Jak przyspieszyć metabolizm odchudzanie? Prawda i mity. Właściwe podejście

Z pytaniem: «Jak przyspieszyć metabolizm odchudzanie?» nosi czy nie większość kobiet. Tymczasem odpowiedź na to jest bardzo dziwne dla większości. Odchudzanie nie trzeba przyspieszyć metabolizm, a po prostu zwiększyć zużycie energii. Pożądane jest, nie tylko w ciągu aktywnej części dnia, ale i w stanie spoczynku też. Tylko wtedy schudnąć będzie łatwe i przyjemne, bo to jest dokładnie to, czego wszyscy tutaj staramy się, tak?

Co to jest metabolizm i jak go przyspieszyć?

Pod tym pojęciem rozumieją normalny metabolizm, czyli proces, łańcuch reakcji chemicznych. Jej celem jest przekształcenie tych składników odżywczych, które spożywamy z pokarmem w energię i jej zużycie na potrzeby organizmu, regeneracji tkanek mięśni, reakcje odporności i innych potrzeb. W zasadzie,

metabolizm — to styl życia naszego ciała. A nie magiczna różdżka odchudzanie.

Wyobraźmy sobie szybki metabolizm. Co to oznacza? To jest po prostu maksymalnie szybkie wchłanianie składników pokarmowych i takie same «natychmiastowe» koszty. Gdybyś rozmawiał ze sportsmenką elitarnej podnoszeniu ciężarów w życiu codziennym, można by zrozumieć, co to jest. Jest to stała potrzeba jest co 2-3 godziny człowiek naprawdę czuje się głodny. A cukierki-ciastka tutaj się nie obejdzie. Grube kasze, mięso, tłuszcze wysokiej jakości — oto, co nasyca w takich przypadkach. Wydawałoby się, dlaczego w tym sporcie jest ciężkie kategorie wagowe, gdzie dziewczyny ważą ok 90 kg?

Wszystko jest proste. Nasza waga nie określa szybkość reakcji metabolicznych, a to, jak dokładnie mamy i tracimy energię. W sporcie zwykle jedzą «przywracanie» i trochę więcej. Czyli w pełni zaspokoić potrzeby organizmu na składniki odżywcze, i dać mu jakiś «kieszeń» dodatkowych kalorii, który może «wejść» w przypadku aktywności fizycznej. Ale trzeba zrozumieć, że przy takim zasilaniu żadnych просушенных prasy nie ma. Co się dzieje? Tak proste среднестатистическое ilość tłuszczu. Plus sporo mięśni. Dlatego reprezentantki «ciężkich» kategorii z punktu widzenia laika ogromne.

A teraz szczerze. Jaki chcesz być? Duży i silny lub po prostu szczupła i stosunkowo czysta? Jeśli chcesz normalnej harmonii, która jest, powiedzmy, gwiazdy kina i teatru, a nie tego stanu, który jest w sporcie, potrzebny jest jakiś protokół odżywiania i treningu, i właściwy dobór diety, a nie program jak przyspieszyć metabolizm odchudzanie.

«Rozkręcić» metabolizm ma sens tylko siłowym спортсменкам, które przekroczyły poziom amatorskiego sportu. Tu masz bezpośrednie korzyści. Im szybciej усваиваем energii, tym szybciej przywracane, tym lepiej idzie syntezę białek, tym jesteśmy bardziej mięśni. Wszystko to w konsekwencji prowadzi do dobrych wskaźników siły, a nie do prasę kostkę. I na pewno nie warto się tym zajmować, którzy chcą schudnąć kobiety w wieku «40».

Trochę o sportowej piękno i metabolizmu

Teraz modne stało się wyglądać jak zawodniczki fitness bikini lub fitness modelu. Osiągnąć takiej jednej раскруткой metabolizmu się nie uda. Będziesz musiał przejść cykl «masy», gdy będziesz przyspieszać reakcje metaboliczne, zwiększać zapotrzebowanie na energię. Osiąga się to zazwyczaj połączenie:

