Jak prawidłowo dobrać dietę?

Zazwyczaj jak prawidłowo dobrać dietę nam radzą koleżanki, sąsiadki i nieznani ludzie z forum odchudzanie. Tymczasem w naukowej medycynie zaprojektowany jest dość skuteczny algorytm swoich działań. I on pozwoli nie tylko zdobyć kolejną niskokalorycznej lub niskowęglowodanowej plan zasilania, na której za kilka tygodni wszystko, co będziesz chciał — to jest w każdej sytuacji, a schudnąć i poprawić zdrowie jednocześnie. I to nie ma nic wspólnego z takimi rzeczami, jak dieta według grupy krwi, oddzielne zasilanie lub новомодная «paleo». W ogóle, trzeba poświęcić trochę czasu na resztę badań i podwyżki dla lekarzy, aby tworzyć swoją dietę.

Jak prawidłowo dobrać dietę do potrzeb organizmu?

Przede wszystkim, idziemy do районному terapeuty i mierzymy ogólne wskaźniki zdrowia. Musisz wiedzieć:

  • czy masz w ogóle zbędne kilogramy medycznej normy, lub po prostu wymyślasz sobie problemy, mylące niesportowe ciało z grubym. Wskazówka — jeśli dodatków nie potrzebujesz nie tyle dieta, ile właściwy plan treningowy;
  • w jakim stanie jest układ sercowo-naczyniowy, i jaki poziom cukru we krwi. Trzeba przejść prosty pomiar ciśnienia i test na poziom glukozy. Jeśli wskaźniki coś około 5 jednostek, zapomnij o złych produkty o wysokim indeksie glikemicznym»;
  • otrzymać skierowanie na następujące badania, hormony T3, T4, TSH, ogólne i temat, hormony płciowe, GR, prolaktyna (zwłaszcza, jeśli jest obrzęk nieznanego pochodzenia). Dalej należy zrobić testy na niedobór witamin, które można wiązać z zaburzeniami przemiany materii — jest to prowitamina D3, a także witaminy z grupy B. trzeba Zrozumieć i minerały — żelazo, jod i wapń w pierwszej kolejności;
  • przejść przez to wszystko i zapisać się do эндокринологу.

Lekarz da ci wskazówki dotyczące tego, jakich produktów brakuje w diecie. I schemat prawidłowego odżywiania, zorganizowane na zasadach naukowych.

Powiecie, że to długo i kosztuje tylko te produkty, które lubisz w małej ilości? Nie warto. Tak można tylko pogorszyć równowagi składników odżywczych, i będziesz cierpieć niewiadomo skąd pojawiają się pragnieniami, jakby nagle jeść czekolady lub ciasta zamiast dietetyczny kapusty. Poza tym, ile razy słyszałeś i wygłaszali sami mantrę o wolnym metabolizm? Wizyta u lekarza jest zwykle ratuje od tego rodzaju złudzeń i dyscyplina zwiększa się sama sobą.

Jakie powinny być czynniki doboru diety?

Ale lista przydatnych produktów i schemat, na którym budowane są śniadania i kolacje — to jeszcze nie wszystko. Ile nadziei na odchudzanie rozbiło się o banalne zasady, jak «nie jest po 6″, koniecznie na śniadanie», «jest to, że przyspiesza metabolizm». Prawda jest taka, że nie ma znaczenia, jesz wieczorem lub nie. Ma znaczenie to, ile dokładnie można jeść w całości, w ciągu dnia, w ciągu tygodnia, miesiąca, roku. Po prostu tłuszcz będzie się opóźniać, jeśli będziesz spożywać więcej kalorii niż spędza swój organizm na funkcjonowanie i aktywność fizyczną.

A ile spędza? Przybliżone pojęcie daje następujące równanie:

  1. pomnóż swoją wagę w kg na 0, 3, jeśli nie ćwiczysz i na 0, 33 — jeśli wykonujesz ćwiczenia siłowe. Chodzą na aerobik i bieganie rano muszą, niestety, wybrać pierwszą opcję. Liczba ta — średni wskaźnik kosztów energii w kaloriach. Trzeba będzie odebrać od niego około 200-300 kcal dziennie, aby uzyskać cyfrę odchudzanie;
  2. można również skorzystać z internetowych kalkulatorów z bardziej zaawansowanych formuł — Кетча Mac Adams, Миффлина-Saint Жеора i innych. Działa również i pomiar składu ciała specjalnym analizatorem z późniejszym rozliczeniem cyfr przemiany podstawowej i cyfr energetycznych. Tę procedurę można wykonać w prawie każdym klubie fitness.

W rzeczywistości, mają wartość tylko trzy czynniki przy doborze diety:

  • jej wyważenie, czyli zdolność do reagowania podstawowych potrzeb organizmu. Liczby te zazwyczaj daje lekarz. Ale jeśli chcesz «sami», aby schudnąć szybko trzeba 1 g białka na kg masy ciała, tyle samo tłuszczu, a resztę pokryć zapotrzebowanie na energię w węglowodany;
  • komfort jej stosowania. Trudno усидите» długo, jeśli dieta będzie stawiał wygórowane wymagania jak na niewygodne trybu zasilania, trzeba robić rozładunku dni czy coś takiego;
  • twoja odpowiedzialność za jej przestrzeganie. Musi pasowac nie sama dieta, ale i sposoby raportu. Komuś lepiej gotować na tydzień i ułożyć na порционным kontenerów. Ktoś radzi sobie z ważeniem jedzenia i konta w aplikacji do liczenia kalorii. Inni potrzebują lista produktów i gotowe menu. Ale nigdy nie dowiesz się, jaki wariant — twój, dopóki nie spróbujesz.

Ludowe sposoby doboru właściwej diety

A jest jeszcze i tak zwana «ludowa диетология». To wszystko, o czym można przeczytać na kobiecych stronach internetowych. Kefiry, gryki, jabłka i inne монодиеты, kiedy w ciągu tygodnia jest tylko jedno. Tu kryteria są oczywiste jest tylko to, co ci się podoba w zasadzie.

Druga wskazówka, że dają wszystko policzyć, ile jesteś finansowo состоятельны dla określonej diety. Też się zastanawiam, ale tak tu chciałbym przypomnieć, że najtańsze diety, takie jak płatki owsiane i prosa są bogatymi w witaminy i minerały, nie spełniają potrzeb ludzkiego organizmu w pełnowartościowe białko, i zbyt monotonna, aby wytrzymać ich wystarczająco długo.

Ale jak by się nie starali się dobrać dietę, nie warto nawet zaczynać, jeśli po prostu nie są gotowe do jej życiowych okoliczności. Lekarze zalecają, aby zacząć się odchudzać w stosunkowo spokojny okres w życiu, kiedy nad tobą nie довлеют okoliczności. Załóżmy, że jest mało prawdopodobne, będziesz regularnie gotować sobie gryczana z kurczakiem, jeśli trzeba opiekować się chorym krewnym, i wszystkie swoje myśli — tam. I prawie nikt nie będzie chodzić na siłownię każdego dnia, jeśli chcesz przystąpić do projektu dyplomowego.

w sumie, najlepiej z doborem diety zwrócić się do specjalistów, którzy swoje problemy ze strony wie. Jeśli nie ma takiej możliwości, pozostaje tylko metoda prób i błędów.