jest nie przyrostem tkanki tłuszczowej, a opóźnieniem płynu. Ale ten przypadek «może sam sobie» przez kilka tygodni po porodzie.

Można trzymać się ścisłej diety podczas karmienia piersią?

Często kobiety zaczynają się odchudzać na jednej гречке, zielonych jabłek, lub kefir. Właśnie takiego formatu rygorystyczne diety mogą prowadzić do utraty zdolności do laktacji. Ale wtedy jak schudnąć po porodzie, karmiące matki? Dieta худеющей z karmieniem piersią musi być zrównoważony. Oblicz swoje zapotrzebowanie na макронутриентах kalorii jest bardzo proste:

  • pomnóż aktualny ciężar ciała na 30, aby uzyskać zużycie kalorii w spoczynku;
  • dodaj do tej liczby 300-400 kcal, niezbędnych do prawidłowej laktacji;
  • określ 10% całkowitej kwoty, i odjąć je od drugiej wartości (zużycie+laktacja);
  • otrzymasz liczbę kalorii, z którego chcesz zacząć budować swój diety dla utraty wagi.

Zrównoważyć menu pomogą inne obliczenia — spożywać 1 g białka na 1 kg masy ciała, 1 g tłuszczów na tej samej jednostki. Reszta zbieraj kosztem węglowodanów. Przy czym prostych węglowodanów powinno być nie więcej niż 10% ogólnej liczby. Dla większości kobiet oznacza to coś w rodzaju połowy porcji deseru w dzień, lub 2-3 owoców, a nie niekończące łyżki dobrego miodu w kuchni, i słodzone herbaty z mlekiem. Tak można skutecznie schudnąć po porodzie podczas karmienia piersią bez szkody dla dziecka.

Można ściśle schudnąć do tych, którzy nie karmi po porodzie?

W każdym razie, narodziny dziecka — to stres. Монодиеты, racje z bardzo dużym niedoborem energii (ponad 15% dziennego w niej potrzeby) dla młodej mamy są nie do przyjęcia.

Ktoś może argumentować, że sam wygląd po porodzie jest dużym stresem, co kilka tygodni na kefir i jabłkach. W ten лишне będzie wiedzieć, że:

  • jak by ściśle nie ograniczali się,prędkość liftingu brzucha, zbieżność диастаза, jeśli on jest i zmniejszenie objętości klatki piersiowej — wskaźniki indywidualne, są one określone genetycznie;
  • katastrofalnie niskie kalorii mogą bawić się z tobą pogrywa. Przede wszystkim organizm dość szybko dostosowuje się do nich, i może się zdarzyć, że spalanie tłuszczu skończy się już na poziomie skromnych 1500 kcal na dobę. Ponadto, im niższa kaloryczność diety i im mniej zrównoważona dieta, tym więcej wykazują się «przyczepność» do określonych produktów. Obsesyjne pragnienie, aby jeść słodyczy na co dzień, lub, na przykład, złamania frytek, raczej pojawi się w «trudnych» schudnąć;
  • ciąża sama w sobie — główny wróg masy mięśniowej, to normalne jest utrata około 1-2 kg mięśni. Jeśli jeszcze siedzieć na niesymetryczne i ścisłej diecie, liczby te wzrosną. A to oznacza, letarg, nieatrakcyjny wygląd w kostiumie kąpielowym i bardzo niskie «obsługujące» kalorie. Tak, ci, którzy zbyt spieszyć, ryzykują potem całe życie jeść na 1500-1600 kcal lub szybko schudnąć po wyjściu z «korytarza»;
  • surowa dieta — zły towarzysz dla kobiety, których życie poważnie się zmieniła. Dzieci — to nieprzespane noce, nowe emocje, lęki i przeżycia, a nie tylko para ślicznych zdjęć na portalach społecznościowych. W tym czasie organizm potrzebuje wszystkie siły, aby zachować zdrowie. A jeśli będziesz niedożywione, to odbije się to na stanie fizycznym (tzw. wypadanie włosów), i na psychologicznym.

Cechy odchudzanie karmiącej mamy

Często w źródłach piszą, że fed powinien powstrzymać się od zwiększenia aktywności fizycznej. Podobno od tego zaczyna горчить mleko. W rzeczywistości, jest to mit, w żaden sposób nie związane z fizjologią człowieka. W rzeczywistości, mleko może przepaść od zbędnych, zbyt obciążających ćwiczeń. Ale od pół godziny spacerem na tętnie 130 uderzeń na minutę — jest mało prawdopodobne. Dokładnie tak samo nic się z nim nie stanie się od pół godziny gimnastyki poporodowej. Bo jak tylko zgodę lekarza na początek treningów zdobyte, trzeba wykorzystać te 30 minut 5 razy w tygodniu, aby usunąć stres, pobyć sam na sam ze sobą, i spalić trochę zbędnych kalorii.

Drugą cechą może być tzw. dieta eliminacyjna. Zwykle jest to dieta matki dziecka-alergika. Jest on mianowany lekarzem, aby zapobiec diateza u dziecka.

Poza tym, lepiej przestrzegać zasad zdrowego odchudzania. Jedzenie co 3 godziny, w małych porcjach, korzystanie ze zdrowych, naturalnych produktów, odstąpienie od smażenia i konserw, wystarczające ilości czystej wody.

Jak schudnąć po porodzie w domu? Dieta na tydzień dni

Wielkość porcji waha się od 120 do 200 m do białka i węglowodanów produktów (policz swoje zapotrzebowanie sami), i od 20 do 40 g do źródeł tłuszczów.

