Co to jest бессолевая dieta odchudzanie? Menu na dobę, picia tryb, niuanse

Potrzebna бессолевая dieta odchudzanie? Naukowa диетология odpowiada na to pytanie jednoznacznie. I odpowiedź ci się nie spodoba. Nie ma sensu w odstąpieniu od soli, jeśli problem tkwi w переедании, niezdolność zorganizować odpowiednie odżywianie i negatywnym stosunku do własnego ciała. Rezygnacja z soli — to środek do szybkiego reagowania. Ona pomaga sportowcom prawie natychmiast «połączy się» w odpowiednią kategorię wagową, a miłośników fitness — przygotować się do kolejnego фотосета. W praktyce klinicznej бессолевые diety są używane tylko przy chorobach nerek, ostrych stanach po operacji, i wysokie ciśnienie krwi. Tak i to duża część «stołów» lub medycznych diet zachowuje 3-5 g soli dla pacjentów. Skąd wzięła się бессолевая dieta dla utraty wagi, i można stosować ją bezpiecznie?

 

Dlaczego bez soli?

Popularność diety soli odchudzanie jest spowodowane dwoma czynnikami:

  1. wynik na wadze pojawi się bardzo szybko. Żadna rozsądna redukcja kalorii prędkości «plum» nie może się równać z tego prostego metodą. W normalnych warunkach nasze ciało utrzymuje się około 2-3 l wody poprzez spożywanie słonych pokarmów. Wyeliminuj — i od razu «schudnąć»;
  2. szczególną głodówki i rezygnacji z normalnego jedzenia nie trzeba. Większość бессолевых diety obejmują takie produkty jak kasza gryczana, pierś z kurczaka, kapusta, jabłka, i różne warzywa zielone. Jeśli chcesz, to lepiej, niż sama kasza gryczana z jogurtem lub jeszcze coś «mono».

Zaledwie pięć lat temu бессолевые diety nie były w trendzie. Wprowadziły modę na to wystające zawodniczki z kategorii fitness bikini. A ponieważ ten temat jest u nas bardzo popularna, działała prawie pół kraju. Oto i wędrować po internecie wypowiedzi na temat dostępności i skuteczności diety soli. Oni nie odpowiadają medycznej rzeczywistości.

Dlaczego to może być szkodliwe dla zdrowia?

Dla prawidłowego funkcjonowania sodu-potasu pomp w komórkach konieczna około 5 g soli dziennie. Produkt ten pozwala na nasz metabolizm wystąpić z odpowiednią prędkością, a nam samym nie tracić wodę szybko, narażając się odwodnienie. To ma duże znaczenie — od utrzymania normalnego ciśnienia krwi, w utrzymaniu mięśni. Normalny sodowo-калиевый bilans — klucz do zdrowia serca i układu nerwowego. A brak w systemie organizmu sodu może okazać się obok poważnych konsekwencji:

  • odwodnienie. Na pewno czytaliście już kilka opowieści grozy o tym, jak te wymienione wyżej zawodniczki występujące trafiali ze sceny prosto do szpitala. Tak działa ograniczenie выпиваемой cieczy przy całkowitym braku soli w diecie. I nigdzie w cywilizowanym świecie, więc takie diety nie stosuje. To relikt z lat 80-tych ubiegłego wieku, popularny w środowisku tych, którym zwycięstwo jest ważniejsze od zdrowia;
  • spadek ciśnienia krwi, uczucie lekkiej głowy i omdlenia. Właśnie бессолевая dieta daje efekt «siedzę, a to już leżę i wokół tłum ludu». A tak jak pragnienie, aby schudnąć szybciej u nas zwykle towarzyszy jeszcze i krytyczne zmniejszenie kaloryczności diety, aby osiągnąć ten staje się niezwykle łatwe;
  • nasilenie problemów z jedzeniem zachowanie. Szczerze mówiąc, większość twoich ulubionych gatunków mięsa, kasz i innych normalnych produktów wystarczy bez smaku, bez soli. I nie dostaniesz żadnej przyjemności, pochłaniając je. Warto zauważyć, że składnik przyjemność — ważny czynnik sytości u zwykłego człowieka. Więc, oczywiście, można jeść bez soli, ale to ile wytrzymacie bez tego, aby nagle znaleźć nagłą ochotę na czipsy lub orzechów, które są w dobrym stanie i za jedzenie nie uważali? Jest to kwestia godna uwagi.

