Jak schudnąć po 40? Prawdziwe porady dla kobiet i mężczyzn

Po 40 roku życia u wielu, nawet w młodości szczupłych ludzi, pojawia się nadwaga i otyłość. Jest to związane z spowolnieniem procesów metabolicznych w organizmie. Rozpacz nie warto, proste wskazówki pomogą ci utrzymać piękne i zdrowe ciało, niezależnie od wieku. Tak więc, jak schudnąć po 40? Prawdziwe porady dla tych, którzy chcą mieć piękną figurę zawsze.

Prawidłowe odżywianie, odchudzanie 40-letnich

W tym wieku warto zapomnieć o wyczerpujących монодиетах, które nie dadzą pożądanego efektu. Po takiej głodówce organizm zacznie tylko ze zdwojoną siłą odkładać tłuszcz na zapas. Choroby przewlekłe mogą gorzej, że na pewno nie wywoła u was radości i pragnienia dalej się odchudzać i dbać o swoje ciało. Niekontrolowane spożycie żywności, zwłaszcza tłuste, nie najlepiej wpłynie na twojej figurze. Zbędne kilogramy zostanie dodany z każdym dniem coraz więcej.

Przed rozpoczęciem odchudzania warto obliczyć swoją idealną wagę i ile kalorii należy spożywać w ciągu dnia. Można to zrobić kontaktując się do specjalisty od żywienia. Jeśli nie masz pieniędzy, znajdź w internecie małe programy, które uznają za niezbędne ustawienia.

Nie należy zapominać, że po 40 nie będzie już takiej figury, jak w młodości. Do idealnej wagi, dodaj 3-4 kg. Takie podejście jest potrzebny, aby uniknąć wyczerpania organizmu i nie dać skórze wyglądać дрябло.

Aby schudnąć po 40 prawdziwy rada — zrobić rozładunku dni na kefir, jabłka lub inne owoce z wyjątkiem bananów i winogron. Rób je 1-2 razy w tygodniu. Taka technika pozwala nie tylko utrzymać się w formie, ale i zrzucić kilka kilogramów bez większego wysiłku. Jeśli chcesz schudnąć w pewnym systemie, zatrzymaj się na нестрогой gryczanej diecie, odpowiedniej diety i picia równowagę w organizmie pozwól aby utrzymać się w dobrej formie.

Zasada codziennie jeść kilka rodzajów warzyw i owoców. Zawierają dużo błonnika, który pomaga nawiązać krzesło i poprawi trawienie. Te niskokaloryczne produkty powinny stanowić podstawę diety, co pomoże ci schudnąć. Rób sałatki, gotować lub piec warzywa i owoce jeść na surowo lub w postaci soku.

Wybieraj kasze pełnoziarniste – gryczanej, pszennej, kukurydzianej, ячменную. Kupuj нешлифованный rys. Od rana zapraszamy płatki owsiane. Takie produkty są nie tylko smaczne, ale i nasycenia organizmu pomocne w witaminy i mikroelementy.

Doprowadzić do normy poziom glukozy we krwi pomoże groch i fasola. Są one również źródłem roślinnego białka i węglowodanów złożonych.

Wolą odmian o niskiej zawartości tłuszczu mięsa, a wieprzowinę należy ograniczyć w diecie. Jedz śmiało produkty mleczne, chudy twaróg, kefir, jogurt bez dodatków. Wszystkie te produkty są bogate w wapń i białko, co jest bardzo przydatne i wspomaga odchudzanie.

Jedz ryby, orzechy, w małych ilościach, oliwa z oliwek.

Odchudzanie muszą być obsługiwane przez ułamkowej i prawidłowego odżywiania. Jedna porcja jedzenia powinna być wielkości pięści. Jeść trzeba co najmniej pięć razy dziennie. Kolacja powinna być nie później niż o 19.00. Ważne выпевать za dnia nie mniej niż 2 l wody.