Schemat tworzenia menu taka:

  1. Śniadanie: porcja węglowodanów złożonych, owoc, porcja białka
  2. Obiad: porcja węglowodanów złożonych, warzyw, porcja białka, porcja tłuszczu
  3. Kolacja: pół porcji węglowodanów złożonych, warzyw, porcja białka, porcja tłuszczu
  4. Przekąski: porcja białka, porcja tłuszczu, owoce lub warzywa

1 Dzień

  • Śniadanie: 120 g kaszy gryczanej na wodzie, 120 g parowego omlet, 1 pomarańcza
  • Obiad: 120 g кинвы, 120 g wołowiny, łyżeczka masła, sałata z olejem roślinnym.
  • Kolacja: 200 g низкожирового sera, duży jarzynowa sałatka z orzeszkami piniowymi. Chrupiące pieczywo chrupkie

Dzień 2

  • Śniadanie: 120 g płatków owsianych na wodzie, 120 ml migdałów lub zwykłego mleka o niskiej zawartości tłuszczu, 100 g sera, 1 jabłko lub gruszka
  • Obiad: 120 g brązowego ryżu, duży jarzynowa sałatka z awokado, 200 g białej ryby
  • Kolacja: 200 g łososia, duszone na parze fasolka szparagowa, 1-2 łyżki ryżu w отварном postaci lub 1-2 ziemniaki

Dzień 3

  • Śniadanie: Naleśniki z 100 g płatków owsianych plus 1 jajko i 2 białka, smażyć na teflonowej patelni, dodać jagody
  • Obiad: zupa jarzynowa-krem z krupami, 120 g piersi kurczaka
  • Kolacja: kilka гречневых jęczmiennych, 50 g chudego twarogu, 100 g chudego mięsa i warzywa, zrobić kanapki lub po prostu sałatka z mięsem i warzywami plus pieczywo chrupkie

Dzień 4

  • Śniadanie: owsianka z mieszanki zbóż płatki bez cukru, 120 g, trochę śliwek i ser w ilości 150 g.
  • Kolacja: pieczywo Pełnoziarniste, 2 kostki, 2 plasterki wołowiny gotowane, ogórek, pomidor i kilka plasterków awokado lub niskotłuszczowe бутербродной tankowania na bazie oliwy z oliwek i sok z kapusty
  • Kolacja: 200 g tłuszczu ryb, ryż, warzywa w postaci sałatki

Dzień 5

  • Śniadanie: omlet z 2 jajek i 2 białka, grejpfrut, kilka kromek chleba z otrębami
  • Obiad: sałatka z owoców morza i warzyw, заправлка z oliwy z oliwek z sokiem z cytryny, 2-3 ziemniaki, gotowane
  • Kolacja: twarogowa zapiekanka — 200 g twarogu, 2 białka, сахарозаменитель stewii i 1 łyżka otrębów owsianych, wymieszać, piec w kuchence mikrofalowej przy mocy 600 W

6

  • Śniadanie: 200 g twarogu, jabłko, kilka chrupiących jęczmiennych lub dietetycznych sucharów
  • Obiad: wolna posiłek — dowolne ulubione danie w ilości 1 porcji
  • Kolacja: 200 g białej ryby, puree z brokułów i kalafiora z masłem, 1-2 słodkie ziemniaki i 1 buraki w postaci sałatki z orzechami

Dzień 7

  • Śniadanie: ser z chudego twarogu (200 g twarogu, 1 jajko, 1 łyżka proszku otręby, wymieszać, smażyć z 2 stron)
  • Obiad: porcja czerwonego mięsa — wołowina lub chuda wieprzowina, 120 g kaszy gryczanej, surówka
  • Kolacja: danie ich przyprawiania warzyw z umiarkowaną ilością oleju, fasola lub soczewica.

To na tej zasadzie można bezpiecznie schudnąć po porodzie jeśli karmisz. Przekąski mogą być mniejsze objętościowo «kopiami» śniadania lub obiadu, lub standard para jęczmiennych, łyżka masła orzechowego, i jakiś owoc.

Dlaczego waga nie idzie?

Odpowiadamy pytaniem na pytanie: «A co masz w przetwórstwie spożywczym dzienniku?» Jeśli nie prowadzisz go, zdecydowanie zaleca się, aby zmienić swoje podejście do odchudzania. Nie mam czasu pisać — rób zdjęcia jedzenia. Pod koniec tygodnia będzie jasne, gdzie w diecie pojawiły się niezidentyfikowane cukierki, gdzie można zjeść, próbuje jedzenie na wieczór, a gdzie i brakowało kilku posiłków, aby potem zjeść pizzę

Jeśli jesteś pewien, że wszystko się spełni, i zdrowe, warto zdać badanie krwi na T3, 3, T4, TSH i kortyzol. Jeśli ostatnie dwa zawyżone, a pierwsze dwa — zaniżone, potrzebujesz konsultacji endokrynologa.

Alternatywne metody odchudzania

To jest właśnie ten przypadek, kiedy kostiumy-sauny, ćwiczeń na виброплатформе, i przejścia na dietę surowej żywności i weganizm lepiej odłożyć do czasu, dopóki dziecko nie skończy co najmniej 1, 5 roku. Wszystkie te metody mało tego, że nie jest naukowo uzasadnione, tak jeszcze i mogą poważnie zakłócić równowagę w organizmie i prowadzić do choroby. To samo odnosi się do «sportowych» сушек z ilością węglowodanów mniej niż 3 g na 1 kg aktualnej masy ciała i odbioru spalaczy tłuszczu.

Teraz wiesz, jak schudnąć po ciąży i porodzie. Umiarkowana aktywność fizyczna i zdrowa, zróżnicowana dieta w dłuższej perspektywie zawsze zadziałają lepiej niż ekstra metody.

Jak schudnąć po porodzie? Wideo