Nazywane są w naukowej medycynie i maksymalne terminy zgodności z takiego zasilania. To nie może trwać dłużej niż 2 tygodnie w samodzielnej praktyce.

Ważne: Lekarze nie zalecają spaść poniżej 5 g soli na dobę, bez medycznych wskazań. Jest to ilość można dostać, po prostu dodając trochę zwykłej soli w żywności bez niej, na przykład, taką samą owsiankę na wodzie, mięso na parze i t. d.

Czy można jeść chleb i pieczywo chrupkie, a także niektóre przemysłowo przetworzone produkty (np. warzywne sosy ze sklepu) i otrzymywać swoją sól z nimi.

Ludowe wersje tej diety

To zupełnie nie to, o czym mówią nam fora, strony internetowe i inne ludowe źródła porad na temat urody. Jak jeść na bessoleva odchudzanie?

Typowe menu diety soli odchudzanie wygląda tak:

  • Śniadanie — 30 g suchej płatki owsiane ugotować, dodać pianę z 4 białek, i można jeszcze trochę cynamonu, jeśli okazuje się bardzo obrzydliwe, aby jeść
  • Przodozgryz — 80 g piersi kurczaka bez soli z sałatką z warzyw i łyżeczką oleju
  • Obiad: powtarzamy kurczaka, tylko teraz z nią można jeść kaszy gryczanej i brokuły, wszystko w 100 g
  • Przodozgryz — jeżeli proteina jeszcze nie jest wykluczony, to koktajl białkowy, jeśli już wykluczony — 100 g białej ryby, zielone warzywa.
  • Kolacja — powtarzamy ryby z warzywami

Zazwyczaj w następujący takich diet zalecają jeszcze i pić wodę destylowaną. Ta sztuczka pozwala zwiększyć najwięcej płynów przez organizm. Dla maksymalnego wyjścia wody oferowany jest specjalny protokół picia w bessoleva odchudzanie. Menu następujący:

  • 1 dzień — 30 ml płynu na 1 kg wagi ciała;
  • 2, 3, 4 dni — 40-50 ml płynu;
  • 5 dzień — 30 ml płynu;
  • 6, 7 dni — 10-20 ml płynu.

Szczególnie blisko świecie kulturystyki i fitness źródła zalecają, aby zrezygnować z herbaty, kawy i energetyków, w tym предтренировочные kompleksy. Oprócz tego, schudnąć na bessoleva regularnie «wysyłają do łaźni», sprawiają, że przejść przez różne procedury wydalania płynów i wykonywać inne wątpliwe działania, próbka 2 godzin cardio każdego dnia.

Warto uświadomić sobie, że cała ta praktyka opiera się na czyimś osobistym doświadczeniu przygotowania do konkursu. I nie musi stosować się do wszystkich ludzi.

Oczyszczalnia бессолевые diety odchudzające

Jest to klasa diety soki, smoothies i innych owocowych koktajli. Podstawowa zasada — nie istnieje. Można tylko pić 5 szklanek soki lub koktajle, świeże, z różnych owoców. Zbierać owoce trzeba tak, aby w jednej szklance ich okazywało się nie więcej niż 3 sztuk. Mogą uzupełniać swoje jedzenie 2-3 łyżkami пророщенного ziarna dziennie.

Takie diety są niebezpieczne nie tylko dla zdrowia, ale i dla metabolizmu. Przyczyniają się one do jego krytycznego spowolnienia i prowokują potem problemy z obrzękami, przejadania się i utraty masy mięśniowej.