Jak trenować? Zasady

Odchudzanie jest bardzo ważne nie tylko trzymać się określonej diety, ale i zajmować się treningiem mięśni. Aby schudnąć po 40 prawdziwe porady — przestrzegać pewnych zasad do uprawiania sportu, aby nie zaszkodzić swojemu organizmowi:

  1. Przed każdym treningiem należy zrobić rozgrzewkę 10-15 min. To pozwoli rozgrzać mięśnie i uniknąć obrażeń.
  2. Zwracać uwagę na wszystkich częściach ciała tak samo. Nie trzeba kłaść nacisk na to.
  3. Wyraźnie stosować technikę wykonywania ćwiczeń. Nie rób pochopnych ruchów, które niszczą swoje ciało.
  4. Każdy trening musi przynosić korzyści, dlatego nie obciążać plecy jeśli ona boli, czy nie kucnij, jeśli rozciągnęły się w nogę.
  5. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zwiększenie ilości powtórzeń niż trening z większym ciężarem.
  6. Między seriami rób przerwy nie mniej niż minutę.
  7. Śmiało rób nacisk na cardio. Są one nie tylko poprawia pracę układu sercowo-naczyniowego, ale również przyspiesza metabolizm. Włączaj po trzy treningi w tygodniu. Powinny być średniej intensywności. Nie należy pracować na granicy swoich możliwości.
  8. Nie rób ćwiczenia na jedną grupę mięśni dwa dni z rzędu. Niech sobie odpoczywać. W starszym wieku, trzeba więcej czasu dla regeneracji organizmu.
  9. Regularnie wykonuj ćwiczenia rozciągające. Są one nie tylko poprawić sylwetkę, ale i pozwala uniknąć urazów podczas treningu.
  10. Dla osoby po 40 roku życia nie zaleca się robić statyczne ćwiczenia.
  11. Bardzo pomocne będą zajęcia na фитболе wzmacniają mięśnie pleców.

Jeśli jest wam ciężko uprawiać intensywnych ćwiczeń, zacznij od spaceru pieszo. Spacery na świeżym powietrzu pozytywnie wpływa na stan zdrowia i poprawiają nastrój. Należy zwrócić uwagę na system odchudzania nordic walking — ciekawa metoda, z dostępem do wieku.

Tryb dnia i nocy – bardzo ważne!

Poprawnie zbudowany tryb dnia bezpośrednio wpływa nie tylko na samopoczucie, ale i na sylwetkę. Ciągły brak snu i stres psychiczny prowadzi wprost do zestawu nadwagi. Jeśli śpisz mniej niż 8 godzin, to zaburza procesy metaboliczne w organizmie.

Ważne jest nie tylko ile śpisz, a przed położeniem się do łóżka. Aby schudnąć po 40 prawdziwy rada — nie siedzieć do późna w nocy przed telewizorem lub komputerem. Połóż się spać nie później niż o 21:00, 22:00. Przy tym dobrze się spało i cały dzień będzie pełen energii.

Postaraj się wstać o 6-7 rano. Przyzwyczaj organizm budzi się wcześnie, a zobaczysz, jak poprawi się twoje samopoczucie.

Ważne jest, aby nie naruszać tryb, tak jak w tym wieku się zawiesza mogą pociągnąć za sobą pogorszenie stanu i ból głowy.

Jak schudnąć po 40? Prawdziwe porady dla mężczyzn

Nie tylko kobiety marzą o szczupłej figury. Wielu mężczyzn też chcą mieć piękne stonowanych ciało bez «piwnego brzucha». Oto niektóre zalecenia odchudzanie mężczyzn «w wieku»:

  • Zarząd główny więcej posiłków w ciągu dnia 4-5 razy dziennie. Jedna porcja jedzenia o wymiarach nie więcej niż trzy pięści.
  • Ćwiczenia powinny być 3-4 razy w tygodniu. Przydatne jak кардионагрузки, jak i siłowe.
  • Wyeliminuj z diety fast foody, tłuste potrawy, alkohol, proste węglowodany. Chude mięso, ryby, kasze, warzywa i owoce – podstawą twojego menu.
  • Można sobie pozwolić raz w tygodniu zjeść ulubiony, ale szkodliwy i caloric produkt.
  • Dobrze się wyspać i iść do łóżka wcześnie.
  • Ostatni posiłek powinien być nie później niż 3-4 godziny przed snem.
  • Pić w ciągu dnia co najmniej 2,5 litra wody.

Dla mężczyzny ważne jest, aby uzyskać wystarczającą ilość białka. Nie poddawaj się od mięsa. Wymień tłustą wieprzowinę na mniej kaloryczne odmiany.