Co jeść, żeby nie zachorować na raka

Na dzień dzisiejszy z powodu dużej szansy zachorowania na raka bardzo wiele osób zadaje sobie pytanie o to, jak prawidłowo jeść, aby nie narazić się taka straszna choroba. Gorsze dieta może łatwo wywołać w naszym organizmie onkologię.

I tak, to jakie produkty mają raka ochroną i przyczyniają się do jego spowolnienia? Przecież, w 30-40 % przypadków u ludzi znajdują nowotwór, z powodu niewłaściwego zasilania. Ponadto, obecność zbędnych kilogramów i otyłość zwiększają ryzyko zachorowania na raka jamy ustnej, gardła, krtani, przełyku, żołądka, trzustki, wątroby, nerek, jelita grubego, gruczołu krokowego, piersi, a także macicy i jajników.

Otyłość i rak

U kobiet z wysokim wskaźnikiem masy ciała zwiększa syntezę estrogenów w organizmie, co znacznie zwiększa jej skłonność do zachorowania na raka jajnika i endometrium. Bardzo bujne kobiety, które jeszcze nie rodziły, a także kobiety, u których wczesna miesiączka i późna menopauza, również mają tendencję do rozwoju walczy z rakiem piersi.

Co jeść, żeby nie zachorować na raka

Co do mężczyzn, u których wiele nadwagi, to są one podatne na raka gruczołu krokowego, raka żołądka i jelita grubego. Niestety, do tej pory nie rozumiemy, jak ważna jest nasza codzienna dieta, dbałość i utrzymanie zdrowej wagi, co jest dobrą profilaktyką tej choroby.

Selen — nie lekceważ niedobór tego pierwiastka

Rozwój guza – to bardzo długi proces. Ponadto, wpływ na nas środowiskiem, obecność nadwagi, brak składników odżywczych i minerałów na odpowiednim poziomie – to czynniki, które mogą powodować mieć wpływ na jej rozwój i powstanie.

Co jeść, żeby nie zachorować na raka

Dlatego w twojej diecie powinny zawsze być obecny nasiona, które są źródłem treści w sobie różnych mikroelementów. Podczas badania pacjentów z rakiem skóry i jelita grubego, okazało się, że ich organizmie jest niski poziom zawartości nasion. Ponadto, u tych ludzi choroby jelita grubego występuje 10 razy częściej, niż u tych, którzy otrzymali dane mikroelementy zawarte w nasionach.

Najlepsze źródła selenu:

  • borowiki
  • pszenica
  • ryż brązowy
  • owies
  • nasiona dyni

Spożywanie alkoholu powoduje raka

Ponadto, istnieje ścisły związek między nowotworowych choroby i alkoholu. Silne ogniwo znajdował się w znalezione w zakresie górnych dróg oddechowych. Ponadto, alkohol przyczynia się do powstania raka przełyku, gardła i jamy ustnej. Co do mechanizmów wpływu alkoholu na rozwój i kształtowanie guzy nie są znane, ale fakt, że alkohol może zwiększyć ryzyko zachorowania na raka, pozostaje faktem. Staraj się więc ograniczyć spożycie alkoholu, ponieważ uszkadza komórki organizmu, w wyniku czego może wystąpić, marskość wątroby, nadciśnienie i zapalenie trzustki.

Co jeszcze wpływa na rozwój raka

Pamiętaj, że zgodność z jednego tylko odpowiedniej diety nie wystarcza, ponieważ istnieją jeszcze inne czynniki, które zwiększają ryzyko zachorowania na raka. W pierwszej kolejności – to palenie, promieniowanie, wiek, szeregach aktywność fizyczna, wirusy , bakterie, profesjonalne czynniki i niektóre leki.

Антираковая dieta — co jeść?

Dieta kontra rak musi zawierać w sobie, jak najmniej tłuszczu, cukru, soli i bogaty w witaminy A, c, E lub karotenu, kwasu askorbinowego, токоферолом. A takie elementy, jak magnez, selen zapobiega rozwojowi komórek nowotworowych. To właśnie dzięki tym wszystkim witamin i minerałów z naszego z wami organizmu zwolnione wolne rodniki i zapobiega tym samym działanie niebezpiecznych związków. Więc być bardziej wrażliwi na to, co jesz.

Takim produktem są wszystkie świeże warzywa, zioła, owoce, jagody, kefir, jogurt, zsiadłe mleko, kasza gryczana, płatki owsiane, jęczmień, morskie ryby. Ponadto, jedz warzywa i owoce sezonowe, a jeszcze lepiej wyhodować je samodzielnie, oczywiście, jeśli jest taka możliwość, i zamrażać je na zimę.

Przeciwutleniacze są nie tylko witaminy

Co jeść, żeby nie zachorować na raka

Каротиониды i flawonoidy, naturalne nie mają kalorii substancji, są doskonałymi przeciwutleniaczami, które sprzyjają gromadzeniu i usuwaniu wolnych rodników z organizmu.

Каротиониды znajdują się w żółtych, pomarańczowych i zielonych warzywach i owocach. Najbardziej cenne są takie elementy, jak likopen, zeaksantyna i luteina.

Likopen wykonuje działanie przeciwnowotworowe i jest zawarty w pomidorach, niezależnie od tego, jak są one przygotowane.

Zeaksantyna i luteina chroni żółta plama, która jest najważniejszym sektorem w siatkówce oka, od oksydacyjnego działaniem promieni słonecznych. Są one zawarte w zielonych warzywach, takich jak szpinak i kapusta.

Flawonoidy zawarte w warzywach, owocach, warzywach strączkowych, orzechach, ciemnej czekoladzie, w zielonej i czarnej herbacie, kakao (bez cukru), ekspres do kawy. Ponadto, флаванойды posiadają anty-atherosclerotic i aktywność przeciwnowotworową i wpływają korzystnie na nasze zdrowie, szczególnie w krajach śródziemnomorskich, gdzie ich spożycie sięga 800-1000 mg dziennie.

Najlepsze źródła flawonoidów:

Aronia — 1950 mg / 100 g

Kakao — 1550 mg / 100 g

Dzika róża — 850 mg / 100 g

Jagoda — 650 mg / 100 g

Czarna porzeczka — 640 mg / 100 g

Żurawina — 500 mg / 100 g

Dieta w walce z rakiem

Co jeść, żeby nie zachorować na raka

Zasilanie i specjalne dietetyczne składniki, których spożywanie zmniejsza ryzyko nowotworów złośliwych

Typ nowotwór i produkty Spożywcze

Rak jamy ustnej, gardła, krtani, przełyku, żołądka — warzywa (brokuły, sałata, ogórki, pomidory, kapusta, kalafior, cukinia, bakłażan, papryka, rzepa, szparagi, szpinak, cykoria, seler, kapusta kiszona, cebula, czosnek, pietruszka, rzodkiewka, por, rzodkiewki)

Rak jamy ustnej, gardła, krtani, przełyku, żołądka, płuc — Owoce

Rak żołądka — warzywa (cebula — wszystkie rodzaje, czosnek, cebula, por, szalotka)

Rak jelita grubego, okrężnicy, odbytnicy) — Czosnek. Produkty mleczne, zawierające wapń

Rak przełyku -Spożywcze zawierające witaminę c (owoce, warzywa)

Rak trzustki — Spożywcze zawierające kwas foliowy (ciemno-zielone warzywa, rośliny strączkowe, orzechy, drożdże, owoce awokado, banany, maliny, pomarańcze)

Rak jamy ustnej, gardła, krtani, płuc — Spożywcze zawierające karotenoidy (marchew, słodkie ziemniaki, cukinia, papryka, pietruszka, kapusta, szpinak, pomidory, brokuły, morele)

Rak przełyku — produkty zawierające beta-karoten (tran, wątróbka z kurczaka, marchew, pietruszka, jajka, szpinak, dynia, morele, mango)

Rak prostaty -Spożywcze zawierające likopen (pomidory, arbuzy, czerwone grejpfruty, papaja). Produkty spożywcze zawierające selen (brązowy ryż, kukurydzę, owies, pestki dyni, chude mięso i ryby, mleko półtłuste)

Zasilanie i elementy, regularne spożywanie których zwiększa ryzyko zachorowania na raka

Typy raka i produkty Spożywcze

Nowotwór okrężnicy (jelita grubego i odbytnicy) — Czerwone mięso (wołowina, wieprzowina, baranina) i przetworzone produkty spożywcze (wędliny, konserwy, ogórki lub z dodatkiem konserwantów)

Rak żołądka — Nadmiar soli w diecie

Rak prostaty — Nadmierne spożycie wapnia z pożywienia (niezbilansowana dieta sportowców)

Rak wątroby — produkty Spożywcze, które zawierają aflatoxin (spleśniałe ziarna, orzechy i rośliny strączkowe)

Rak jamy ustnej, gardła, krtani, przełyku, wątroby, jelita grubego (okrężnicy, odbytnicy), piersi — Alkohol

Rak przełyku (zwłaszcza u palaczy) — Beta-karoten[ używany w dodatkach do żywności