  • częste, dosłownie co 2 godziny zasilania, składający się z równej ilości białka i carb żywności, z niewielką ilością tłuszczu. Typowe jedzenie «masie» — to nie jest ciasto i czekolada, a 6 łyżek ryżu, 120 g piersi kurczaka i jakieś orzechy. To po prostu trzeba jeść 4 razy dziennie, a gdzieś około 8. Celem stałego «karmienia» na taka dieta — przekroczyć granicę, trzeba organizmu, i stworzyć energetyczny «kieszeń» na przyszłość, dla wzrostu mięśni;
  • ciężkich treningów. Kiedy mówimy «ciężkich» nie mamy na myśli swoje ulubione przysiady na Smithie 3 do 15, a mówimy o czymś w rodzaju седов na niski pocztowa ze sztangą na 1, 5 ciężaru własnego i cięższe. Nie możesz? Masa, niestety, na razie nie jest dla ciebie. Inaczej będziesz po prostu zdobyć dużo tłuszczu. Cóż, czy można wybrać alternatywną masę. Kiedy steryd odpowiedź jest tworzony za pomocą określonych preparatów, które bardzo niejednoznaczny wpływ na hormonalne kobiety. Ale to już zupełnie inny temat.

Po osiągnięciu odpowiedniego poziomu «мышечности», zawodniczka zaczyna «suszenie». Tu zaczyna się praca hiper metabolizmu na odchudzanie. Zazwyczaj ograniczać kaloryczność diety kosztem ilości wolnych węglowodanów, i na 12-16 tygodni reprezentują świecie piękne mięśnie i co najmniej tkanki tłuszczowej. Protokół treningów do «naturalnej» zawodniczki niewiele różni się od treningu na masę. Tylko odbywa się mniejszą ilość wzniesień sztangi (podejścia). I dodaje aerobik praca, aby nie doprowadzić do zbyt ograniczającego zasilania. Przy okazji, o diecie podczas suszenia ciała pisaliśmy szczegółowo tutaj.

Stereotyp pojęcia o szybki metabolizm i odchudzanie

Chyba, że masz taką dziewczynę. Ona zjada jak nie w siebie, i ciasto też, i nie rośnie stout. Metabolizm szybki! Nic podobnego. Współczesne badania dowodzą, że u osób nie zatrudnionych siłowe sporty, różnica w szybkości przebiegu procesów wynosi około 4-10%. To, jeśli przekłada się na jedzenie, połowa talerze zwykłej zupy lub mała porcja ciasta. Jasne, że to nie te ilości, przy których można jeść ile się chce.

W czym tkwi sekret tych kobiet? Nie w szybkości metabolizmu, i nie дробном zasilaniu, i nawet nie w tym, że oni nie jedzą po sześciu. Oni po prostu kierują sygnały głodu i sytości na własnym zasilaniu. Dla człowieka nie związanego z «żelaznym sportem» — jest to idealne rozwiązanie. Natura dała nam potężny sposób kontroli. Gdy czujemy prawdziwy, fizyczny głód, najlepsze rozwiązanie dla nas — to iść i coś zjeść. Kiedy nie czujemy — przejść obok. Najprawdopodobniej po prostu nie widzisz, jak takie dziewczyny są ograniczone do skromną porcję na śniadanie lub obiad, jeśli nie jesteś głodny.

Współczesne badania w dziedzinie dietetyki pozwalają jednoznacznych wniosków. «Metabolizm» i jego prędkość zupełnie nie mają wpływu na to, czy będziemy szczupłe, czy nie bardzo.

Rzecz mitów na temat metabolizmu

Z drugiej strony, te sposoby, które zazwyczaj oferują dla podkręcenia metabolizmu — zasilania o odpowiedniej kaloryczności jednolitą porcjami w ciągu dnia i trening siłowy — są dobre same w sobie. I to jeszcze:

Siłowe zwiększają zużycie energii w stanie spoczynku, średnio na 40-100 kcal. Dużo to czy mało? No i kilka przypadkowych cukierków pomaga jeść bezkarnie. A dla większej» potrzebujemy kontroli. A to zadanie właśnie i decyduje się na więcej posiłków w ciągu dnia. Jeśli przestrzegać wszystkiego, jak radzą lekarze, zwłaszcza objętość porcji, po prostu nie będzie szans jeść więcej 1800 kcal w ciągu dnia. Nawet jeśli «zapomnieć» policzyć sosy lub kilka razy przeprowadzicie.

Co do przypraw, ziół i przypraw, imbir, pieprz i kurkuma są przydatne, ponieważ zawierają przeciwutleniacze. Ale, niestety, w praktyce mają minimalne kwasica wpływem, więc nie trzeba ich jeść aby schudnąć szybko. To jest ich термогенная «siła» pozwala pozbyć się około 10-30 kcal na dobę. Oni «nie mają pojęcia», jak przyspieszyć metabolizm odchudzanie. Ale jeśli chcesz jednak wiedzieć o tym, jak przyspieszyć metabolizm, zobacz film: